Kitten met diarree, probiotica gekregen, hoe te geven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Olliejuultjeolaf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 nov 2019 11:54

Kitten met diarree, probiotica gekregen, hoe te geven

Bericht door Olliejuultjeolaf »

Ik heb sinds een week een kitten van 13 weken. Komt uit de opvang en zou gezond meegegeven zijn. Daar zijn ze echt streng in, en DA zit ernaast die alle controles ed doet. Maar vanaf dag 1 is er diarree. Er is getest op Giardia (3 dagen ontlasting) en dat was negatief. Hill's brokken meegekregen speciaal voor darmproblemen. Helpt ook niet. Daarbij vandaag probiotica gekregen. Op het potje staat het poeder op te lossen in handwarm water, 15 minuten te laten staan en dan te voeren. Liefst op een nuchtere maag. Dat is ondoenlijk, zeker omdat het 2x per dag gegeven moet worden. Olaf mag van de Hill's 55 gram per dag en daar mag hij de hele dag van eten. 's Ochtends en's avonds krijgt hij een deel daarvan geweekt in water aangeboden omdat mijn andere poes dan zacht voer krijgt en hij dat ook echt wil.
Heeft iemand ervaring hiermee? Kan ik het ook door zijn in water geweekte brokjes mengen en het zo geven? Of doet dat de werking teniet?

Ondertussen ben ik trouwens weer ontlasting van 3 dagen aan het verzamelen zodat het opgestuurd kan worden naar het lab voor uitgebreid onderzoek.

Word hier heel onzeker van. Olaf doet het super goed verder, je merkt verder niets aan hem. Maar hij heeft meerdere keren per dag slijmerige, dunne ontlasting. Meteen na het eten zit hij al op de bak. Dan kreunt hij wat en komt de zachte ontlasting eruit. Blijft soms aan zijn vacht je hangen dus ben ook daar zoet mee. Ben nog totaal niet toegekomen aan genieten dat hij er is. Sta continu in de 'aan' stand. Terwijl het echt een scheetje is verder!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Kitten met diarree, probiotica gekregen, hoe te geven

Bericht door Kytumymo »

Je kunt misschien steeds 2 uur voor het geven het voer weghalen. Bijvoorbeeld als je ziet dat hij heeft gegeten, weghalen en 2 uur later geven. Dan is hij ook niet nuchter, maar misschien is dat beter. Nadat ik een pilletje antibiotica heb gegeven mocht het ook 2 uur ervoor of erna. Maar als het goed is staat er 'bij voorkeur nuchter geven'. Dus dan zou ik denken dat het als het niet anders kan ook wel over de geweekte brokjes mag.

Sterkte ermee, heb al maanden hetzelfde probleem. Je bent vooral continu aan het zorgen en zorgen maken, voor genieten is niet echt ruimte.

Ik ga vandaag beginnen met de RC hypoallergeen, hopen dat dat wel werkt.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie