Poes geeft over, eet niet en drinkt weinig

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Askim-kat
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2019 20:07

Poes geeft over, eet niet en drinkt weinig

Bericht door Askim-kat »

Hallo allemaal,
Sinds gisteren acht is onze poes (10 maand) ziek. Ze geeft over, is futloos... Helemaal uit haar doen. Dus naar de da.
Da onderzoekt en stelt zegt misselijk, maagje wat overhoop. Ze krijgt een spuitje voor de misselijkheid en we krijgen pilletjes mee voor 2 dagen(vandaag en morgen)
Een paar uur na de injectie is ze precies wat beter, ze eet een half zakje natvoer en drinkt beetje. Volgt ons door het hele huis maar nog niet de actieve kat van eerst.
Vanochtend staan we op en heeft ze weer tig keer overgegeven, enkel water en slijmpjes. Pilletje gegeven maar ze is enorm futloos. Ze blijft liggen waar we haar zetten. We zetten regelmatig het water bij haar en dan drinkt ze wel wat.
Sinds gisteren niet meer geplast of gepoept. Er gaat ook iets binnen daarmee misschien...?
Hartslagje is goed, en geen koorts maar ik maak me toch zorgen. Morgen terug da heb ik me voorgenomen.
Ziektebeeld herkenbaar voor iemand en hoe mee omgegaan? Of zou ik nu nog da van wacht bellen?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Poes geeft over, eet niet en drinkt weinig

Bericht door pinguin »

Ik zou nu nog bellen. Zeker met die warmte kunnen ze snel uitdrogen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes geeft over, eet niet en drinkt weinig

Bericht door Anne »

Hoe is het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Askim-kat
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2019 20:07

Re: Poes geeft over, eet niet en drinkt weinig

Bericht door Askim-kat »

Wel als ze zondag avond nog zo ziek was, niet bewegen, niet eten... Werd ik maandagochtend wakker met poes naast me op bed. Ze is me komen wakker maken, liep voor me de trap af en kwam vragen achter eten... Zijn we begonnen met kleine hoeveelheden te geven en je zag ze beter worden. Ondertussen gaat ze al terug goed op de bak en zijn we de hoeveelheid eten terug op aan het bouwen naar het normale.
Dank je voor je interesse. Misschien heb ik wat snel gepanikeerd maar het is ons eerste huisdier ooit dus we moeten nog veel over hun gedrag leren.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes geeft over, eet niet en drinkt weinig

Bericht door Anne »

Paniek is niet erg, het siert je dat je je bekommert en voorzichtig bent!
Fijn dat het beter gaat. Beterschap ermee
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie