Kitten braken en diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
AnthonyPR
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2019 01:13

Kitten braken en diarree

Bericht door AnthonyPR »

Beste leden, mijn vriendin en ik hebben 2 kittentjes, eentje van 4 maanden oud bijna (11/04/19) en eentje dat we hebben geadopteerd bij een vzw waarvan we dus niet exact weten hoe oud deze is, wij gaan ervan uit dat hij ongeveer 3 maanden is omdat hij nu even groot is als onze eerste kitten toen was. De jongste heet Otis en wij zijn hem 19 juli gaan ophalen bij het pleeggezin, enorm blij natuurlijk! Bij het pleeggezin was een 4 tal dagen eerder een nestje binngebracht met kittens die het Parvo virus hadden dus we waren zeer beschermend over de kitten indien hij symptomen zou tonen.
23 Juli had hij voor de eerste keer beginne braken en heb toen meteen met de dierenarts contact opgenomen. Aangezien hij maar 1 keer had gebraakt kon het ook liggen aan het warme weer. 24 juli kwam ik thuis en had Otis 2 maal gebraakt (grote plassen, 1 heel droog precies onverteerd eten ) en diarree gehad, hij was heel lusteloos dus meteen naar de dierenarts gegaan!
Daar bleek dat hij uitdrogingsverschijnselen had (hoewel hij goed dronk maar met braken en diarree gaat het snel). Ze hebben hem meteen aan infuus gehangen en medicatie toegediend. Parvo test was gelukkig negatief! 2 dagen later mochten we hem gaan ophalen en was hij er volledig bovenop, wat exact scheelde wist de dierenarts ons niet te zeggen ('een virusje' zei ze maar welk kon ze niet zeggen hoewel bloed was afgenomen). 500 euro lichter werden we naar huis gestuurd met 2 soorten medicatie, Stomorgyl en Canikur Pro, van de Stomorgyl kregen we 3 pilletjes mee en de Canikur moest 's ochtends en 's avonds 1 ml van worden toegediend. Het ging goed, hij kwam lekker bij, komt heel goed overweg met de eerste kitten (was dag na opname van Otis gecastreerd) tot gisterenavond...
Rond 18uur werd hij terug misselijk, was hevig aan het braken, diarree. Dus meteen terug naar dierenarts gebeld. Vandaag (02/08) worden we verwacht rond 10u30 bij hun voor nogmaals onderzoek.
Mijn vraag is : is het normaal dat dierenarts niet met zekerheid kan zeggen wat het is? Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Wij zijn enorm bang om deze prachtkitten te moeten afgeven :(
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Kitten braken en diarree

Bericht door Embillie »

Kittens met braken en diarree denk ik als eerste aan wormpjes. Is de kitten reeds ontwormd?
AnthonyPR
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2019 01:13

Re: Kitten braken en diarree

Bericht door AnthonyPR »

Beste, ja de beide kittens zijn reeds ontwormd. Deze morgen was hij er weer volledig bovenop maar dit was vorige week ook zo dus we zijn nog steeds voorzichtig. De DA denkt dat hij gewoon even hervallen is en hebben 2 medicijnen meegekregen (Stomorgyl en Emepria Rapidexor), hopelijk is het hier volledig mee weggewerkt maar we zijn er nog niet 100% zeker van
Plaats reactie