Poes geeft weer regelmatig over....

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Marcha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 okt 2018 23:23

Poes geeft weer regelmatig over....

Bericht door Marcha »

Hoi hoi,

Iets van anderhalf jaar geleden ben ik met mijn poes, Puck een paar keer naar de dierenarts geweest omdat ze bijna om de dag wel deed overgeven.
Daar kwam uit dat het stress was (het was ook een erg stressvolle tijd, niet alleen voor de dieren) en ook een nierprobleem.
Waar ik twijfels over heb want echt iets van een test is er niet gedaan, wel op een nierdieet gezet.

Bijna een jaar geleden gelukkig verhuisd, meer rust maar toch weer een spugende Puck.
Dierenarts; een onstoken baarmoeder die tegen de darmen aan het vervelen was en die dus nu ook verwijderd is.

Een tijd is het goed gegaan maar nu sinds 2 weken is het weer om de dag vaak raak.

Gewoon voer of dieet voer lijkt niks uit te maken, natvoer is niet veranderd.
Ze eet niet heel erg veel maar ook niet te weinig. Wel onregelmatig maar kan haar moeilijk op tijden gaan dwingen.
Op aanraden van de DA krijgt ze wel regelmatig melk om haar intlasting iets dunner te houden, het is geen diaree.
Verder is het een langharige poes maar zit er lang niet altijd haar bij....

Verder lijkt ze nog wel haar actieve en soms irritante zelf.

Duuuusss, heeft er iemand de gouden tip wat het misschien kan zijn of wat ik kan doen want buiten iedere keer kots te moeten zoeken en opruimen vind ik het nog steeds erger voor haar dan voor mij.

(O, en ik ga nog wel naar de dierenarts hoor, hoop alleen toch iets van een goede richting of tip te vinden)
kittentjes

Re: Poes geeft weer regelmatig over....

Bericht door kittentjes »

Geef je dan wel kattenmelk? Kan er niet iets met haar maag zijn waar ze nu op reageert? Verhaart ze erg en kan het zoiets zijn wat dwars zit? Ik gaf dan regelmatig van die anti haarbal pasta.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Marcha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 okt 2018 23:23

Re: Poes geeft weer regelmatig over....

Bericht door Marcha »

Nee gewone om ervoor te zorgen dat ze wel een beetje aan de diaree gaat, word nu zachtere ontlasting omdat een stukje darm in de verdrukking zat en er anders kans is dat de ontlasting weer blijft hangen in een vernauwing.
Althans, de dierenarts. Ze krijgt misschien net drie keer in de week een eelepel of 3 per keer.

Verharen valt nu eigenlijk wel mee en ik kan haar regelmatig en de pasta krijgt ze ook.....

Kan ook niks vinden aan de planten dat ze er ineens can gegeten heeft en ze is maar af en toe in de tuin. Die is rondom afgesloten en ze kan er ook niet uit. Er staan ook geen planten op een paar sprietjes verdwaald gras en onkruid.
Plaats reactie