Weer giardia

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
jinx857
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2015 20:38

Weer giardia

Bericht door jinx857 »

Lucky zijn ontlasting laten testen, en bingo. Nog steeds positief. Voor alle 4 de poezels panacur, en voor de hond. 97€.
Ik ben bang dat het weer niet gaat werken. Ik moet 5 dagen geven weer, dan 1 maand niet, dan weer 5 dagen. Krijg die dingen zo moeilijk naar binnen bij ze. Iemand ajb tips? Ook qua schoonmaken? En moet ik de zwerver die bij mij voor de deur in een isobox woont óok behandelen? Ik zie het ff niet meer zitten. Lucky heeft ook nog zijn allergie..tussen zijn tenen wondjes, op zijn pootjes...bah, kan wel janken..
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Weer giardia

Bericht door Rik »

1 maand niet?? Dat lijkt mij veel te veel.

Het panacur-schema voor giardia ooit op barfplaats gevonden. 5-10 dg / 5 dg rust / 5-10 dg (e.v. nogmaals / 5 dg rust / 5-10 dg). En geven tot 2 dagen nadat de diarree vastere vorm heeft maar nooit meer dan 10 dagen. 10 stopdagen schijnt zelfs al te lang (en zelfs onverstandig) te zijn. Laat staan een maand.

(ps. Ik heb gelukkig geen ervaring met giardia)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
jinx857
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2015 20:38

Re: Weer giardia

Bericht door jinx857 »

Jeetje, dank je, ga het zo doen.
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Weer giardia

Bericht door Kikimax »

Ik heb het ook gehad, mijn pom zelfs al 3 keer (2 keer voor ik hem kreeg in het gastgezin). Omdat panacur niet krachtig genoeg was kregen de 2 katten die giardia hadden metrobactin en de andere 3 kregen panacur, en inderdaad 5 dagen, 5 dagen rust en weer 5 dagen.
Verder na elke poepbeurt de bak helemaal schoonmaken met chloor, dus maar kleine laagjes grit gebruiken.
Alle losse kleden, beddengoed etc op 60 tot 90 graden wassen en net een stoomreiniger de krabpaal etc ontsmetten.
Het is veel werk, maar ik ben er wel mee vanaf gekomen. Dat schoonhouden moet echt tot ruim na het weg is. De giardia kan nog lang buiten de gastheer overleven.
Verder zo koolhydraatarm voer (denk aan kvv(vers vlees)).Giardia houdt van koolhydraten.
En na de kuur metrobactin heb ik een tube zoolac propaste gegeven voor herstel van de darmflora.
Heel veel succes
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Weer giardia

Bericht door Anne »

Wat vervelend voor jullie, sterkte ermee!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Weer giardia

Bericht door Kytumymo »

Toen tegen mij werd gezegd dat Diba waarschijnlijk giardia had en ik nog op de uitslag zat te wachten ging ik wat rondlezen en kwam ik dit tegen:
https://www.cattery-spotselot.nl/sub/giardia/

Vond het een erg logisch verhaal. Hopelijk heb je er wat aan.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie