Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Synemios »

Wat mleen al zegt is tegen ons ook gezegd, als je aan hypoallergeen voer begint dan alleen 1 soort en niet dan brokjes of natvoer erbij omdat de samenstelling anders is.
Dus of brokjes of natvoer.
Wat tegen ons in Utrecht en laatst ook door een internist gezegd is is dat veel katten uiteindelijk toch last krijgen van beiden, dus als je in 1e instantie alleen jeuk/krabben ziet, is er na verloop van tijd een grote kans dat het op de maag/darmen slaat.
Ik weet van Luna en Lizzy dat dat bij hen in ieder geval klopt, ze begonnen met jeuk en later kregen ze ook last van darmen en Luna vooral maag.

RC of Hills maakt niet uit gewoon kiezen welke jou aanspreekt.
Beiden werken voor jeuk en/of maag-darmen.
Als je voor Hills kiest kies dan wel de Z/D en niet de D/D want die laatste is niet echt hypoallergeen.

En als dingen niet gaan zoals jij het wilt bij een DA dan juist wel zeggen of een andere zoeken, vertrouwen in je DA en er op kunnen rekenen is erg belangrijk.

Mijn ervaring met zooplus is dat je meestal gewoon je geld terug krijgt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Ze heeft om 19 uur ge-appt dat er allemaal spoedjes waten, of ze vandaag kan bellen. Moet wel weer een naar een klant/ cliënt, dus we zullen zien. Heb in ieder geval voor 10 dagen stomagyl, of het helpt...waarschijnlijk niet maar proberen (weer) waard. Continu kat en huis soppen is ook niets. Was pas 22 uur thuis van cursus geven, gelijk bed ingedoken met het gevolg dat ik nu al een uur wakker ben (5.35). Oh, heb nog wel een blikje Animonda carny opengetrokken bij thuiskomst (rund, kalkoen, konijn), ze vonden het toch lekker! Wel zielig, heb ze net natvoer aangeleerd mag ze het straks niet meer. Maar buikpijn en diarree is zieliger. Ik ga denk ik maar even (koffiebonen :-) ) malen en bakkie zetten.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Oké, dierenarts heeft gebeld.
Ze heeft een extra lange kuur Stomagyl meegeven voor 10 dagen en ze wil dat ik in die 10 dagen niet van voer verander omdat het anders een vertekent beeld geeft als de Stomagyl wel helpt. Dat had ik inderdaad ook al toen het even beter ging en de Zoolac en GranataPet tegelijk ging geven, wist ik ook niet waardoor het beter ging. Dus maar goed dat ik het voer dan nog niet heb besteld. Ik kan nu even niet anders dan 10 dagen afwachten. Ik moet me na 10 dagen weer melden, heeft het geen of te weinig effect dan gaan we verder praten over voer. Zij heeft Sanimed en Trovet maar ze vindt RC en Hills ook goed. Ik heb wel aangegeven dat ik wat jammer vind dat het zulke koolhydraat bommen zijn, maar als het maar voor tijdelijk is moet het maar even. Voor nu even afwachten dus. Klinkt misschien gek maar vind wel fijn dat ik even niets mag doen verder.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Anne »

Is dat een ab? antibioticas kunnen ook voor diarree zorgen als bijwerking
Hopelijk slaat het aan
Je kan dieetvoeding ook bij andere dierenartsen kopen.
Beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Synemios »

Is inderdaad ab,
Heeft ze er bij gezegd waarom er ab voorgeschreven is?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Anne schreef: 29 okt 2019 15:12 Is dat een ab? antibioticas kunnen ook voor diarree zorgen als bijwerking
Hopelijk slaat het aan
Je kan dieetvoeding ook bij andere dierenartsen kopen.
Beterschap
Dieetvoer kun je ook overal op internet kopen, als je goed zoekt ook nog een stuk goedkoper dan bij dierenartsen. Soms zit er een dierenarts achter de site en word je gebeld ter controle (maar dat was jaren geleden dat ik dat heb meegemaakt). RC had ik al in de digitale winkelmand staan maar daar wacht ik dus nog maar even mee.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Synemios schreef: 29 okt 2019 15:29 Is inderdaad ab,
Heeft ze er bij gezegd waarom er ab voorgeschreven is?
Eerlijk gezegd niet. En ik heb het zelf ook nog helemaal niet opgezocht. Mijn schoonzusje heeft het opgehaald en bij mij in de brievenbus gegooid en ik was laat thuis. Vandaag weer een paar uur weg en nu uren geslapen, was blijkbaar even nodig. Helemaal op. Ik ging er eigenlijk van uit dat het diarree remmer was, maar nu je het zegt ken ik het volgens mij van de poes met nies. Snap het ook even niet.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Even opgezocht, schijnt vaak gegeven te worden bij darminfecties, dus het zal wel kloppen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Stomorgyl 2. Verkeerd gelezen in het donker, maar denk dat we het over hetzelfde hadden.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Synemios »

Ik was 2 soorten tegen gekomen maar het was beiden ab.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Klopt, ab met metronidazol om bacteriën en/of parasieten te doden.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Diba heeft gisteren 19 uur de Stomorgyl (avond daarvoor rond 22 uur toen ik thuis kwam) gehad, ik heb haar nog brokjes zien eten tussen 22 en 23 uur. Vanmorgen braakte ze 2 keer en papje van brokjes uit en daarna nog 3 keer water of niks. Ook wil ze geen natvoer. Direct dierenarts ge-appt, ze wil Diba nu toch zien. Want het hoort niet echt bij Stomorgyl. We proberen een afspraak in te plannen. Wordt vervolgd...
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Anne »

Sterkte met alle zorgen. Vervelend dat ze nu overgeeft, ze schrokt niet?
Ikben benieuwd wat de da zegt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Synemios »

Is haar alvleesklier gecheckt?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Had een thuisafspraak met de dierenarts om 13.30/13.45 uur. Kreeg 13.55uur een app dat het wéér was uitgelopen. Even flink lopen vloeken want ik had om 14 uur een belangrijke vergadering. Diba goed geobserveerd en durfde wel weg, als een haas de fiets op om de vergadering nog te halen. 17 uur thuis en madame stond in de keuken te mauwen om natvoer. Snel ingedaan en toen belde de dierenarts, ondertussen at Diba ook uit de bak van Tut. Ze heeft om 19 uur weer Stomorgyl gehad en nu even afwachten of ze weer zo misselijk wordt, uitzonderlijke gevallen (en die heb ik sowieso altijd) gaan braken. Dus morgen weer contact met de da hoe het gaat.

Even iets anders... Sinds ze hier is likt ze continu aan haar neus. Vooral als ze angstig is. Nu nog, maar ook als ze iets spannend vindt en dat is dus bijna de hele dag. Nu gooi ik het opp angst en sspanning of hebben jullie er een andere betekenis voor die ik niet ken?

Alvleesklier is niet gecheckt, alleen giardia voor de rest helemaal niets.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie