klysma bij katten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
anneke2017
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2017 20:26

klysma bij katten

Bericht door anneke2017 »

mijn poes mozzarella, uit italie, wit, is in haar kitten tijd op de camping waar ze vandaan komt waarschijnlijk geschopt o.i.d.Na diverse verstoppingen bleek dat haar bekken gebroken is geweest en niet goed is hersteld waardoor ze een hele nauwe doorgang heeft. (gelukkig geholpen, dus geen kittens mogelijk) Dit kwam pas later te voorschijn. Ze kan haar ontlasting daardoor niet makkelijk kwijt.
optie 1 was operatie, bekken opnieuw breken en rechtmaken, 1500 euro en garantie tot het kattenluik.
Optie 2 was dieetvoeding, dat doe ik nu, fiber response van Royal, aangevuld met Isogel korrels in nat voer in de ochtend. Dit gaat meestal goed, ze is nu 9, maar een keer in de 2 jaar toch ff niet. Dan geef ik haar een klysma als ik het aan zie komen, soms werkt dat maar helaas moet ze soms toch onder narcose "leeggehaald" worden. Zielig voor Moz, en voor ons.
Verder doet ze het supergoed! Heb geen haar spijt dat ik haar meegenomen heb!
Haar zeg maar zusje van 3 heeft een niergat, de DA had haar al opgegeven, maar ze leeft nog steeds,
met extra eiwitten en ook dieetvoer is ze er na een jaar nog steeds.
Als je vragen hebt? Ik geef graag antwoord.
Alles voor mijn poesjes.
Anneke
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: klysma bij katten

Bericht door nellebel »

welkom anneke en wat super dat je 2 katjes met problemen een gouden mandje hebt gegeven
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: klysma bij katten

Bericht door castratenkoor »

Welkom en hartstikke goed dat je twee probleem-katjes een kans geeft!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie