Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Zotvanpoezen »

Synemios schreef: 20 nov 2019 01:05 Gezellig toch, en lekker warm, ik vind het absoluut niet vies ;-)
Zeker niet! Ons bed ligt ook vol katten. Soms kunnen we amper bewegen :lol:
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Ik ga zo ook weer lekker plat met de katjes. Ben nog steeds niet beter en goed beroerd. Was ook gewoon blijven doorwerken maar maandag toch maar afgezegd, moet nu eerst maar even goed uitzieken want iedere keer als ik thuis kwam van het werk begon het gewoon weer van voor af aan. Ik ga toch eerst even de kussensloopjes vervangen want Tut ging na het braken van een haarbal gewoon met haar natte kraag op mijn sloop liggen. Er zijn grenzen :-)
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Sansan »

Lekker hoor, hier ook hoe meer zielen hoe meer vreugde. Beesten horen op de bank, op bed en op schoot, heerlijk!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Hoezee, maandag komt er een andere dierenarts aan huis. Was gisteren bij een vriendin op bezoek en die zei dat deze wel fijn is. Gezien Diba alweer de hele ochtend heeft gebraakt (water) maar er ook wat sipjes bij zit toch maar gelijk gebeld. De poten en staart van Diba zaten vanmorgen ook weer helemaal onder dus ik ga die 6 weken niet afwachten (wel afmaken, tenzij de nieuwe dierenarts iets anders voorstelt). Moet weer 3 dagen ontlasting opvangen en dan wordt er meer getest. Ze hebben in december ook een actie voor steriliseren voor €90,- maar gezien haar toestand lijkt het ons beide eigenlijk niet verstandig om dat nu te doen, überhaupt niet zolang dit niet is opgelost. En dat zei ze, dit gaan we eerst eens even oplossen, valt misschien niet mee maar het is mooi geweest, actie!
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

Je hebt gelijk, als je merkt dat het eerder slechter dan beter gaat dan moet je inderdaad die 6 weken niet afwachten maar verder zoeken.
Wel fijn dat je een andere da gevonden hebt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Sansan »

Goed dat je gehandeld hebt!

Is de alvleesklier al getest?
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Alleen giardia is getest.

Heeft de visite de deur van de berging net niet goed dichtgedaan, heeft Diba het natvoer van Tut daar opgegeten. Geluk bij een ongeluk want had ze helemaal nog niet zien eten vandaag. Terug bij af kan het in ieder geval niet gaan daardoor.

Ik moet nog even noteren dat Diba wel ab heeft gehad en Zoolac, ben ik nog vergeten door te geven. Ze moet wel van a tot z alles even weten.

Lig alweer in bed, moe moe moe Zzzz
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

Als ze bloed wil gaan prikken dan zou ik ook inderdaad de alvleesklier mee laten nemen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Ik zal alles hier nog wel even doorlezen voor ze komt. Anders vergeet ik wellicht belangrijke dingen. Moet voor en na de tijd werken (als ik genoeg ben aangesterkt) dus beetje druk druk.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Ben net zo'n 2 uur bezig geweest alles te noteren vanaf dag 1 dat ze hier is. Waar ze last van heeft en wat ze heeft gehad qua voeding, medicatie en ontworming (Panacur).

Ook nog een uur op de kattenbakkamer gezeten omdat ze gister niet heeft gepoept en soms (vorige keer ook) lukt het me door met het schepje in de kattenbak te graven om haar te lokken haar behoefte te doen. Gister kwam op die manier alleen een plasje maar nu ook het eerst poepje (combi normaal + diarree) op kunnen vangen. *Het moet dan 3 dagen, maar mag het eventueel ook als ze 2 keer poept op 1 dag? Maandag wil de dierenarts van 3 dagen meenemen en wie weet lukt het maandag niet voor ze komt de derde op te vangen. Heb haar net (en voor het slapen gister) wel Nutriplus gel gegeven omdat ze (te) weinig eet en dat is lastig als je ontlasting moet opvangen en ze heeft vannacht ook brokjes gebraakt bij de kattenbakken. Ze moet sowieso blijven eten natuurlijk. Na het braken van vannacht niets meer gemerkt.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Douraque »

Ik heb een vermoeden dat ook jouw kat problemen heeft met de alvleesklier als alles zo eens doorlees. Is er een aanrader om daar op te laten testen
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Sansan »

Ik denk ook omdat er sprake is van braken én diarree dat er in de ontlasting weinig kwa parasieten gevonden gaat worden.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Braken heeft ze de afgelopen maanden maar 2 dagen gedaan. Alleen op die dagen eet ze niet of slecht. Ook alleen dan is ze lusteloos.
Verder is ze nooit heel erg lusteloos, maar soms zie je verschil in heel opgewekt gedrag en wat minder opgewekt, maar absoluut geen afzondering of zo. Ontlasting schommelt tussen plak, diarree en een soort capsule die van binnen wel diarree bevatten (klinkt best vies brrr). Als ik lees over alvleesklier lees ik weinig herkenning. Maar heb het voor de zekerheid wel genoteerd vanmorgen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Niet 2 keer gebraakt, maar op:
10 oktober
25 oktober
30 oktober (tijdens Stomorgyl)
22 november
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Kytumymo schreef: 23 nov 2019 13:43Ook nog een uur op de kattenbakkamer gezeten omdat ze gister niet heeft gepoept en soms (vorige keer ook) lukt het me door met het schepje in de kattenbak te graven om haar te lokken haar behoefte te doen. Gister kwam op die manier alleen een plasje maar nu ook het eerst poepje (combi normaal + diarree) op kunnen vangen.

Iemand? > *Het moet dan 3 dagen, maar mag het eventueel ook als ze 2 keer poept op 1 dag? Maandag wil de dierenarts van 3 dagen meenemen en wie weet lukt het maandag niet voor ze komt de derde op te vangen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie