Tumor in de buik

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Tumor in de buik

Bericht door Lieselotje »

Hallo,

Ben hier nieuw en ben gister met de poes (14 jaar en 5 maanden) naar de dierenarts geweest.
Ze at bijna niet meer en was een aantal dagen niet op de bak geweest, daarnaast was
ze vermagerd.
Ze heeft sinds anderhalf jaar schildklierproblemen en deed het heel goed op de medicijnen, we waren in september bij de dierenarts geweest en ze was zelfs aangekomen.
Maar nu hebben we gister het bericht gekregen dat ze een tumor in de buik heeft, al behoorlijk groot, bijna ter grootte van een golfballetje.
Prognose is dat het een zeer agressieve vorm is en het snel slechter zal gaan met de poes.
Er is een röntgenfoto gemaakt en ze heeft een prik gekregen, pijnstilling en prednison, daarover zei de dierenarts dat ze weer ging eten en dat doet ze ook. Gisteravond heeft ze diverse keren een schoteltje eten gehad en zat heerlijk te eten.
Mijn vraag is of er hier iemand op het forum is die iets soortgelijks heeft meegemaakt.
De dierenarts zei dat het wel snel over kon zijn en dat ik moest nadenken over hoe nu verder.
Ik wil voor de poes niet teveel stress, dus verder behandelen van de tumor lijkt mij dan ook niet optie.

Hoop dat iemand reageert!
Liefs van Lieselotje
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Tumor in de buik

Bericht door Ennakee »

Hallo Lieselotje, welkom op dit forum en wat een verdrietig nieuws heb je gekregen. Wat palliatieve zorg betreft kan ik je verwijzen naar de Facebook groep, CBD Olie voor dieren. Daar kun je informatie krijgen over het gebruik van CBD en THC olie bij dieren met kanker. In de diverse stadia kunnen deze oliën de klachten helpen verlichten en het leven draaglijk maken voor dieren. Zodat het dier ondanks de kanker nog kwaliteit van leven behoudt.

Ook kan het helpen wat extra tijd te krijgen samen met het baasje om langzaam naar het afscheid toe te werken. Mocht je meer info willen dan kun je mij een PB sturen als je dit wilt.

Veel sterkte voor de komende tijd voor jou en je kat!!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tumor in de buik

Bericht door Anne »

Ik kan je niet helpen maar wil je heel veel sterkte toewensen. Wat een verschrikkelijk rotnieuws heb je gekregen :-|
Nogmaals heel veel sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Tumor in de buik

Bericht door Lieselotje »

Dank je wel voor het medeleven Ennakee en Anne
Die oliën zijn toch van cannabis etc gemaakt, is er misschien ook iets anders te gebruiken?
Iets van rescue?
Overigens is ze net een aantal keren naar de bak gegaan, maar zonder resultaat en daarna
is ze gaan overgeven.

Ik heb zo het gevoel dat we heel kort tijd hebben, want ze heeft pijn, dat merk ik aan haar.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Tumor in de buik

Bericht door kansarmedieren »

Ze zit waarschijnlijk verstopt zit de tumor in de darmen of erbij. Misschien laxatract of zo iets geven.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tumor in de buik

Bericht door nellebel »

Onze nellie had en tumor tussen maag en darmen. Zat dus ook verstopt en hevig braken. We kwamen er pas achter toen het Veel te laat was. Onze da had steeds andere diagnoses. Uiteindelijk diagnose via internist. Die adviseerde toen inslapen omdat had tumor zo groot was en pijnlijk en de kans was dat hij zou openbarsten.
Veel sterkte
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Tumor in de buik

Bericht door Ennakee »

De cbd en thc komen inderdaad van de cannabis of hennep plant. Ze werken met name pijnstillend en kunnen de tumor afremmen in de groei qua snelheid. Verder zorgen ze ervoor dat stress vermindert en de eetlust behouden blijft. En dat je kat zich nog prettig kan voelen.

Eventueel zou je ook naar de Bach rescue remedie kunnen kijken. Dit kan ook voor acute situaties gebruikt worden.

Maar wanneer je kat op dit moment aan het braken is en problemen met de ontlasting heeft kan de kanker al in een eind stadium zijn aangekomen.

Dan is haar de rust gunnen het enige wat je nog voor haar kan doen.

Ontzettend veel kracht en licht gewenst in deze moeilijke en verdrietige tijd !
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Tumor in de buik

Bericht door Lieselotje »

Dank je, dat is lief van je.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Tumor in de buik

Bericht door ErikPhilippus »

Ach, wat een verdrietig bericht, Lieslotje :-(

CBD/THC olie zou inderdaad verlichting kunnen brengen, zodat je kat zich nog een beetje prettig voelt in de laatste fase. Want als ik het zo hoor, is het afscheid aanstaande. Denk ook wel dat je poes dat zelf ook wel zal aangeven wanneer het zover is.

Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke en zware tijd.
Erik
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Tumor in de buik

Bericht door Lieselotje »

Dat gevoel heb ik ook dat ze dat zelf aan zal geven.
Ze ligt nu rustig te dommelen.
Dank je wel Erik.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Tumor in de buik

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Wat een naar bericht. Dat is het meest vreselijke nieuws wat je als katteneigenaar kan krijgen. Dat kunnen wij ons allen inleven en ik voel dan ook met je mee.

Heel veel sterkte en wijsheid!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Tumor in de buik

Bericht door Lieselotje »

Dank je wel
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Tumor in de buik

Bericht door Lieselotje »

Hallo allemaal,
Even laten weten dat Lotje vanmiddag is ingeslapen met hulp van de dierenarts.
Ze kon de laatste dagen niet meer eten, ze nam nog wel een paar likjes van allerlei lekkere dingen, dus soms ging er iets in.
Gister heb ik besloten dat het genoeg was voor haar.
Ze had sinds vrijdag geen ontlasting meer en eten werd minder, medicijnen heb ik niet meer kunnen geven.
Vanmorgen probeerde ze nog te drinken, maar dat lukte niet, van allerlei dingen voor haar verzonnen, maar nee geen kracht had ze er meer voor.
De dierenarts voelde nog een tweede tumor, maar de eerste die was geconstateerd was inmiddels tot de grootte van een mandarijn gegroeid.
Ze heeft nu rust mijn kleine poezen vriendinnetje.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Tumor in de buik

Bericht door Rik »

Verdrietig nieuws. Heel veel sterkte.

Slaap zacht Lotje.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tumor in de buik

Bericht door nellebel »

Sterkte
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie