Poes onder ontlastig.

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
SaartjeK
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2019 18:21

Poes onder ontlastig.

Bericht door SaartjeK »

Hallo,
nieuw op dit forum, dit onderwerp is volgens mij nog niet besproken.
wij hebben nu bijna een jaar een poes, en alles gaat goed.
tot een paar weken geleden.
toen kwam ze in de avond thuis en zat ze helemaal onder de ontlasting, het zat op haar rug, buikje en achterpoot.
verder was er niks met haar aan de hand alleen ze kreeg het zelf niet schoon.
ik heb dus toen met washandjes met water de ontlasting van haar af gewassen.
daarna is haar eigen schoonmaak proces gewoon door gegaan.
nu van de week was het weer, haar rug en nu zelfs op haar kopje zat de ontlasting.
weer heb ik haar gewassen.

iemand enig idee hoe dit kan komen en of ik hier iets aan kan doen?
ik vind het nog niet ernstig genoeg om hier de dierenarts voor te bellen aangezien ze verder geen andere klachten heeft.
wel slaapt ze meer dan normaal en lijkt ze ietswat verward maar dit kan ook door de warmte komen.
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Poes onder ontlastig.

Bericht door Kikimax »

Nou dit lijkt me toch iets voor de dierenarts. Ik neem aan dat het haar eigen ontlasting is. Een kat is van nature heel schoon dus als ze onder zit is er echt wat aan de hand. En katten kunnen ongemak goed verbergen
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes onder ontlastig.

Bericht door Rik »

Ik kan twee bedenken.

*) je kat kan naar buiten, zonder afgesloten tuin, en ze is vriendelijk naar andere, dan kan iemand haar te pakken genomen hebben, en het ingesmeerd hebben. Hou er rekening mee dat niet iedereen even blij is met katten in hun tuin.

*) ze heeft een aanval gehad (epileptische aanval of tia o.i.d.) waarna ze haar ontlasting heeft laten lopen en daar dus doorheen gegaan is (tijdens de aanval).

Om het eerste uit te sluiten zou ik haar niet los laten buiten en eventueel alleen in de eigen afgesloten tuin.

Wat betreft het tweede moet je haar gedrag goed in de gaten houden op herhaling. Maar dat kun je ook alleen maar doen als je haar in de gaten kunt houden in eigen huis en tuin. Dus ook hiervoor... binnen houden of alleen in eigen afgesloten tuin.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Poes onder ontlastig.

Bericht door Synemios »

Met Rik eens, ik dacht eerlijk gezegd als eerste aan iemand die je kat te grazen heeft genomen en ingesmeerd heeft..
Als je dat soort figuren in de buurt heb dan zou ik toch mijn tuin afschermen.
Sowieso om andere dingen ( ziek zijn) uit te sluiten zou ik je kat voorlopig binnen en/of in afgeschermde tuin houden.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
SaartjeK
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2019 18:21

Re: Poes onder ontlastig.

Bericht door SaartjeK »

bedankt al voor de reacties, onze kat is heel sociaal en niet schuw komt naar je toe als je haar lokt.
ik kan niemand in de buurt bedenken die een hekel aan haar heeft aangezien ze of bij ons in de tuin is of in het parkje in de voortuin.
helaas kunnen wij onze tuin niet afschermen.
ik ga morgen toch maar de dierenarts bellen hiervoor want maak me nu wel zorgen.
Plaats reactie