Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tommytrippel
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2017 19:01
Locatie: Gorinchem

Overgeven

Bericht door tommytrippel »

Mijn kater van 5,5 maand geeft af en toe eens over. Dan komt wel zijn hele maaltijd uit. Ik heb laatst zijn braaksel een beetje 'onderzocht' en al zijn voedsel komt er net zo uit als dat het er in gaat.
De brokjes zijn ongekauwt, de snoepjes die hij krijgt kauw hij ook niet. Hij krijgt altijd samen te eten met zijn zusje, dus ik heb ze al apart eten geprobeert te geven. Misschien dat hij zich opgejaagd voelt door haar. Hij doet nog steeds het zelfde, en kauwt slecht op zijn brokjes.


Wat kan ik hier aan doen, om te zorgen dat hij goed kauwt?

Dankjulliewel!
If you ever think about giving up, remember why you held on for so long
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Overgeven

Bericht door castratenkoor »

Wat je zou kunnen proberen is vaker op de dag kleinere porties te geven. Zodat hij zich niet kan over-eten. En dan heeft hij misschien ook minder honger zodat hij langzamer eet.

Als dat niet helpt of niet mogelijk is, bv omdat je de hele dag werkt, dan zou een andere brok misschien een idee zijn.

Of een voer-automaat waar hij b.v. om de 2 uur een beetje brokjes krijgt. Maar dat is dan misschien weer lastig omdat er 2 katten rond lopen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
tommytrippel
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2017 19:01
Locatie: Gorinchem

Re: Overgeven

Bericht door tommytrippel »

castratenkoor schreef:Wat je zou kunnen proberen is vaker op de dag kleinere porties te geven. Zodat hij zich niet kan over-eten. En dan heeft hij misschien ook minder honger zodat hij langzamer eet.

Als dat niet helpt of niet mogelijk is, bv omdat je de hele dag werkt, dan zou een andere brok misschien een idee zijn.

Of een voer-automaat waar hij b.v. om de 2 uur een beetje brokjes krijgt. Maar dat is dan misschien weer lastig omdat er 2 katten rond lopen.
Ja precies, ze krijgen voornamelijk vers vlees dat hoeft hij natuurlijk niet te kauwen, dan gaat het ook goed. Maar zodra ze een keer brokjes krijgen (omdat we bijv heel de dag weg zijn) dan gaat het vaak die nacht verkeerd. Hij heeft tot nu toe alleen maar 's nachts over gegeven.

Een automatische voeder zou kunnen inderdaad, maar omdat ze veel vers vlees krijgen is dat natuurlijk niet handig, en inderdaad niet met 2 kittens omdat Trippel het wel eens af wilt pakken.

Apart voederen haalt tot nu toe ook niks uit, want dan komt de ander gewoon naar de ander lopen... Dan heeft het nog niet veel zin
If you ever think about giving up, remember why you held on for so long
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Overgeven

Bericht door castratenkoor »

Niet iedere kat kan tegen die overschakeling om meestal rauw te eten en dan een keer droge brokken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
tommytrippel
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2017 19:01
Locatie: Gorinchem

Re: Overgeven

Bericht door tommytrippel »

castratenkoor schreef:Niet iedere kat kan tegen die overschakeling om meestal rauw te eten en dan een keer droge brokken.
Nee dat wist ik inderdaad. Daarom krijgen ze nu altijd alleen vers vlees, en heel zelden brokken als dat zo uit komt. Maar hij schrokt z'n brokjes gewoon in zijn geheel op.
If you ever think about giving up, remember why you held on for so long
Plaats reactie