Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Ik had het voer weggehaald en om 15.15 uur 3 bakjes neergezet. Ik heb nu 3 katten op de bank zitten (doen ze nooit tegelijk)die me een soort van vreemd aankijken. Tut de Golden heeft wel wat brokjes gegeten, de andere 2 niet. Nu moet ik het dus ('allang') weer weghalen. Diba is gaan slapen, waarschijnlijk in de hoop dat er dadelijk natvoer komt :-)
Ik ga het nu eerst maar weer weghalen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5085
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

Ik zou ook even alleen nu hypoallergeen voer geven en niets anders, als er wel sprake is van voedselallergie en je gaat er andere dingen bij geven en er is een reactie blijf je bezig.
En inderdaad allergie testen bij katten zijn niet betrouwbaar.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5085
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

Je zou ze ook allemaal op dit voer over kunnen zetten als de anderen gewoon gezond zijn.
Ik heb hier chipbakken omdat ik er meerdere heb die ander voer krijgen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Synemios schreef: 05 nov 2019 17:44 Ik zou ook even alleen nu hypoallergeen voer geven en niets anders, als er wel sprake is van voedselallergie en je gaat er andere dingen bij geven en er is een reactie blijf je bezig.
En inderdaad allergie testen bij katten zijn niet betrouwbaar.
Is allemaal bekend, maar het is nog niet binnen.
Synemios schreef: 05 nov 2019 18:01 Je zou ze ook allemaal op dit voer over kunnen zetten als de anderen gewoon gezond zijn.
Ik heb hier chipbakken omdat ik er meerdere heb die ander voer krijgen.
Had ikzelf al voorgesteld :-)
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5085
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

Ok nou dan heb ik verder niets gezegd, hopelijk werkt dit.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Synemios schreef: 05 nov 2019 19:43 Ok nou dan heb ik verder niets gezegd, hopelijk werkt dit.
Ik las mijn eigen tekst terug en die klonk misschien best onvriendelijk, dat was niet mijn bedoeling, excuus.


Vond het vanmorgen verschrikkelijk moeilijk om te 2 mauwende dames te negeren en geen natvoer te geven. heb mijn koffie gegoten en ben snel de keuken uit gegaan. Tut een pil voor de epilepsie, Diba een aai over de bol en ze zijn hun gang weer gegaan. Heb de harde brokken gisteravond weer terug gezet, gezien ik ze toch alle 3 op de RC hypo ga zetten. Zooplus lijkt nog geen aanstalten te maken met de bestelling, hoop wel dat het alsnog vandaag wordt verzonden.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5085
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

Ik bedoelde serieus dat het dan gelukkig duidelijk is, maar ik zie dat die regel ook wat kort is.
Wat mij betreft was er niets aan de hand.

Ik weet niet wat zooplus de laatste tijd heeft maar alles komt hier aan met vertraging en via dpd, heel vervelend.
Als je ze allemaal op de hypoallergeen zet dan hoef je straks de brokjes ook niet meer weg te halen.
Wat nat voer betreft doe ik dat hier altijd klaar maken in de ruimtes waar degene die het wel mogen krijgen.
Anders vind ik het zielig voor degene die niet mogen, maar ik weet niet hoe groot je huis is.
Aan de andere kant wennen ze er uiteindelijk ook wel weer aan, maar ik begrijp dat het lastig is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Kreeg net alweer een mail van Zooplus dat er vertraging in het magazijn is. Er gaat daar inderdaad structureel wat mis. Heb 3 dagen vrij, morgen de laatste dag, zal je zien dat het vrijdag wordt bezorgt. Dan moet ik het zelf dus gaan verzetten naar zaterdag :???:
Krabpaal die ik een paar uur eerder bestelde komt wel morgen, heeft dus geen haast (alhoewel de oude maandag in elkaar is gestort terwijl hij amper werd gebruikt).

De PoN is wel vandaag binnengekomen, dat is maar goed want de oude is zo goed als op. Geen natvoer meer dus eten meer brokken. Heeft ook 2 dagen geduurd terwijl er Alkmaar op de doos staat, dus wordt niet vanaf Duitsland verzonden.

De tijd dat je iets de volgende dag in huis hebt lijkt zo goed als voorbij. Vreemde vooruitgang, euh achteruitgang.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Anne »

Tja je geeft ook wel de regie uit handen door het eerst nog bij zooplus te bestellen. Je kan het zowat bij elke dierenarts kopen en met smaakgarantie :???:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5085
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

Zooplus en andere online bestellingen doen wij ook echt heel ruim van te voren.
Voer voor Lizzy moet door de Da besteld worden dat komt van RC uit het buitenland en dat bestel ik altijd direct als ik een nieuwe zak open maak, dan heb je altijd de zekerheid dat je het in huis hebt.
Zeker met zieke katten die niets anders mogen hebben vind ik dat toch een stuk fijner en dan maakt het niet uit als het wat langer duurt.

Je zou eventueel bij een DA voor nu een zak kunnen halen en deze terug sturen of op voorraad houden als het binnen komt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Ze is nog niet aan de RC begonnen dus ik onderbreek niets, de kuur moest eerst af en ze heeft nu net de laatste pil gehad. De dierenarts heeft geen RC en bij de andere dierenarts is het €53, ik heb nu €40,84 betaald. Die 1 of 2 dagen op al die maanden zullen het ook wel niet meer doen. En smaakgarantie krijg je bijna overal. Kreeg het zelfs op de Carocroc die ze achteraf gelukkig niet lustten. Ben ineens zelf snotverkouden, kan zo vrijdag toch niet bij cliënten gaan zitten dus als het morgen niet komt ben ik vrijdag waarschijnlijk gewoon thuis onder de wol.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Sansan »

Als ik iets snel wil hebben haal ik altijd bij medpets.

Ben benieuwd of je wat merkt met het e-nieuwe voer.

Er is dus nog niks veranderd?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5085
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

ja die paar dagen maken dan ook niet zo heel veel uit.
Dure prijzen hanteert die dierenarts.
Jij lekker uitzieken en beterschap.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Het hele dunne is eraf, het is weer plak. Gister ochtend heeft ze voor het laatst natvoer gehad en heb het idee dat ze wel steeds actiever wordt. Ze is veel bij me in de buurt en wil lekker kroelen en doet lekker gek. Dat durfde ze eerst nooit zo goed, dus het lijkt erop dat ze zich wel beter voelt. Misschien ben ik zelf ook wat relaxter nu ik gisteren groen licht heb gekregen voor de RC. Dat merkt ze vast.

Dank je Synemios! Hoor bijna niets, ruik niets en smaak is weg. Zo van 1 op andere uur. Maar oppassen met de poeskes.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Goedemorgen, Diba was vanmorgen weer de clown aan het uithangen. Ze is echt vrolijk. Als toetje :-) kwam ze tijdens het bakken schoonmaken nog even gezellig poepen. Het was een normale vorm, wel te zacht. Straks komt de RC hypoallergeen binnen dus heb nu mooi vergelijkingsmateriaal gezien. Straks even goed stofzuigen dat alle geknoeide brokjes weg zijn. Zo eerst nog even naar mijn werk met een grote doos tissues. Goed weekend!
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie