Maxi aan het overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

Sansan schreef: 19 okt 2019 15:06 Met aardappel, erwt en zalmolie. Nog steeds ongeschikt helaas Anne.
het zou mooi zijn als je ook vertelt waarom dat ongeschikt is
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Sansan »

Omdat je dan nog steeds niet elimineert.
Daarnaast geef je geen 1 eiwit, je geeft nu zalm en paard. Plus dan erwt en aardappel. Het is geen puur voer, en ook nog eens calcium aan toegevoegd, ik zie geen vleesbot staan.

Zie ingrediënten hier van wel eliminatie waardig voer:
https://www.versvoer.nl/haaks-barf-catf ... -gram.html

https://www.versvoer.nl/daily-meat-koni ... -gram.html
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

Ik denk dat ik pas kan zeggen dat dit voer geschikt is voor Maxi als de diarree overgaat en hij niet langer spuugt
Dan word het eens tijd om verder te kijken, te onderzoeken en indien te elimineren
Ik weet niet of het vers vlees compleet is, hij krijgt in ieder geval ook nog drie keer daags brokjes erbij, tekorten loopt hij niet op.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Sansan »

6 tot 8 weken kun je prima incompleet voeren.

Als je perse nu prins wilt blijven voeren zou ik op zijn minst nu een keuze maken tussen de brokken of het natvoer. Niet en en. Dan geef je dus en eend en paard, rijst en aardappel etc. Uitermate slecht idee Anne. Begrijp ook niet dat prins dit adviseert.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

Verrek, ik snap nu wat je bedoelt! Je hebt helemaal gelijk. Ik moet het bij 1 soort houden wil ik overzicht hebben.
Maandag word ik teruggebeld en dan zal ik dit zeker met ze bespreken. Goed dat jij dit onder mijn aandacht brengt.
Ik skip voorlopig het natvoer
Mocht het goed gaan met de brokjes dan kan ik dit later alsnog introduceren

Had jij ook niet een poes met voedselallergie? Wat voor dieet geef jij? En heb je daar ook natvoer van?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Sansan »

Ik zou zelf de keuze maken voor het natvoer alleen te voeren. Zo pak je ook eventuele gevoeligheid voor voermijt aan.

Ben benieuwd wat ze zeggen maandag. Je hebt gelukkig nog wel wat stappen te gaan :) je hebt dus nog de stap naar een pure kvv (puur alleen vlees met orgaan en bot, zonder olie, calcium preparaat, vitamine mix en rijst erbij)of een medisch hypoallergeen voer zoals hills ZD en RC anallergeen.

Zelf zou ik een gat in de lucht springen als mijn rakkers kvv zouden eten. Maar dat is persoonlijk.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Rik »

Je hebt ook kleine hamburgertjes van 50gram. Ook heel handig. Maar hoe kleiner de verpakking hoe duurder het is.
Dit is de hypo versie maar bevat wel eend, kalkoen en paard (dus niet 1 diersoort).
https://www.animalfoodexpress.nl/barfbu ... -gram.html

De bakjes van kbraw (kiezebrink) zijn 200gr.
https://www.animalfoodexpress.nl/kvv/kv ... l?limit=75

En dan heb je natuurlijk de 500gr worsten die je inderdaad door moet snijden (2 uurtjes uit de diepvries en met een goed diepvriesmes doorsnijden). Maar het voordeel is dat dat ook echt 1 dier is.

Ik vraag me ook wel eens af, wanneer een kat een allergie voor kip heeft, of dat dat voor het (bewerkte) kippenmeel is, of dat dat ook voor echt puur kippenvlees is. Hoe meer het bewerkt is, hoe meer er kans is dat de allergie ook nog door de bewerking en andere dingen kan komen.

Voor eliminatie zou je de kvv met rijst en aardappel e.d. het beste kunnen mijden (tenzij dit nu al goed gaat).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5145
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Synemios »

Trovet heeft gewoon kuipjes waar alleen konijn of een andere diersoort in zit als je echt geen aardappel of rijst of erwt wilt geven.
Dus dan geef je alleen het diersoort en heb je geen gedoe met invriezen, hakken etc.
Dat is puur om te elimineren.
Met kvv heb je dus ook dat er vaak meerdere diersoorten inzitten helaas.
Hoewel ik zie dat de link van sansan wel 100% 1 diersoort is dus die heb ik ook opgeslagen.

https://www.medpets.nl/trovet+unique+protein/

Rik ik had een heel verhaal en vragen over kvv maar ik open daar even een ander topic over want anders gaan dingen door elkaar lopen.

Maar om even op je vraag terug te komen anne Luna krijgt nu a1 insect-aardappel van virbac

https://www.virbac.nl/Veterinary-HPM/Ka ... /A1-Insect

Het is het enige waar ze het redelijk op doet, maar wat sansan al zei je moet het even bij 1 voersoort houden anders weet je niets.
Dus of natvoer of alleen de brokjes en niks anders geven.

Lizzy krijgt nu RC multifunction GFR-AFR renal-hypoallergeen maar ook daar reageert ze nog op maar het is in haar geval wel heel mild, dus voorlopig blijft ze daarop.
Ze deed het wel goed op de anallergenic van rc maar die at ze na een tijdje niet meer en nu zitten we sowieso met haar nieren.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

Bedankt voor jullie bijdrages. Kan van pas komen als het met dit voer niet gaat
Het kan wel een paar weken duren voordat ik verbetering zie want de hele darmflora moet herstellen en al helemaal als er ook darmvlokken zijn afgestorven.
Ik vind alleen niet dat Maxi er denderend van eet, de rc fit 32 vond hij veel lekkerder :???:
Kan natuurlijk ook zijn dat hij zich nog niet helemaal 100% voelt na al die voerwisselingen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

:???: Maxi wil sinds gisteravond dit voer niet meer eten. Zo meteen de rc allergenic halen bij de da met smaakgarantie
Als hij dan nog steeds niet wil eten laat ik hem nakijken bij de da.
Nog steeds diarree helaas
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

Nou gelukkig lust hij de hypoallergenic goed!
Ook nog contact gehad met een voedingsdeskundige van rc. Het advies is om dit voer 6 weken te geven
Bij verbetering en herstel overgaan op de oude voeding. Als de klachten dan terug komen is het inderdaad voedingsgerelateerd
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5145
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Synemios »

heb je de hypoallergenic of de anallergenic?
Ik hoop wel dat het met dit voer beter gaat, maar zijn er nog geen andere dingen uitgesloten dan?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Sansan »

Super! Trovet geen succes dus.
Welke heb je nu van RC? De hypo of de analler? Elimineren is altijd minimaal 6 weken, ook met een hypoallergeen merkvoer.

Wel raar die diarree, ik zou er werk van gaan maken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

Maxi heeft gisteravond zowaar in drolvorm gepoept inplaats van blubber!
De laatste paar avonden heeft hij de gewoonte om na de laatste maaltijd te gaan poepen, net op het moment dat ik met de bakken bezig ben, en zodoende alles goed kan volgen.

Aangezien deze voeding ( hypoallergenic van rc) 6 weken moet inwerken is het nog te vroeg om andere zaken uit te sluiten of te onderzoeken. Zijn diarree beschouw ik dan als een voedselovergevoeligheid, vooral als er met deze voeding vaste drollen komen.
De da denkt er net zo over, toevallig had ik haar vandaag aan de lijn, afgelopen woensdag was ze er niet toen ik het voer kwam halen. Zij vermoed dat hij dan levenslang op dit dieet moet blijven. Ik wil best wel testen of hij na goede poep weer diarree krijgt op zijn eerdere brokjes, om echt een voedselovergevoeligheid te bewijzen

@Sansan ik snap jouw redenatie niet er van uitgaande dat de diarree een reactie is op de voeding die hij krijgt
het is prins die geen succes bij hem was
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5145
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Synemios »

Ik merk het bij Tommy ook altijd meteen, die reageert gewoon niet zo goed op sommig voer, maar dat is inderdaad eerder overgevoeligheid dan een echte allergie.
Bij hem is het ook geen spuit diarree of dat hij vaker naar de bak moet maar wel hele lichte zachte ontlasting.
Fijn dat je weer stevige drollen ziet.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie