Poes alweer 2 weken aan de diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Ik heb 2 weken geleden een poesje opgehaald en ik heb me weer wat op de hals gehaald.

Hummeltje zou 19 weken oud zijn en ontvlooid en ontwormd. Het eerste weekend dat ze hier was had ze vieze stinkende diarree, ze lekte poep, liet heel veel scheetjes, had een bolle buik(ik dacht zelfs even of ze niet drachtig kon zijn).
De maandag ben ik naar de dierenarts gegaan. Die schatte haar op 9 weken(!)(groeiachterstand?). Daar bleek ze dus ook wel degelijk onder de vlooien te zitten, haar oren zitten vol met mijt en waarschijnlijk dus ook wormen.
Ze kreeg pipetje Stronghold wat ik over een maand moet herhalen en Panacur wat ik elke dag moest geven.
Na 4 dagen Panacur las ik de doos :oops: en daar stond op 2 dagen, dus bellen met de dierenarts want ze was ook nog steeds aan de diarree.

De Panacur kon ik stoppen(advies was dus voor 3 dagen en die extra dag maakte niet uit) en voor de diarree hadden ze Specific Digestive Support en anders Finidiar. Aangezien het al wat duur was(en ik 2 dagen na Hummel met een ander kat naar de dierenarts kon voor iets anders) besloot ik eerst het voer te proberen.

Helaas, ik sta nog steeds 4-5 keer per dag de kattenkooi schoon te maken en sinds gister heeft ze er in de avond beetje bloed bij de diarree.

Ik wil morgen de dierenarts weer even bellen, maar ik wil eigen wel weten of iemand hier ervaring mee heeft gehad en wat zou kunnen werken? Ik wil niet van alles in dat katje stoppen en dat het niet helpt.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Dinky »

Zou giardia in ieder geval uit laten sluiten anders blijf je bezig wanneer het dat blijkt te zijn ;-)
Daarvoor moet je volgens mij 3 dagen ontlasting verzamelen.

Hoe lang geef je het voer nu? Darmen weer tot rust krijgen kan best een tijdje duren.
Wanneer je de oorzaak niet weet is het lastig zoeken naar oplossing.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Ik voer dat voer sinds vrijdag. De poep is wel wat korrelig geworden in plaats van bijna plaspoep.

De assistente vermeldde wel dat de dierenarts in de buurt dacht van Giardia. Ik dacht zelf aan Coccidiose. Ik ben erg van het schoonmaken dus dat deed ik uit voorzorg al.
Poesje voelt zich alleen stuk beter(gelukkig wel) en wil graag uit haar kooi, dus nu mag ze onder supervisie paar keer eruit. Lopen alleen 2 katten op de kamer waar ze zit.
Bakken worden zeer nauwlettend in de gaten gehouden.

Wist ik het maar waar het van kwam.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Ennakee »

Is de mogelijkheid van voedselintolerantie al uitgesloten behalve parasieten of een combinatie? Dus zowel parasieten als voedselintolerantie?

Sterkte met het kleintje hopelijk is er snel een oplossing. Hebben jullie al de optie van pro-biotica besproken mocht de oorzaak binnen de darmflora liggen?
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Voedselintolerantie is nog niet uitgesloten. Hebben het vrijdag wel over antibiotica gehad, pro-biotica ook geloof. Ik ga straks even met ze bellen

Verstuurd vanaf mijn B3-A20 met Tapatalk
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Dinky »

Ik zou dan in ieder geval doorgaan met het voer aangezien je zegt dat er al verbetering is.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Hebben net gebeld. Ze hebben even overlegd en ik moet vanmiddag antibiotica halen.
Voer blijf ik door voeren uiteraard.
Ben allang blij dat ze zo happy is ondanks de diarree. Nu duimen dat ze straks vaste poep heeft

Verstuurd vanaf mijn B3-A20 met Tapatalk
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Anne »

ab verzoorzaakt ook vaak diarree vrees ik :-| Ik denk dat je haar het beste op een sensitieve/hypoallergene voeding kunt zetten om de darmen zoveel mogelijk te ontlasten
Mijn Hummel (jaja) heeft ook diarree als ze gewone voeding krijgt. Maar mijn Hummel is dan ookeen echt Hummeltje in die zin ;-)
Sterkte en beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Ik heb metrobactin mee gekregen.

Toen ze hier net was heb ik haar Sensitive bijgegeven met kittenbrok. Omdat ik toen al door had dat ze niet de beste voeding had gehad.

De ontlasting lijkt trouwens wel vaster te worden en dat was voor de antibiotica. Op doosje staat verbetering na paar dagen anders terug naar kliniek, dus ik hoop hoop hoop dat het nu echt beter gaat worden en ze straks gaat groeien.

Keeping you up to date

Verstuurd vanaf mijn B3-A20 met Tapatalk
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Ennakee »

De duimen draaien!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Dinky »

Ik duim voor je dat de AB het niet erger maakt.
Ik heb 1 keer diarree gehad bij volwassen poes en dat was juist veroorzaakt door AB omdat die ook de goede bacteriën in de darmen doodmaken. Uiteindelijk langs da geweest voor injectie om darmen tot rust te brengen....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Ik hou haar in de gaten. Dit is de eerste keer dat ze AB krijgt, maar bel liever te vaak DA dan niet.
Naja, liever niet, maar als moet dan moet :grin: ;-)

Verstuurd vanaf mijn B3-A20 met Tapatalk
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Sifra »

Ik meen dat verschillende forumleden goede ervaringen hebben met het toedienen van pro-biotica na langdurige diarree bij hun katten.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Ze had wel zachte poep vandaag, maar heeft eigenlijk niet in haar hokje 'gelekt. Ik leg er vanavond een lichte deken in zodat ik kan zien hoe het vannacht gaat'.

Welke pro-biotica zijn jullie mee bekend en van waar?
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Kimm »

Ik heb heel veel aan Zoolac propaste gehad. Dit is om de darmflora te herstellen. Mocht er meer aan de hand zijn bv. parasieten oid dan zal dit natuurlijk niet alleen voldoende zijn.

Mede dankzij deze probiotica is er een einde gekomen van een half jaar lang durende diarree. ( hadden wel ook parasieten waarvoor ze behandelt zijn)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Plaats reactie