diarree komt steeds terug

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
pvanengelshoven
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2017 12:38

diarree komt steeds terug

Bericht door pvanengelshoven »

een van onze poezen heeft om de haverklap diarree, we behandellen dat met metrazol en isogel en na een maand of 2 is het onder controle, echter het kan na weken of paar maanden weer terug komen en moet ik opnieuw beginnen.
echo is gemaakt en ze heeft een geiriteerde dikkedarm. iemand tips?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: diarree komt steeds terug

Bericht door nellebel »

geef je wel altijd hetzelfde voer / brokjes/ snoepjes. zou proberen te achterhalen of er een patroon in zit. mogelijk iets van probiotica om de darm te beschermen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: diarree komt steeds terug

Bericht door Dinky »

Wat geef je als voer?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
pvanengelshoven
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2017 12:38

Re: diarree komt steeds terug

Bericht door pvanengelshoven »

ze krijgt royal canin , sensitivity (dierenarts uitvoering) blikjes kipfilet van almo nature en snoepjes verschillend.
ik wissel wel eens met natvoer van merk, maar altijd zonder nare toevoegingen en minimaal 75% kip.
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: diarree komt steeds terug

Bericht door Kurgel »

Als het geen giardia is zou ik toch eens hypoallergeen en tarwe vrij voer proberen. De 'gewone' royal canin is zeker niet tarwe vrij. Greenwoods adult vis en rijst en eend en rijst is in kleine zakjes bij zooplus verkrijgbaar en werd hier altijd heel graag verorberd. Met mooie vaste niet stinkende ontlasting als beloning. En met trovet unique protein kan je evt eliminatie dieet doen, maar dat ken ik alleen van medpets en dan moet je meteen veel bestellen dus dat kan dan in de papieren lopen. Is toch vaak uitproberen en ze moeten het maar ook lusten.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
pvanengelshoven
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2017 12:38

Re: diarree komt steeds terug

Bericht door pvanengelshoven »

giardia is het niet is ze al meerdere malen op getest, ook echo al 2x gemaakt en het is de dikkedarm die geiriteerd is, we geven iso-gel voor de vezels en metrazol en sinds kort FortiFlora Probiotic, na 2 weken is alles onder controle , ik ga dan nog 4 weken door en de laatste 2 weken bouw ik met metrazol af.

Meestal is de diarree dan weg, maar kan binnen een maand weer terug zijn en dan kan ik opnieuw beginnen. erg frustrerend. ik hou het nu bij Royal Canin Veterinary Diet Cat - Sensitivity Control en blikjes kipfilet van almo nature. ik wisselde nog wel eens met natvoer, dat zal ik deze keer eens niet doen. niemand nog betere ideeen voor voeding suplementen ipv die metrazol ??
Plaats reactie