Kitten heeft braakneigingen en opgeblazen buik

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Teuntje2018
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2018 19:16

Kitten heeft braakneigingen en opgeblazen buik

Bericht door Teuntje2018 »

Wij hebben sinds een week een kitten, hij is aankomende maandag 10 weken oud. Afgelopen dinsdag heeft hij de 9 weken enting gehad. Sinds 2 dagen heeft hij braakneigingen maar er komt niks uit. Gister heeft hij wel overgegeven en dat waren zo ik er van kon zien alleen maar brokjes. Nu is mij net opgevallen dat hij ook een opgezette buik heeft. De vrouw waar we de kitten een week geleden gehaald hebben zegt dat hij ontwormt en ontvlooit is. Hij is wel gewoon actief en heel speels, en eten doet die niet heel veel maar hij eet wel gewoon. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Teun&Spook
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Kitten heeft braakneigingen en opgeblazen buik

Bericht door Mleen »

Een van onze kittens heeft ook overgegeven na de eerste enting... Het kan zijn dat ze zich daar een beetje ziek van voelen. Normaal zouden ze zich een dag later wel beter moeten voelen, dus als het te lang aanhoudt zou ik je kitten toch nog eens door de dierenarts laten checken!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Teuntje2018
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2018 19:16

Re: Kitten heeft braakneigingen en opgeblazen buik

Bericht door Teuntje2018 »

Hij lijkt niet ziek te zijn want hij is gewoon heel vrolijk. de dierenarts wou ik sowieso morgen al even bellen om na te vragen wat het kon zijn. op heel veel sites lees ik dingen over een haarbal maar bij andere dan weer dat dat niet kan. Wij hebben er nog niet zoveel verstand van want dit is onze eerste kitten.
Teun&Spook
Plaats reactie