Maxi aan het overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

Ik zie helaas nog geen stevige drollen, maar wel weer een drolvorm :???:
Gisteravond helaas Maxi in de tuin gelaten tegen 19.00 uur en tegen 22.00 uur kwam hij naar binnen.
Hij heeft niet onder mijn toeziend oog gepoept helaas, ik vermoed dat hij het buiten heeft gedaan, of in de tuin of in de buitenbakken. Ik kan dan heel moeilijk zien welke drol van wie is want Happy heeft op dit moment ook zachte ontlasting en die was ook buiten. Voorlopig laat ik Maxi binnen zodat ik zijn ontlasting kan volgen

Bij Maxi is het ook geen diarree in de zin dat hij 2 of drie keer per dag moet, maar gewoon een kwak komt er uit 1x per dag en dat is zacht in de vorm van blubber. Het begin is er gelukkig, een drolvorm, dus hopelijk nu de goede kant op

Wat jij schrijft over Tommy heeft Joep ook, die krijgt nu geen natvoer meer want dan heeft hij gelijk weer zachte ontlasting en dan ben ik bang dat hij vroeg of laat zijn urinary voer ook niet langer verdraagt.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Sansan »

Dat is hier ook wat ik diarree noem. 1 x en hoogstens 2 x per dag en dan zacht.
Laatst gewijzigd door Sansan op 26 okt 2019 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Sansan »

Fijn dat de RC lijkt aan te slaan, hij valt ook niet af?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

hij valt ook niet af?
Nee integendeel, hij wordt iets dikker! Ik geef hem ongeveer 60 gr per dag en op het label staat iets van 50 gr.
Ik moet het gaan minderen maar hij vindt het zo lekker en heeft het binnen no time op :icon_shifty:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Synemios »

Vorm van blubber is wel diarree, ben benieuwd hoe het blijft gaan.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

Het gaat heel goed! Maxi heeft al een paar dagen goede ontlasting! In de nacht van zondag en maandag vond ik iets van overgeefsel in de vorm van zijn brokjes ( en met dezelfde kleur) maar dat doet hij nu ook niet meer.
Over een week begin ik weer langzaam aan met de prins hypoallergenic rauw voer, als natvoer, kijken hoe dat gaat.
Mocht dat goed gaan dan blijf ik hem dat als natvoer geven.
Maxi vind de hypoallergenic helemaal geweldig en zo lekker, hij eet keurig zijn bakje leeg en staat als een van de eerste al in de kelderkast klaar om aan te vallen, bij etenstijd, een en al miauw. Ik besef nu pas dat ik dat wel heb gemist, dat gemiauw van hem om te eten. Hij deed dat hier ook toen hij hier nog maar net was. Hij heeft zich kennelijk een hele tijd niet lekker gevoeld. Gelukkig is dat nu voorbij!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Sansan »

Yess beter! Ik zou trouwens wel ff 6 weken alleen hypo geven om de darmen rust te gunnen voordat je weer eenmalig een hapje prins natvoer geeft. En dat eenmalige hapje eerst twee dagen weer weglaten voordat je de frequentie opvoert.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Synemios »

Dat is wel heel goed nieuws, verder eens met sansan,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

Dat is een goed idee, mooi dat je meedenkt!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie