Diarree??

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Diarree??

Bericht door Dinky »

Ik zou persoonlijk kijken of je zo snel mogenlijk over kan op iets anders dan koolvis. Dit om meerdere redenen:
- koolvis is vis wat in een rauw vlees menu maximaal 10% van een weekmenu is
- koolvis is als het ware alleen spiervlees, in een rauw vlees menu horen ook orgaan en vleesbot.
- het gaat om een kitten in de groei die nu een compleet ongebalanceerd menu krijgt met risico's op tekorten, waaronder calcium voor de opbouw van botten.

Omdat je niet weet wat de oorzaak is zou ik in dit geval de voorkeur geven aan natvoer van trovet om te kijken of er sprake is van voedselallergie. Dan kan je kiezen voor de smaak konijn: https://www.medpets.nl/trovet+unique+pr ... paign=1766
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Diarree??

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb ook een kat met voedselallergie. Die had wel geen diarree, maar krabte heel hevig aan zijn kop en braakte steeds alles uit. Van de DA moest ik hem eerst 6 weken Hypoallergenic van RC geven. Als dat goed ging mocht ik met 1 soort vlees erbij proberen. Ook 6 weken lang. Ik heb heel geleidelijk gekookte kip beginnen geven erbij. Het gaat prima, dus blijf ik die speciale RC en kip geven.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Diarree??

Bericht door Rik »

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diarree??

Bericht door castratenkoor »

Zotvanpoezen schreef: 14 okt 2018 11:31 Ik heb ook een kat met voedselallergie. Die had wel geen diarree, maar krabte heel hevig aan zijn kop en braakte steeds alles uit. Van de DA moest ik hem eerst 6 weken Hypoallergenic van RC geven. Als dat goed ging mocht ik met 1 soort vlees erbij proberen. Ook 6 weken lang. Ik heb heel geleidelijk gekookte kip beginnen geven erbij. Het gaat prima, dus blijf ik die speciale RC en kip geven.
Dat lijkt me een stuk beter advies - Hypoallergenic van RC. Dan geef je een uitgebanceerd compleet voer. Alleen vis 6 weken lang is een heel slecht plan.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Piptimo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 okt 2018 08:43

Re: Diarree??

Bericht door Piptimo »

Dankjulliewel! Ik ga het deze week even met de DA overleggen.
Ik ga eens vragen voor hypoallergenic.
Je wenst toch dat zo een diertje zich gied voelt! Want dit is vreselijk.

Ik moet zeggen ze heeft diarree, en ze krabt zich ook veel bij haar hoofdje.
Plaats reactie