Kitten bolle buik en laat scheetjes

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Kaluna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jan 2019 08:27

Kitten bolle buik en laat scheetjes

Bericht door Kaluna »

Sinds donderdag heb ik een 9 week oude kitten in huis, een kater: Kodi.
Vrijdag met hem bij da geweest voor inenting. Nu gaf da aan dat Kodi wel een wat bol buikje had. Kodi heeft een tablet gekregen voor ontworming.
Da zei ook dat het kan omdat hij ander voer krijgt.

Dat kan natuurlijk heel goed het geval zijn, maar ik maak me toch zorgen. Vorige poes is op 8 jarige leeftijd geheel onverwacht overleden en de schrik zit er toch wel nog wel in. Katten laten niet snel iets zien.
Nu ben ik op internet gaan zoeken en kwam ook Fip tegen en hoewel ik me nu nog nergens druk om hoef te maken, sluimert dat toch door mijn hoofd.

Kodi’s ontlasting stinkt behoorlijk en ziet eruit als iets natte poep, wel vast, maar ook niet de droge drolletjes die het moeten zijn. Het kattengrind kleeft er ook wat aan vast en het heeft wat vreemde vorm.
Kodi laat ook scheetjes, je hoort het niet maar je ruikt een wat zurige lucht. En zijn buikje is wat bol.
Nu is het verhuizen naar een nieuw huis en het krijgen van ander voer misschien de oorzaak en moet ik het even aanzien? Ik heb het eten wat hij gewend was besteld hopelijk morgen of overmorgen 8n huis om hem wat te laten wennen.

Graag Tips hoe ik de overgang beter kan laten verlopen en zijn er mensen met ervaring hiermee, die dit herkennen?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kitten bolle buik en laat scheetjes

Bericht door pinguin »

Misschien even zijn oude en nieuwe voer met elkaar mengen. Wat kreeg die? En wat geef je nu?
Als die wormen geeft zal het buikje ook boller zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Kaluna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jan 2019 08:27

Re: Kitten bolle buik en laat scheetjes

Bericht door Kaluna »

Zijn buikje ziet er een stuk beter uit en ook zijn ontlasting begint er weer normaal uit te zien. Ik heb zijn voeding aangepast.
Plaats reactie