Poest miauwt hard bij ontlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Poest miauwt hard bij ontlasting

Bericht door nona_toma »

Vannacht is ze voor het eerst weer alleen op een kamer geweest. Helaas heeft ze weer naast de bak gepoept, dit keer op de grond achter een kapstok met veel jassen. Ik heb het niet goed kunnen horen, maar de harde miauw heb ik volgens mij niet gehoord.

Ja, ze heeft erge artrose. Maar sinds ze glucosamine krijgt, merken we op geen enkele manier dat ze nog pijn heeft.
Ze poept dus wel in de bak als ze bij ons slaapt, dus ik blijf me toch afvragen of het dan stress is en wat we eraan kunnen doen.
Er hangt een feliway en ze krijgt nu 4 dagen zylkene, ik weet niet vanaf wanneer dat moet werken?
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poest miauwt hard bij ontlasting

Bericht door Anne »

Dat zou ik ook niet weten maar als je het niet vertrouwt overleg dan met je da
Glucosamine heeft normaliter een inwerktijd nodig van 3/4 weken, hoelang geef je dat nu precies?
Wat vervelend dat ze weer naast de bak heeft gepoept, toch een teken van pijn met de bak
associëren lijkt me
Sterkte met alles
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Poest miauwt hard bij ontlasting

Bericht door ErikPhilippus »

Hè, wat jammer. Denk ook dat het een negatieve associatie is, die onder stress gaat domineren en verhinderd dat ze op de bak gaat. Katten zijn meesters in het verbergen van pijn.... Ik zou de Zylkène nog een paar dagen de tijd geven, soms duurt het een dag of 5 à 7 voordat het effect heeft.

Sterkte!
Erik
Plaats reactie