Kitten diarree dan wel en dan weer niet

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Piptimo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 okt 2018 08:43

Kitten diarree dan wel en dan weer niet

Bericht door Piptimo »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier.
Ik heb een vraag over onze kitten.

Onze kitten is speels en eet goed.
Het begon 12 dagen geleden.
Onze pip had wat diarree. (Zaterdag avond) aangezien ze speels was goed at en dronk. Besloten het 1 dag aan te kijken en daarna als het niet over zou zijn op de maandag onze DA te bellen.

Die Zondag avond kwam ik terug van mijn werk en nog steeds diarree.. maar er kwam bij: niezen bloedneus en rood oog.

Op naar de DA spoed!
Hij vermoedde dat ze was gevallen...
en de diarree daar kreeg ze een kuurtje voor.
Ik weet even niet meer hoe dit heette...
en ze kreeg een spuitje.
Dit werkte niet echt.. ze was daarna wel weer speels, at en dronk goed. Maar ze had 1 normale keutel en daarna weer diarree.. (een Beetje koeienflatsen zo noem ik het maar.

Maandag gebeld met eigen DA. We moesten het 1 dag aankijken met het gekregen “kuurtje “ van de spoed DA en anders langs gaan.

Dinsdag langs gegaan bij eigen DA. Daar heeft ze een nieuwe kuur gekregen : clavubactin..

Ook royal canin voer speciaal voor gevoelige darmen

En
Ook
Dit sloeg na 2 dagen niet aan.

Terug.. we moesten stoppen aangezien het geen zin had..

Toen hebben we panacur gekregen omdat ze misschien giardia vermoedde.

Dit sloeg 2 dagen niet aan maar eergisteren avond en gisteren ochtend mooie ronde keuteltjes! Dat je daar zo happy van kan worden!!! We hadden afspraak bij DA die heeft haar onderzocht en gaf aan ze ziet er al beter uit, darmen rommelen al minder! Dus gaat goede kant op. Ze gaf aan als er morgen (vandaag dus) iets zou zijn ik mocht bellen.

Zei vermoedde een voedsel intolerantie.
En het zou nu beter aan het worden zijn door het speciale voer

Helaas gisteren middag weer wat diarree en vanmorgen weer. Welliswaar minder dan normaal!

Ik ben ten einde raad wat kan dit zijn?
Terug naar DA maar weer... of gewoon even afwachten?
Dan weer wel en dan weer geen diarree.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten diarree dan wel en dan weer niet

Bericht door Dinky »

Mogelijk dat een ontlasting onderzoek meer duidelijkheid kan geven over de oorzaak (giardia, overmatige bacteriegroei zoals ecoli)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie