Diarree en voeding

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Miran83
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2018 16:11

Diarree en voeding

Bericht door Miran83 »

Ik heb een vraag. Heb 3 katten waarvan 2 ,3 weken geleden Diaree kregen met bloed erbij
We hebben een giardia test gedaan en dit bleek positief.
Ze zitten op de behandeling panacur alle 3 en hebben een spuit gehad tegen diaree waarbij het verbeterd was.
Nu nog zie ik soms wel gevormde poep maar laatste dan dus en beetje bloed erbij
Ik heb nu inmiddels sensitieve brokken besteld voor ze. In hoeverre heeft brokken invloed op de ontlasting?
Ze zaten namelijk op whiskas op het moment.
Is dit een goede keuze geweest?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Diarree en voeding

Bericht door Rik »

Zo'n beetje alles is beter dan whiskas :) Hoewel er niet echt "slechte" brokken zijn, zijn brokken zonder rare toevoegingen altijd beter. In whiskas zullen veel graan e.d. zitten. Percentage echt vlees is om te huilen. Kwaliteitsbrokken zoals Applaws e.d. zijn dan ook zoveel beter. (nog beter is natvoer met hoog vleesgehalte).

Maar de whiskas is niet de reden van de diarree (met bloed) en giardia hoor. Het is heel moeilijk om van giardia af te komen. Je zult een kuur van 5-10 dagen hebben. Net zolang tot de ontlasting weer wat harder begint te worden en dan geloof ik nog 2 dagen doorgaan (maar nooit langer dan 10 dagen want dat heeft geen zin). Dan 5 "rustdagen". Daarna weer een kuur van 5-10 dagen gevolgd door 5 stopdagen. Mocht het dan nog terugkomen nog eventueel een 3e kuur erachteraan. Tevens zul je alles goed moeten wassen en heel erg goed schoonmaken. Heel regelmatig.

Ik hoop dat je het eronder kunt krijgen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie