Poes 19 problemen..

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Michellee906
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2019 19:56

Poes 19 problemen..

Bericht door Michellee906 »

Goedenavond,

Ik heb een probleem met mijn poes Tijger van bijna 19 jaar. Ze heeft last van hart ruis, oog en neus aandoening en der schildklieren (hier krijgt ze medicijnen voor en der ogen ook).

De afgelopen weken gaat het slecht en ben ik naar de da geweest, ze blijkt problemen te hebben met der spijsverteringskanaal en zit nu op dieet voer. Ze eet al weken slecht / bijna niet en nu met der dieetvoer nog steeds niet. Ze ligt niet meer bij me, wilt niet opgetild worden en wordt steeds sloomer.

Ik weet niet zo goed wat het beste voor der is, diep van binnen denk ik dat ze der beste tijd heeft gehad maar aan de andere kant wil ik zo graag nog zoveel doen voor der aan onderzoeken, operaties en medicijnen maar wordt dat geen lijdensweg en is er überhaupt nog wel kwaliteit van leven.. :-(

Ik weet niet wat te doen :-(
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Poes 19 problemen..

Bericht door ErikPhilippus »

Als Tijger bijna niet meer eet, niet meer bij je ligt, niet opgetild wil worden en steeds slomer wordt, is dat naar mijn gevoel een signaal dat ze op is. Zie ook mijn eerdere antwoord in het topic van Tapas..... |

Veel sterkte in deze verdrietige tijd!
Erik
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Poes 19 problemen..

Bericht door Kytumymo »

Hoi Michelle, ik denk dat je Tijger moet verlossen. Klinkt heel cru, maar vaak heeft een baasje het nodig om de knoop door te hakken. Ik weet uit eigen ervaring dat je een kat het liefst zo lang mogelijk bij je houdt, maar vooral met een oude kat die op is moet je niet gaan rekken met allerlei pillen etc. Je hebt het over operaties als dat nodig mocht zijn, ik ga er vanuit dat Tijger niet eens uit de narcose zou komen. Ik heb zelf in juli mijn omgeving gevraagd om eerlijk te zijn omdat ik het zelf niet wilde zien. Nu achteraf heb ik spijt dat ik de knoop niet eerder heb doorgehakt en de poes een hoop ellende had kunnen besparen. Een ander heeft geen band met jouw kat dus kan makkelijker zeggen dat je ergens mee moet stoppen. Sterkte met wat je ook beslist.

Ik snap sommige dierenartsen in deze ook niet, waarom zijn ze niet eerlijk. Mijn moeder moest in mei een kat van 19 in laten slapen, ook op. Zegt de dierenarts ook nog heel geïrriteerd dat als ze eerder had gebeld nog wel wat had kunnen doen. Enige wat ze had kunnen doen is nog hooguit een week rekken, een kat die zich beroerd blijft voelen, mijn moeder een schuldgevoel aanpraten terwijl ze toch al veel verdriet had en haar eigen portemonnee spekken. Dat noem ik niet begaan zijn met dieren.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Miranda1980
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2019 17:18

Re: Poes 19 problemen..

Bericht door Miranda1980 »

Wij hadden dit dilemma ook met onze Fay afgelopen augustus.

Fay was 12,5 jaar en had een niertumor
Verdere onderzoeken hebben wij niet meer gedaan omdat Fay niet goed tegen de narcose kon en hier waarschijnlijk ook niet meer uit zou komen.

De diagnose is in april gesteld en we hebben het kunnen rekken tot augustus.
Ze begon zich terug te trekken in de wigwam, reageerde niet meer op Beau en Tijger.
Als ik haar op schoot nam, kroop ze zelf weer in haar wigwam, ze wilde geen contact meer.

Uiteindelijk begon ze te vermageren ondanks al mijn voedzame hapjes.
Toen ze op een middag voor me zat en me op een bepaalde manier aankeek wist ik dat het goed was en heb de dierenarts gebeld.
Toen ik ophing liep ze met een bepaalde berusting naar haar wigwam..... Het was goed zo.

Het is echt heel moelijk om je maatje te moeten laten gaan, maar soms echt de juiste beslissing voor de kat maar ook voor jezelf.

Mensen in mijn omgeving zeiden dat Fay echt een heel mooi leven bij ons heeft gehad (mijn katten zijn echt mijn kinderen) en dat het goed was.

Jou Tijger heeft denk ik met haar 19 jaar ook een heel mooi liefdevol leven bij je gehad.

Heel veel sterkte met je beslissing
Mira (2006-2016), Fay (2007-2019), Beau (2016), Tijger (2018)
Plaats reactie