Overgeven bij kitten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
BillieMcBeans
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jul 2019 12:19

Overgeven bij kitten

Bericht door BillieMcBeans »

Hoi allemaal, ik ben nieuw op het forum!

Ik heb ongeveer twee maanden mijn eerste kitten geadopteerd. Ze is een cornish rex van nu 5 maanden oud. Ze is geweldig. Super actief, heel erg aanhankelijk en een echte praatjesmaker. Ik geniet enorm van haar, maar ik maak me wel wat zorgen om haar.

In de twee maanden dat ik haar heb heeft ze al vier keer overgegeven. Elke keer zat er een paar weken tussen en elke keer nadat ze moest overgeven voelde ze zich wel weer prima en ging ze weer verder spelen. Ik ben er nog niet mee naar de DA gegaan, aangezien ze nooit voor langere tijd ziek was.
Ook bij de controle van de da in het begin was ze tiptop in orde. Haar ontlasting is prima verder.

De eerste keer overgeven was nadat ze alle veertjes van een speelgoedmuisje had opgegeten. De tweede keer ‘zomaar’, leek het. De derde keer nadat een vriendin van mij haar zonder toestemming een halve blik tonijn had gegeven. En vanochtend weer, ik gok doordat ik haar een gedroogd visje had gegeven (had ze nog niet eerder gehad).
Is dit normaal of moet ik hiermee naar de dierenarts?

Oh ja, ik gok dat ik ook te horen ga krijgen dat ik beter twee kittens kan hebben. Ik bespaar jullie het typen, ik weet het en daar wordt aan gewerkt 😊
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Overgeven bij kitten

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.

Ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken. Je kunt voor alle keren een redelijke reden vinden waarom er overgegeven is.

Veertjes, ja, dat is onbekend materiaal en moet de maag uit. De tweede keer 'zomaar' zou op zich ook wel een reden kunnen hebben (maar dat moet je in de gaten houden). De derde keer half blikje tonijn, was dat in olie of water basis. Maar in mensen tonijn zit vaak ook extra (veel te veel) zout e.d. Dus dat niet meer doen. En het gedroogde visje kan ook verkeerd gevallen zijn.

Mocht het nou zo zijn dat je het echt niet weet, dan zou je het aan kunnen kaarten bij de castratie, want ik neem aan dat ze binnen een maand wel aan de beurt zal zijn. (dan krijg je die nog wel even te horen ;-) :) )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
BillieMcBeans
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jul 2019 12:19

Re: Overgeven bij kitten

Bericht door BillieMcBeans »

Ik weet niet of het olie of water was, ik was er toen namelijk helaas niet bij toen ze het kreeg. Ik hou haar sowieso goed in de gaten. En ik ben heel precies als het gaat om wat voor eten ze krijgt.

Over een maand wordt ze gesteriliseerd inderdaad en kaart het dan wel voor de zekerheid aan.
Bedankt in ieder geval, ben er iets geruster op!
BillieMcBeans
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jul 2019 12:19

Re: Overgeven bij kitten

Bericht door BillieMcBeans »

Ik weet niet of het olie of water was, ik was er toen namelijk helaas niet bij toen ze het kreeg. Ik hou haar sowieso goed in de gaten. En ik ben heel precies als het gaat om wat voor eten ze krijgt.

Over een maand wordt ze gesteriliseerd inderdaad en kaart het dan wel voor de zekerheid aan.
Bedankt in ieder geval, ben er iets geruster op!
Plaats reactie