Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Ze heeft vanaf 12 oktober een spuit 32ml Zoolac probiotica gehad, die is leeg (de andere katten hebben af en toe een puntje op mijn vinger gehad). Maar bestel het voor na de kuur.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Douraque »

Ik zou dan wel kiezen voor een probiotica zonder dierlijke toevoegingen. Dit om verdere problemen in het maag- darmkanaal te voorkomen
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Sansan »

Tijdens de kuur kun je het beste breed-stam capsules probiotica (oa 10 bacterie stammen) geven en voor diarree speciaal de S.Boulardii erbij.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Ik moest weg en heb snel weer Zoolac besteld, niet goed? Weer te snel, was bang dat het anders niet op tijd binnen is. Moet nu eten voorbereiden, krijg eters.
Als jullie zo weten welke wel dan kan ik het mss nog terug sturen en andere bestellen.
Beetje chaos weer vandaag. Diba is vrolijk, super blij met een mini soft balletje. Neemt ze in haar bek de trap op en boven tikt ze hem weer naar beneden, zo schattig. Ze mauwt ook of ze een prooi in haar bekkie heeft <3
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5169
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Synemios »

Je kunt alles zonder problemen binnen 30 dagen terug sturen als het ongeopend is.
Ik lees even mee want ik zoek het ook zonder dierlijke toevoegingen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Sansan »

Zoolac prima hoor maar ik zou er wel nog een brede-probiotica per capsule bij doen en de s.boulardii

Probiotica is overal vegan te vinden, ook zonder mais etc. Dus geen probleem bij allergie. Ik gebruik voor onze kater de “vitortho 8 miljard”, plus de Boulardii van vitaminesperpost.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Sansan »

Ben je nu over op medisch hypoallergeen voer?
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Mag pas over op hypoallergeen voer als de kuur niet aanslaat. Maar moet dan eerst dierenarts weer bellen.

Ik ga met de rest aan de slag. Dank dank!
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Zou dit wat kunnen zijn https://nl.m.pipingrock.com/acidophilus ... os-50-5031

Ze hebben ook boulardii dus zou fijn zijn.

En vind je Hills of RC ook medisch hypoallergeen voer? Dadelijk schaf ik dat aan en is dat ook weer niet goed.

Vraag me tijdens het zoeken wel af waar ik een grens moet trekken met dit soort dingen. Zoolac is voorgesteld, blijkt dan toch weer niet genoeg. De rem moet er weer ergens op voor mijn portemonnee leeg is en er dure geintjes bij de dierenarts aankomen. Heb maar een uitlering en ben al méér dan €500 kwijt aan dierenarts, voer, vezels, pasta's en andere 'rommel' en vooruitgang is er nog niet. Ben moe, moet proberen verder te slapen. Raak geïrriteerd, zie door de bomen het bos niet meer. Voelt even of ik alles verkeerd aanpak en ondertussen stromen de centen in rap tempo bij de webwinkels binnen. Stop, pas op de plaats en eerst slapen voor ikzelf dadelijk een webwinkel kan beginnen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Sansan »

Helaas die zijn niet geschikt.
Ze zitten in een gelatine capsule.

Je hebt echt vegetarische/veganistische supplementen nodig zodat de capsule van plantaardig vezel is.

Ja wat een geld hè!
Merk je al wat van de stormogyl?

RC of hills inderdaad is “medisch” dieetvoeding.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Dus het is de bedoeling dat ik de kat capsules ga geven. Ik dacht dat ik die wel open kon maken en door het voer kon doen.
Ik weet niet. Kan ook niet goed vinden wat er nu eigenlijk in Zoolac zit. Dus twijfel even of ik de doos onaangebroken retour stuur of dat ik er direct mee begin nu tijdens de ab. s toch weer €25 en als het niet helpt is het weer weggegooid, kan het dan beter aan iets anders besteden

Beestje ervaart al zoveel stress, en kleine pillen geven gaat al niet van harte. Het voelt voor mij te onzeker of die investering goed is als ik weer van alles aanschaf. Met die Boulardii kan ik nog wel wat, die is me duidelijk. Het andere niet.

Er lagen 3 poepjes op de bak, 1 plak en 2 normale. De Brit had niet gepoept, en gezien het de bak was waar Diba altijd op gaat lijkt het erop dat zij 1 plak en 1 normale drol heeft gedropt. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Heb al vaker iets te vroeg gejuigd dus ik wacht echt af tot de kuur ab af is.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Zoolac

4,2 miljard bacteriën waarvan: Levende bacteriestammen 2,85x109 (2,85 miljard)- Pedicoccus acidilactiti (MA 18/5m) - Bacillus subtilis (DSM 5750) - Bacillus licheniformis (DSM 5749) - Lactobacillus sp. -Thermo-gestabiliseerd bacteriestammen 1,35x109 (1,35 miljard) - Lactobacillus acidophilus (MA64/4E)
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Deze is ook al eens aangeraden hier, maar zie gelatine staan maar ook saccharose (is dat boulardii?) https://www.medpets.be/puur+probiotic/
Dus niet goed vanwege gelatine en te weinig stammen?
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Sansan »

Sacharose is geen Boulardii. Sacharose is een suiker vorm. Er zit geen gelatine in de puur.

Hmm das waar, je kunt de capsules openen en door het voer voeren.

Bij zoolac zit meer, dat zie je pas op de verpakking. Digitaal is de inhoud slecht te vinden. Ik heb het hier ff niet voor handen.
Je hebt al een zoolac pipet opgemaakt toch? Als dat niet hielp..
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Anne »

Ja ik denk ook dat de zoolac pasta niet het gewenste effect gaat geven, want je had het al gegeven en 1 tube opgemaakt toch? Als het toen niet hielp helpt het nou ook niet
Om alles even goed helder te houden moet je een keuze maken. Of je houdt het bij de plan van aanpak van de da of je volgt de tips hier
Ik zou voorlopig niks doen en als je al iets gaat doen laat het dan iets in de hoek zijn van de hypoallergene voeding, de mediche ( wat sansan ook al aangaf)
Op zooplus staan ook heel wat merken die beweren hypoallergeen te zijn maar dat is niet onderbouwd door een da, dus kijk daar mee uit
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie