Medicijnen voor de schildklier?

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Medicijnen voor de schildklier?

Bericht door pinguin »

Wat krijgt ze voor eten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
11joep09willem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 aug 2018 10:10

Re: Medicijnen voor de schildklier?

Bericht door 11joep09willem »

Vreemd. Weet je dierenarts niet dat er ook 1,25 mg verkrijgbaar is?

Ook vreemd dat ze opeens zo snel aankomt, terwijl ze nog geen medicatie heeft gehad. Ik kan me niet voorstellen dat een kat in ruim een week 900 gram aankomt alleen omdat ze nu minder beweging heeft dan eerder. Dat zou - omgerekend - voor een mens betekenen dat hij 12 kilo zou zijn aangekomen. En dat terwijl de schildklier te snel werkt.
Dat kan toch niet?

Ik zou aansturen op een volledig bloedonderzoek want daar moet veel meer aan de hand zijn. Maar wat? Geen idee.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Medicijnen voor de schildklier?

Bericht door Carine74 »

pinguin schreef: 13 okt 2018 05:06 Wat krijgt ze voor eten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ze krijgt het eten dat ze altijd al krijgt: Maine coon hardvoer brokken van Royal Canin (zoveel als ze wil) en ' s avonds een half zakje natvoer van Proplan.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Medicijnen voor de schildklier?

Bericht door Carine74 »

11joep09willem schreef: 13 okt 2018 10:39 Vreemd. Weet je dierenarts niet dat er ook 1,25 mg verkrijgbaar is?

Ook vreemd dat ze opeens zo snel aankomt, terwijl ze nog geen medicatie heeft gehad. Ik kan me niet voorstellen dat een kat in ruim een week 900 gram aankomt alleen omdat ze nu minder beweging heeft dan eerder. Dat zou - omgerekend - voor een mens betekenen dat hij 12 kilo zou zijn aangekomen. En dat terwijl de schildklier te snel werkt.
Dat kan toch niet?

Ik zou aansturen op een volledig bloedonderzoek want daar moet veel meer aan de hand zijn. Maar wat? Geen idee.
Ze is de laatste weken zo afgevallen omdat ze een pijnlijk gezwel onder haar tong had (zie mn eerste 2 posts, en de foto van het gezwel). Daardoor kon ze niet goed eten en ik heb dat niet in de gaten gehad. Pas toen ze begon te kwijlen en volledig voer weigerde, had ik door dat er iets aan de hand was en ben ik binnen een uur naar de dierenarts gesjeest. De antibiotica (Stormorgyl)sloeg goed aan, na een dag of 2 kon ze weer goed eten en ze eet veel (ze heeft wat in te halen), dus met het liggen daarbij snap ik wel dat ze flink aan komt. Ze was ook ongeveer 2 kilo afgevallen. Door al dat lange haar heb ik het niet gezien..best wel erg.
De dierenarts weet dat ze 1,25 mg hebben, maar daar was heel moeilijk aan te komen zei de assistente?
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Medicijnen voor de schildklier?

Bericht door Carine74 »

Sinds ik gestopt ben met de antibiotica (Stormorgyl) is ze weer actief! Het dag en nacht slapen was dus toch een bijwerking daarvan, ook al zei de dokter van niet. Ze gaat weer lekker naar buiten. Ze eet en drinkt nog steeds hetzelfde (veel) en is niet meer aangekomen (is natuurlijk nu weer actief). De schildkliermedicatie heeft ze nu om de dag en heb ik nu 2 keer gegeven (vandaag weer voor de 3e keer).
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Medicijnen voor de schildklier?

Bericht door Dinky »

Fijn dat ze weer actief is :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie