Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Dankjewel, Annet :-)
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Yes, de 5 dagen kuur voor Mythos en Tut zitten erop. Mythos heeft er deze keer geen diarree van gekregen.
Helaas Diba nog steeds. Alleen was het goedkope kattenzand alweer op en heb ik in het weekend 1 bak gevuld met 'hun' normale fijne kattengrit (bijna zand) en vanaf toen gingen ze alle 3 steeds op die bak, daar lagen af en toe ook mini drolletjes in. Twijfel of het van Diba of Tut is, maar er lagen ook plakken in. Zodra het achter de rug is (Diba moet nog 2 dagen een pil) was ik hun achterwerk weer, nog een keer alles grondig wassen en poetsen en doe ik hun oude grit weer in alle bakken, blijkbaar geeft dat toch hun voorkeur.

Zo nog even 2 zakken grof grit halen voor de laatste 2 dagen. 8 januari laat ik de ontlasting weer testen en nieuwe Phenoral halen voor tut.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Rik schreef: 27 nov 2019 13:19 Doos kuikens zal waarschijnlijk 5kg zijn. Een zak is meestal 1kg. Bij animalfoodexpress kost de 1kg slechts €2,01. De 5kg €7,66 en de 10kg (kan ook nog) €12,30. Ik koop bij elke bestelling de 1kg zak. Er zitten daar ongeveer 24 eendagskuikens in. Met 1 per week per kat kan ik daar ongeveer die 3 maanden mee vooruit.

Kipfilet kan inderdaad gewoon rauw. Maar je moet even kijken of/hoe ze het eten. En ook hoe groot de stukken moeten zijn. Als ze het niet eten kun je de stukjes kleiner snijden (als snack). En als ze het dan nog niet eten kun je met een paar stukjes ook kijken of ze het eten als je er heel even de kook overheen doet. Uiteindelijk is rauw natuurlijk het beste en natuurlijkste.
Ik kon de oude berichten over de kuikens niet terug vinden, was er van overtuigd dat het in het topic over Animonda was. Maar ook hier dus. Maar goed, heb er dus 5 gekregen. Ben benieuwd hoe ze zaterdag gaan reageren.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Anne »

Hier vindt het gros de kuikentjes geweldig. Gelukkig heb ik een tuin waar ik ze dan ingooi, moet je eens kijken hoe ze er achteraan vliegen :grin: De een eet hem gelijk op, de ander mept er eens tegen aan, maar na een kwartier zijn alle kuikentjes verdwenen
Succes met de kuur
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Dank je!

Het wordt mooi weer dus denk dat ik er voor Mythos zo al 1 uit de vriezer haal, alleen even de mobiel opladen zodat ik kan filmen.

Diba morgen de laatste pil en dan zit het erop, yes!
Hoop zo dat dit alles was en dat er niet meer speelt. Diba heeft weer weinig gegeten tijdens de kuur dus ze heeft de afgelopen 24 uur weer niet gepoept.

Mythos wilde de biogarde niet meer dus die heb ik de probiotica door wat melk gedaan (enige manier om het erin te krijgen). Tut maakt het niet uit, die eet zelfs het natvoer van Diba er bij op. Ik had Sana-pron besteld (noemen ze probiotica, vind het dat niet), géén succes! Ruikt veel te sterk, als ik de hoeveelheid geef wat ze mogen dan eten/drinken ze alle 3 niet. Diba krijgt 's avonds nog de PUUR probiotica, dan eet ze in ieder geval iets.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Yeahhhhhh, kuur is klaar :edance:

Nu weer minimaal 2 weken afwachten, dus even pauze/ vakantie. Nou ja, ik moet bij 3 cliënten langs vandaag.
Daarna katten wassen en huisje nog een keer goed soppen. En geen katjes meer plagen met pillen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Gisteravond en vanmorgen een klein drolletje van Diba :edance:
Zal het nu dan toch? :grin:

Kattenbakken zijn vanmorgen weer in de bleek week geweest, nog 1 keer grof zand erin en straks hun favoriet weer kopen.
Alle kleden weer in de was en daarna katten (achterkanten) wassen, die zitten nu nog 'lekker' buiten in de wind én zon.

Ik sta normaal tussen 6 en 7 uur op. Werd vanmorgen pas 9.30 uur wakker :shock: Nu eerst rustig bakkie koffie :grin:
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Zat weer bij het verkeerde topic te reageren, excuus...

19e
Kytumymo schreef: 19 dec 2019 15:52 Alles, alles, alles wéér schoon.... Zelfs de katten weer. Föhnen worden ze niet blij van, dus verwarming lekker hoog. Diba ligt bij me onder de deken. Er draait nog een wasje en dan zit het er (hopelijk) op.

Andere coupe dan vanmorgen :-)
Afbeelding
21e
Kytumymo schreef: 21 dec 2019 15:28 Is Diba ook nog krols geworden. Dacht het al eerder een keer maar nu echt, verschil is goed te merken. Na de test maar met de dierenarts overleggen, die wilde eerst zekerheid dat ze van de giardia af is. Arme meiske :-(
Laatst gewijzigd door Kytumymo op 21 dec 2019 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Anne »

Super eindelijk eens een drol!!! Je zou bijna de vlag uithangen of een groot feest geven :edance:
Geniet er maar van en sterkte met de laatste loodjes!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Ik geef wel psyllium wat de ontlasting vaster maakt. Maar daar reageerde ze eerst niet op, maar nu blijkbaar toch. Vanaf maandag wil ik stoppen met de probiotica en psyllium, kijken hoe het dan gaat. Haar goede eetslust is nog niet terug, maar dat zal nu wel met de krolsheid te maken hebben. Is alweer 2007 geweest dat ik een 'open' poes in huis had, dus het gedrag was ik al een beetje vergeten.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Anne »

Hoe gaat het?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Goedemorgen allen! Door drukte afwezig geweest en soms moet je je plek weten :grin:

Ik kom even vertellen dat afgelopen woensdag voor de derde keer de ontlasting van Diba is getest en ze gezond is verklaart na een half jaar :edance:
Nadat ik een nieuwe dierenarts had gezocht ging het ineens in sneltrein tempo en kan ik eindelijk van Diba genieten zonder zorgen.

Achteraf ben ik blij met mijn eigen aanpak en dus een beetje ben afgeweken van het advies van de dierenarts. De ontlasting van Diba werd de laatste 2 dagen van de 2e kuur pas beter. Dus het lijkt erop dat ze die extra pillen toch wel nodig heeft gehad. Sindsdien zijn er ook geen afwijkingen meer geweest in de ontlasting. Sinds ruim een week krijgen ze ook geen psyllium, rode iep en probiotica meer.

In vergelijking met sommige andere verhalen hier stelde dat van Diba natuurlijk niet veel voor, maar gezien het jaren achter elkaar door ging met van alles en nog wat met de katten was ik toch behoorlijk uitgeput. Ik hoop dat de katten en ikzelf nu even wat rust krijgen en wat meer kunnen genieten ipv alleen maar, pillen, spuiten, gedokter en gepoets.

Gezien ik ook weer wat extra werk heb zal ik sowieso nog weinig aanwezig zijn.

Ik wil jullie allemaal enorm bedanken voor jullie tips en steun, dat heeft toch geholpen de stress wat onder bedwang te houden :kissykissy:

Oeps, bijna vergeten. Iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Synemios »

Ik vroeg me al af hoe het ging.
Het was een lange weg.
Super dat het nu goed gaat met Diba en dat je lekker zonder zorgen van je katten kunt genieten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Bedankt voor het reageren, Synemios!

Gister lag er weer een druppel bloed bij de kattenbak en Diba had kattenzand aan haar staart dus ik ga er vanuit dat het van haar is. Nu moet ik zeggen dat Moreeke ook altijd bloed in de ontlasting had als ze krols was of was geweest. Daarna was dat weer over. Of dat vaker voor komt weet ik niet, omdat het bij Moreeke altijd snel weer over was heb ik mij er nooit in verdiept. Ik hoop in ieder geval dat de uitslag van de test wel klopt en dat het echt weg is. De ontlasting is nog wel steeds normaal. Ik zal eens opzoeken of het wel vaker voorkomt bij katten die krols zijn (geweest). In ieder geval deze week de dierenarts contacten om Diba te laten helpen want dat mag niet tijdens of kort na de krolsheid.

Wilde net voer bestellen, is de Power of Nature overal uitverkocht. Ik heb nog wel voor 2 weken, maar had toch alvast willen bestellen. Bij alle 3 websites is het er pas begin februari weer, wel vreemd. Wilde overstappen van Fee's naar Meadowland mix maar op deze manier kan ik niet mengen, niet blij mee dus. Anders ook maar Fee's mee bestellen.
Laatst gewijzigd door Kytumymo op 19 jan 2020 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb ook het probleem om poN te bestellen! Overal uitverkocht. Te populair geworden? Ik hoop dat ik toekom met het restje dat ik nog heb. Gelukkig eten ze hier ongeveer maar 80 gr per dag (Duvel en Froufrou samen)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie