Ontlasting vraagje

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Kool
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2016 12:48

Ontlasting vraagje

Bericht door Kool »

Een week voor kerst hebben een kitten opgehaald,een snoezig levendig speels goed etende drinkende slapende meid.
We hebben haar 2 dagen later een ontwormingkuurtje van milbemax gegeven aangezien ze wormen in d'r ontlasting had,en toen begon eigenlijk de ellende.
Uiteraard er was stress andere omgeving ander eten kan een kitten diarree van krijgen,en uiteraard de milbemax die de wormen even aanpakken maar onder tussen heeft ze 1 spetter poep gehad 2 bloed bij haar ontlasting wel is waar niet constant bloed maar toch,het bloed kan van het vele poepen zijn.
We hebben haar op 2,5 gram voer gezet om de 3 a 4 uur kreeg ze dat gedurende 2 dagen en 2 kleine stukjes banaan dit begon goed te werken ipv 6x nu 2 X per dag en ze sloeg s nachts ook over.Haar ontlasting werdt wat harder tot gisteren toen begon het weer.
Opnieuw 2 kleine stukjes banaan gegeven en weer kleine beetjes voer geven.
Heel verhaal,nu is mijn vraag kan ik overstappen op panacur aangezien ik niet weet of ze gardia heeft?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ontlasting vraagje

Bericht door Dinky »

Wat is de reden dat je het kitten banaan geeft?

Ik zou zelf niet direct panacur geven zo kort na de milbemax. Ik zou er zelf 4 weken tussen laten. Wel zou ik contact opnemen met de da wanneer je de panacur kan gaan geven.
Ook kan je overwegen om probiotica te geven om de darmen te ondersteunen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ontlasting vraagje

Bericht door nellebel »

Snap de banaan omdat die stopt. Maar zou ik niet doen. Geen mensen eten voor katten. Zij eten van nature ook geen banaan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ontlasting vraagje

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me aan bij Mirjam en Wendy. Banaan is geen stop-middel voor katten.

Als ze spetterpoep blijft houden zou ik 3 dagen ontlasting laten onderzoeken. Het kan overigens ook heel goed dat ze zo vol wormen zat dat het met 1 kuurtje niet verholpen is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Kool
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2016 12:48

Re: Ontlasting vraagje

Bericht door Kool »

Castratenkoor ze heeft 2X spetters gehad de rest was los.Ze had inderdaad wormen.
De dierenarts moeten we toch naar toe ga het met hem ook overleggen.


Als het gaat om de banaan,ik gaf het onze hond ook altijd goede ervaringen mee gehad ,gekookte kip met rijst is ook geen kitten/ katten voer maar het geeft de darmpjes wel rust en dat doet de banaan ook mits je een heel klein beetje geeft dan kan het geen kwaad.
Laatst gewijzigd door Kool op 29 dec 2016 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Kool
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2016 12:48

Re: Ontlasting vraagje

Bericht door Kool »

Ps probiotica heb ik naar zitten kijken welke zou ik dan moeten nemen,aangezien er verschillende zijn en ik geen ervaring mee heb ?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ontlasting vraagje

Bericht door castratenkoor »

Gekookte kip is goed, rijstwater ook. Maar je moet de rijst zelf niet geven, dat werkt juist laxerend.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 29 dec 2016 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ontlasting vraagje

Bericht door Dinky »

Kool schreef:Ps probiotica heb ik naar zitten kijken welke zou ik dan moeten nemen,aangezien er verschillende zijn en ik geen ervaring mee heb ?
Ik weet dat er goede ervaringen zijn met zoolac propaste als probiotica ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Ontlasting vraagje

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Mijn 2 oude mannen geef ik dagelijks 3x klein kloddertje Zoolac Propaste. Voor mijn hoog bejaarde katten is het een onderhoudsdosis om hun immuunsysteem te helpen. Één van beide had iedere keer diarree, maar maakt nu al langere tijd weer stevige drollen. Ik koop het rechtstreeks online tubes 62 ml, is namelijk het voordeligst.

Het is een probiotica die helpt de darmflora in balans te brengen en houden. Goed in jouw verhaal om de darmen van je katje in balans te krijgen ( in ieder geval tijdelijk).

Maarrrr...ik zou persoonlijk als ik in jouw schoenen stond eerst laten uitsluiten of er niet iets aan de hand is wat verholpen moet worden.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Kool
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2016 12:48

Re: Ontlasting vraagje

Bericht door Kool »

Dank je dank ook dank je YO16
Ja we doen ons best maar onze dierenarts,is nog al bezet dus afspraak staat voor volgend jaar..
Wat is trouwens het verschil tussen propaste en probiotica?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ontlasting vraagje

Bericht door Dinky »

Zoolac propaste is de (merk)naam van een probiotica ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Kool
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2016 12:48

Re: Ontlasting vraagje

Bericht door Kool »

O,haha,ik ga d'r morgen even na kijken,zou het verstandig zijn om dr nog een halve milbemax te geven?het is zondag 2 weken geleden dat ze dat voor het eerst heeft gehad?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ontlasting vraagje

Bericht door Anne »

Ja we doen ons best maar onze dierenarts,is nog al bezet dus afspraak staat voor volgend jaar
Ik zou goed je kitten in de gaten houden als ze steeds maar diarree heeft is de kans op uitdroging heel groot. Snap dan ook niet zo goed waarom je da je daar niet over heeft ingelicht en jullie zo lang laat wachten
Wat voor voeding geef je?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Kool
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2016 12:48

Re: Ontlasting vraagje

Bericht door Kool »

Ze is niet uitgedroogd ze drinkt goed,en ik weet de symptomen van uitdroging,naast dat houden we bij wanneer ze poept en plast eet en drinkt.
Vanacht was het rustig,en vanochtend was de ontlasting wat harder.
We geven haar prins sinds vandaag met daar bij viyo probiotica
Natuurlijk heeft hij mij daar over ingelicht maar hij weet dat ik weet hoe uitdroging symptomen d'r uit ziet,volgend jaar wordt er ontlasting ingeleverd en dan kijken we verder.
Het geluk is ook dat we nu 3 weken vakantie hebben dus onze kitten goed in de gaten kunnen houden en dat weet de dierenarts ook.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ontlasting vraagje

Bericht door castratenkoor »

Je zou RC sensitive kunnen geven, voor gevoelige ingewanden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie