Poes alweer 2 weken aan de diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Rik »

Het zou een allergie tegen (vlees)eiwitten kunnen zijn. Je hebt al hypoallergene brokken geprobeerd geloof ik.

http://www.voerwijzer.com/voedselallerg ... ond-en-kat
http://www.voerwijzer.com/wat-zijn-hypo ... ne-brokken
Bij katten zou 90% van de gevallen allergisch zijn voor rund, melkproducten en vis.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Klopt en de hypo allergene brokken spuugde ze heel netjes in haar kattenbak weer uit en daarna weigerde ze gewoon die te eten.

Ze heeft begin van de week blikvoer met eend gehad, en later pate met kip, zalm, konijn en nu dus de kip met rijst.
Donderdag kwam de kittenbrok erbij en toen werd het minder.

Heb haar nu op alleen pate met kip en rijst
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Rik »

Heeft ze altijd de combinatie natvoer en brokjes gehad? Misschien valt dat niet goed. Ik weet dat het bij KVV i.c.m. brokjes wel eens een probleem kan zijn. Of had ze op puur alleen brokjes ook het probleem?

Lastig de combinatie te vinden wat nu precies het probleem geeft. Goh, zo jong en dan nu al deze problemen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Ik heb al mijn katten op droog voer, dus dat heb ik ook gelijk aangeboden bij Hummel. Normaal gaan poezen wat aan de dunne van natvoer, zij juist van droogvoer lijkt wel..

In het begin speelden wormen ook zeker mee. Droogvoer is ook van verschillende merken geweest, dus het moet iets zijn wat in al die 4 droogvoer zat.

Heb de ingrediënten al in een lijst gezet en ben aan het aftekenen. De hypo allergeen heeft de minste ingrediënten, dus kwestie van kijken wat hetzelfde is.

En ja sneu dat ze zo jong al last heeft, maar ik heb het beste met haar voor en ga er het beste van maken voor haar. Ze is ook zo'n blij katje, springt je tegemoet en wil graag even knuffelen.
Ze is op moment ook even lichtpuntje voor me.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Featherr »

Dierenarts zei hier dat het grootste gedeelte van de katten die hij zag allergisch waren voor gevogelte. En hierdoor hebben wij Aylin overgezet op voer zonder gevogelte. En voila, geen diarree meer en ze kotst ook niet meer.

Hier krijgen ze orijen six fish en dat heeft gigantisch geholpen. Hierna krijgen ze even purizon lam en zalm. Ben benieuwd hoe dat gaat.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Anne »

Donderdag kwam de kittenbrok erbij en toen werd het minder.
In kittenbrok zit wat meer eiwit. Je zou kunnen kijken wat voor soort vlees daarin zit
Hou wel in je achterhoofd dat het 6 weken kan duren voordat je verandering zit, zolang kan het duren eer al alle allergenen uit het lichaam zijn
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Hier even de ingrediënten van de verschillende droogvoer.

Kittenvoer
Pluimvee (gedroogd), rijst, maïsglutenvoer, mais, vet van gevogelte, kanen (gedroogde), bietenpulp, visolie, natriumchloride, kippenlever (gedroogd), gist (gedroogd, een natuurlijke bron van beta-glucanen en B-vitamines), cellulosevezels, zonnebloemolie, cichorei poeder (een natuurlijke bron van inuline), calciumcarbonaat, goudsbloem extract (een natuurlijke bron van luteïne).
Vochtgehalte 8,00%
Ruw eiwit / eiwit 34.00%
Ruw vet / vetgehalte 20,00%
Ash / Minerale chemie 7,00%
Ruwe vezel / ruwe celstof 2: 50%
Additieven per kg: Nutritionele toevoegingsmiddelen: Vitamine A: 15.000 IU, Vitamine D3: 1500 IE vitamine E (als α-tocoferolacetaat) 750 mg, vitamine C (Ascorbylmonophosphat) 180 mg, taurine 2100 mg ijzer (ijzer carbonaat) 90 mg, mangaan (mangaan (II) sulfaat-monohydraat) 10,5 mg, jodium (Kalziumjodat, watervrij) 6 mg, zink (zinkoxide) 132 mg. Technologische toevoegingsmiddelen: antioxidanten

Sensitive Lam
gevogeltevleesmeel, rijst, maïs, dierlijk vet, lamsvleesmeel (min. 5 %), vismeel, levermeel, vleeshydrolysaat, kaantjes (gedroogd), vleesmeel, ei (gedroogd), lijnzaad, gedroogde suikerbietenpulp (ontsuikerd), cellulosevezels, gist (gedroogd), visolie, kaliumchloride, vossebessen (gedroogd), bosbessen (gedroogd), mosselvleesmeel, chicoreepoeder, goudsbloem (gedroogd), Yucca-extract.
Analytische bestandsdelen
ruw eiwit 32.5 %
ruw vet 22.5 %
ruwe vezel 2.5 %
ruwe as 6.3 %
calcium 1.15 %
fosfor 1.0 %
magnesium 0.08 %
additieven: Nutritionele toevoegingsmiddelen: Vitamine A (17.500 IE / kg) vitamine D3 (1500 IU / kg) vitamine E (150 mg / kg), vitamine B1 (20 mg / kg), vitamine B2 (20 mg / kg), vitamine B6 (20 mg / kg), vitamine B12 (40 mcg / kg), biotine (275 mcg / kg), pantotheenzuur (20 mg / kg), niacine (80 mg / kg), foliumzuur (2 mg / kg), cholinechloride (2,450 mg / kg), taurine (2.000 mg / kg), Kufper [koper (II) sulfaat pentahydraat] (10 mg / kg), zink [zinkoxide] (30 mg / kg), zink [aminozuur zink chelaat, hydraat ] (40 mg / kg), jood [stand calciumjodaat Watervrij] (2 mg / kg), seleen [stand natriumseleniet] (0,2 mg / kg).
Technologische toevoegingsmiddelen: Antioxidanten.

Specific FID
Maïs eiwit, maïs, dierlijk vet, rijst, vismeel, aardappeleiwit, eieren (bron van immunoglobulinen), mineralen (waaronder zeoliet), gehydrolyseerde gist eiwitten, vitaminen en sporenelementen, methionine, Plantago psyllium, bietenpulp, gist, taurine, fructooligo-sacchariden, zonnebloemolie, Yucca extract

Specific Food Allergy Management
Rijst, gehydroliseerd eiwit van zalm, rijsteiwit, visolie, varkensvet, mineralen, vitaminen en spoorelementen, cellulosepoeder, borage olie, psylium husk, zonnebloemolie.

Van het dieetvoer kon ik alleen de ingrediënten vinden, niet de additieven.

Het natvoer

Blik met eend
Samenstelling: vlees en dierlijke bijproducten (waarvan 4% eend), granen, plantaardige eiwitextracten, mineralen, suikers.

Het natvoer wat ze nu krijgt heeft kip en rijst, maar de poep is weer zacht, dus ze heeft vanavond pate met rund(vlees en dierlijke bijproducten, mineralen en suikers), dit als gelijk aan 3 andere pate van de week, alleen daar zat bij 2 geen suikers.

Ik neig er naar dat rijst de boosdoener is, dus ga op zoek naar natvoer zonder rijst en liefst ook zonder suikers.

Zoek, zoek, zoek
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Rik »

Er zit maar weinig vleesgehalte in al die brokjes en natvoer.

Dan neig ik meer naar KVV (waarmee je een eliminatie-dieet kunt doen). Ik geef Cat lovers gold natvoer, maar ik zie dat daar ook 1,5% bruine rijst in zit (wel naast een hoog gehalte vlees). Voor brokjes Applaws of Orijen? (De laatste is wel duur)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Dank voor de tip.

Ga deze week op onderzoek uit. Veel vlees, geen rijst en geen suikers. Hopelijk gaan we de balans vinden voor haar.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Featherr »

Orijen.. purizon, is goedkoper dan orijen. Dat is 80% vlees en 20% groente en mineralen. Staat ook precies op wat erin zit en hoeveel procent.
Ik zie in de brokjes van je voornamelijk onzin.. gevogeltevleesmeel en dan ook nog 5% dat wil dus zeggen dat er 95% andere dingen inzitten.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Dinky »

Ik zou denk ik ook een eliminatie dieet starten. Hier staat meer uitleg over hoe dat werkt: http://www.voerwijzer.com/eliminatiedieet-met-kvv-barf
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Ik heb nog 1 keer een droogvoer geprobeerd, Cat Lover's Gold, maar de poep bleef dun. Ze gaat nu aan de Barf en als ze groter is en goed hersteld, kunnen we misschien weer droog proberen. Dierenzaak waar ik kom vond haar ook verhaal apart en is nieuwsgierig naar update.

Verstuurd vanaf mijn B3-A20 met Tapatalk
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door castratenkoor »

Maar hoe lang heb je dat geprobeerd dan? De geadviseerde brokken Orijen, Applaws, Purizon, Granatapet allemaal niet geprobeerd? Dat is allemaal met hoog vleesgehalte en weinig toegevoegde zooi. Of katten goed op bepaalde brokken reageren, dat kun je pas na weken vaststellen. Van rauw vlees krijgen ze in eerste instantie ook dunnere ontlasting, dan moet je ook niet te snel opgeven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Bij Hummel merk je het echt binnen een dag of 2 in de bak. Haar ontlasting werd weer alleen maar dunner. Plus ze heeft trekje waar ik het ook aan zie dat ze last heeft van voer.
Ze is ook 200 gr afgevallen dus ik moest handelen. Het was of terug aan de blikvoer of diepvries.
Die merken die je opnoemt kan ik sowieso niet makkelijk aankomen dus ben aangewezen op de dierenzaken

Verstuurd vanaf mijn B3-A20 met Tapatalk
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Rik »

Cat lovers gold heeft ook blikken natvoet (400gr) waar hoog vlees percentage in zit. Ik gebruik het als alternatief voor KVV (wat ik af en toe ook nog geef). In de Cat lovers gold brokken zit geloof ik ook weer veel bruine rijst vond ik. In het blikvoer zit Kip, Lam en Zalm. Maar voorlopig KVV lijkt me ook wel een goed idee zodat je even goed kunt kijken wat werkt. Dan kun je ook gewoon echt even één diersoort geven en zie je gelijk of het een probleem geeft.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie