Luie darm

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Luie darm

Bericht door castratenkoor »

Wat zul je blij zijn als je hem vanmiddag weer thuis hebt. Hopelijk knapt hij nu goed op. Kan me je wanhoopsgevoelens heel goed voorstellen hoor. Zeker zo snel na het overlijden van Osiris.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Luie darm

Bericht door Fotokonijn »

Kan me voorstellen, maar fijn dat ie naar huis mag.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Luie darm

Bericht door Katelijne »

Hallo iedereen

Obelix is ondertussen terug thuis, maar het was/is me nogal een gedoe, hoor.

Hij is eigenlijk weer opnieuw geopereerd. Blijkbaar was er vet tussen de naad van zijn wonde geraakt, dus dat was niet goed. :-( Er zat ook etter in de wonde en een infectie.
Hij heeft nu vier drainagebuisjes aan de buitenkant en nog eentje vanbinnen. Die worden beschermd door compressen, waarrond een gewoon rekverband gaat, met daarrond nog eens een kleefverband (merk is Wrapz). Dat moet allemaal twee keer per dag ververst worden, en laat ons zeggen dat hij hier minder meewerkt dan bij de dierenarts. We waren gisteren dus al even de wanhoop nabij, zeer onzeker of we alles goed gedaan hadden, dus nog maar weer eens naar de da om te laten checken. Maar we hadden het blijkbaar prima gedaan! :edance:

Hij zit nu in een grote bench, met zijn kattenbak, een mandje, eten en water. Hij heeft gisteren en vanochtend al gegeten, dus dat is al goed nieuws. Hij krijgt nu ook elke avond antibiotica en loxicom.

Gisteren hebben we hem ook even uit de bench gelaten en er goed op gelet dat hij nergens op sprong. Aangezien ik nu op de computer aan het werk ben en hem niet voortdurend in de gaten kan houden, hou ik hem in de bench. Hij moet toch veel rusten en ligt daar het veiligste.

Morgen om 9.00 op controle bij de da. Dan gaan ze kijken of er al een (of meerdere?) buisje uit mag en of de wond goed geneest. Onze duimen draaien hier op volle toeren, want een derde operatie zou echt niet goed zijn, zei de da. Tja, dat lijfje heeft al heel wat meegemaakt de voorbije twee weken, he.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Luie darm

Bericht door nellebel »

onze duimpjes draaien volop mee voor obelix.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Luie darm

Bericht door Fotokonijn »

En de pootjes.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Luie darm

Bericht door Lieselotje »

: Ik duim mee en hoop dat er morgen goed nieuws is
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Luie darm

Bericht door castratenkoor »

Hier draaien alle duimen en pootjes mee voor een goed herstel van Obelix.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Luie darm

Bericht door pinguin »

Hier draaien de duimen ook

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Luie darm

Bericht door nellebel »

ben benieuwd hoe het met obelix is
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie