Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Synemios »

Ik krijg hier ook de kriebels van hoor van zo'n dierenarts Kytumymo.
Tot nu toe is er dus alleen op giardia getest en verder wordt er dus van alles voor geschreven zonder de kat echt te zien?
Ik weet dat maag/darmklachten lastig kunnen zijn maar ik vind wel dat de DA zelf erg weinig actie onderneemt mbt verder kijken.
Dit is geen kritiek op jou de DA zou met ideeen moeten komen en ik vind dat je er hard aan moet trekken en veel zelf moet bedenken.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Dat is wat me zo onzeker maakt. Een dierenarts hoort vragen te stellen, ik kan uit mijzelf iets belangrijks vergeten te melden. Ze heeft afgelopen zomer tegen mijn moeder gezegd dat ik zoveel verstand van katten heb, ze heeft met de niespatiënt hier de deur platgelopen dus blijkbaar heeft ze toen die indruk gekregen. Maar ben er niet blij mee want krijg nu het gevoel dat ze het teveel van mij laat afhangen óf dat mijn kat niet zo belangrijk is als de rest. Vanmorgen heb ik gevraagd of ze van de ab misselijk kan zijn, toen zei ze dat dat eigenlijk niet echt voorkwam bij Stomorgyll. Toen ze rond 17 uur weer belde en Diba net aan het eten was kwam ze erop terug. Maar het was een vraag van mjj omdat er eigenlijk niks gebeurd, als zij niet met ideeën komt kom ik met vragen. Gek dat ik alweer als een blok in slaap was gevallen, lijkt wel of ikm 2 banen tegelijk heb. Jammer dat ik mijzelf niet kan betalen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door pinguin »

Is een andere dierenarts geen optie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Die overweging is er maar ben nog altijd de voor en nadelen aan het afwegen. Ik moet mijn wantrouwen richting dierenartsen ook meenemen en dat diarree door van alles kan komen. Wat doet het met mij als de nieuwe dierenarts ook in het duister tast en alle kanten uitschiet. Met het braken heb ik misschien weer te vroeg aan de bel getrokken, nu eet ze ook weer. Vind het verschrikkelijk lastig. De waterdunne diarree is wel weer weg, het is nu weer plak.

Als iemand anders dit zou schrijven zou ik waarschijnlijk denken dat die persoon wel aan de loterij wil meedoen maar van te voren zeker wil weten dat ze het winnende lot heeft.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door pinguin »

En een internist telefonisch benaderen en vragen wat je nog kan doen voor je daar langs komt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Synemios »

Ik heb toen rond gevraagd op fb en in mijn eigen omgeving of iemand een goede da in mijn woonplaats wist.
Ik ben naar degene gegaan die het meeste genoemd werd en heb daar echt geen moment spijt van gehad.
Jij hoort het werk van de DA niet te doen, en de DA moet gewoon met een goed plan komen.
Ook als je ergens zelf veel verstand van heb, je bent geen DA dat is haar taak.
Het is wel handig mbt meedenken.
Er valt nog genoeg te doen ik vind eerlijk gezegd dat er nu te weinig actie door haar ondernomen wordt.
Jou gevoel heeft denk ik weinig nu met wantrouwen te maken maar is terecht.
Begrijpelijk dat je moe bent.

Ik vind het idee van pinguïn ook een goede.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Mleen »

Ik ben via een tip op dit forum bij mijn huidige dierenarts terecht gekomen in Zevenhuizen (Zuid-Holland)en ben daar zeer tevreden over. Geen idee in welke regio je woont, maar zij neemt echt de tijd voor een consult en je kat! :)
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Er is hier een dierenartspraktijk en zij, dus niet veel keus. Omdat ikzelf alleen een fiets heb en zij haar rijdende praktijk begon toen ik hier kwam wonen, was de keuze snel gemaakt. Maar ook mensen die wel zelf vervoer hebben laten haar komen, minder stress voor de dieren en gemak. Ik denk dat ze te veel klanten heeft, het verschil met 2 jaar geleden is enorm, toen kon ik haar makkelijk bereiken en had ze (bijna) altijd tijd, bij niet spoed altijd wel de andere dag. Toen ik mijn Coon in shock vond was ze er binnen 10 minuten, dat stelde me erg gerust. Ik denk niet dat het in diezelfde situatie nu nog haalbaar is. Maar als ik eerst 5 mensen te pakken moet zien te krijgen in een noodgeval, hoe snel gaat het dan? Ik ben wel met anderen mee geweest naar die andere praktijk, toen moest een hond onverwacht een dure operatie. Praten over betalen in 2 keer was niet mogelijk, not done, kon niet. Terwijl mijn huidige dierenarts er zelf mee komt. En zo weeg ik continu alles af.

Diba heeft niet meer gebraakt, ik hoop voor nu dat ik de kuur probleemloos kan afronden, nog 6 dagen te gaan.

Ik neem alle reacties mee in mijn getob, dank jullie wel :kissykissy:
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Synemios »

Dat maakt het dan wel wat moeilijker inderdaad.
Gelukkig kunnen we hier ook wel meedenken maar ook wij zijn geen dierenartsen, toch zijn sommige reacties heel waardevol.
Ik hoop ook dat ze opknapt van de kuur en ook niet meer gaat braken.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Misschien zie ik echt belangrijke tips wel over het hoofd, ben verschrikkelijk moe steeds. Ik wil van alles, maar de concentratie begint weg te valllen. Op de vergadering was ik er ook totaal niet bij met mijn hoofd, maar ik was aanwezig. Af en toe een geluidje gemaakt, maar was al opgevallen met het te laat binnenkomen :-) Zou voor mij ook wel even goed zijn dat het met Diba nu goed gaat, even bijtanken.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Douraque »

Ik heb misschien een tip voor de stormygyl, ik heb het nl. ook aan mijn kat moeten geven (topic acute alvleesklierontsteking):

Van deze antibiotica kunnen ze braken (staat in de bijsluiter) en kunnen ze dus misselijk van zijn. De smaak is heel naar.

Ik heb de stormygyl in een lege capsule gedaan om de kans op misselijkheid te voorkomen c.q. zo klein mogelijk maken. Anders blijft die nare smaak in de keel ed hangen, wat de kans op braken doet toenemen.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Dank voor de tip!
Diba is sowieso al niet de makkelijkste met pillen geven, ze blijft zich loswurmen. De derde pil zag ik na een uur in haar kraag hangen, was dus mislukt, alsnog er in...nog dieper (ben altijd bang dat ik haar in haar keel krab met mijn nagel....(rollen eens omgedraaid :-) )
Geef ze nu voor het natvoer, pil erin, bakje op de grond

Waar haal je capsules, apotheek? En dan prak je de pil fijn?
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Sansan »

Pil halveren en dan in een capsule schuiven!
Capsules haal je random bij veel webwinkels. Maat 3 is perfect. Wij geven dat vervolgens met een pillenschieter.

In stormogyl zit metronidazol en dat kan fikse bijwerkingen geven. Zie je wel al verschil kwa diarree?

Misschien kun je met diba beter naar een internist.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Paar dagen geleden was het waterig, sinds de Stomorgyl is het weer plak.

Tips die ik (even uit mijn hoofd) heb onthouden:
X Hypoallergene voeding
X Ontlasting onderzoek
X Internist contacten
X Andere dierenarts
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Douraque »

Misschien nog een tip, voor zover je dat nog niet geeft: probiotica.

Dat helpt het maag- darmkanaal ook, zeker nu de kat antibiotica krijgt die werkt in de darmen.
Plaats reactie