Poes alweer 2 weken aan de diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Ben even uit de running geweest door een gemene buikgriep(complete gezin geveld geweest). Vrijdag toch weer naar de DA geweest, maar afgezien van ze ziet er goed uit ondanks kwamen we niet ver.

Heb Finidiar meegekregen en er leek verbetering te zijn, maar dan gaat ze weer lekken, net alsof ze haar sluitspier niet helemaal goed aanvoelt of aan kan spannen. Herkennen jullie dit? Kan dat herstellen?

De probiotica lijkt me ook een goede tip, maar het is niet bij een dierenzaak te verkrijgen? Of krijg je het bij de dierenarts?
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Ennakee »

Probiotica kun je bij o.a. Medpets , dierapotheker.nl etc kopen. Wanneer er sprake is van een slappe sluitspier dan heeft volgens mij de huisdierendokter.nl hier een middel voor. Silicium om de spier te versterken.

Een andere oorzaak zou een zenuwbeschadiging kunnen zijn in het bekken. Kan ze wel helemaal goed lopen?
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Kimm »

Sorry het kan zijn dat ik het over het hoofd zie, maar is de ontlasting (liefst van 3 dagen) al onderzocht of niet?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Ok, ik kan helaas niks via internet bestellen dus moet ik even kijken hoe op te lossen. Ze kan goed lopen, rennen en springen.

We hebben vrijdag wel gehad over testen, maar daar zit ook een prijskaartje aan en mijn potje begint beetje leeg te worden met alle zieke poezen hier(ongerelateerde problemen maar toch alweer 4 poezen bij de DA gehad in korte tijd). Daarnaast is Hummel verder gewoon 'gezond' en super vrolijk. Ze komt aan en begint steeds meer op een normale jonge poes te lijken in plaats van een bol op pootjes.

Verstuurd vanaf mijn B3-A20 met Tapatalk
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Kimm »

Ik begrijp dat het heel duur is allemaal, maar ik zou echt proberen een giardia test te laten doen. Ik herken veel in je verhaal en als het giadia is en je laat het doorsukkelen zal het alleen maar moeilijker worden om op te lossen. Te gaan dokteren zonder te weten wat het is zou ik ook niet doen, dat is zeker zonde van je geld. Ik kan niet in je portemonnee kijken maar misschien kun je de dierenarts even bellen hoeveel je kwijt bent voor zo'n onderzoek. Bij ons viel dat best wel mee volgens mij. Als je wilt wil ik het wel voor je nakijken.

Stel dat het giardia is zou ik na de kuur van panacuur, 5 dagen wel 5 niet en dan weer 5 wel (als ik me het goed herinner) er meteen een probiotica achteraan geven. Even natuurlijk met DA overleggen. Maar wij hebben een half jaar gedokterd met vanalles om van de Giardia af te komen en dit was bij ons de combinatie waardoor ze er vanaf zijn gekomen.
Verder heb ik zelf het huis als een gestoorde gepoetst en pootjes vaak gewassen en de billen met vochtige doekje zodat er zo min mogelijk herbesmetting kan komen.

Ik hoop dat je snel een oplossing vind. Maar ik denk dat een onderzoek heel belangrijk is, zeker als je andere poezen een slechte weerstand hebben. Die moeten natuurlijk ook niks oplopen, mocht het iets besmettelijks zijn wat de diarree veroorzaakt.

Heel veel succes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Featherr »

Ik heb laatst 18 euro voor een giardia test betaald. Dat is het geld ook niet. Iedere keer medicijnen is duurder.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Hummel lijkt de goeie kant op te gaan..lijkt... even heel zachtjes zeggen. Haar poep lijkt wat vaster en haar buik voelt zachter. Ik heb nog losse partjes antibiotica, die maak ik op en dan is dat klaar. De finidiar geef ik door tot hij op is en dan gaan we kijken. Het voer blijft ze krijgen en ga nog even zoeken naar iets voor erna, want denk echt dat ze te gevoelig is voor normaal.

Als het alleen Hummel was dan vroeg ik om die test, maar Beau is ook ziek(hij niest, heeft vloeiïng, ondanks antibiotica kuur, 2 verschillende en nu een dikke onderlip), Frummel is ook weer aan het spugen en in een compleet ander deel is Kumal ook al aan het overgeven en niet eten, die krijgen nu allebei drankje.
Wij wringen ons in bochten om de dierenarts tevreden te houden en hopen dat er niet meer ziek worden.

Zit letterlijk even met de handen in het haar.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Ennakee »

Ik wil je veel sterkte wensen met al je poezenkinderen in de ziekenboeg. Het zit niet mee.

Soms kunnen dieren virussen overnemen van mensen, is misschien jullie buikgriep doorgegeven?
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Zou het? De nieuwe zieken zijn wel allemaal na de buikgriep.

Beau was al weken aan het niezen en ze dachten niesziekte en daarna zei 1 da chlamydia. Na de laatste kuur leek het goed, maar is nu dus zelfde en die rare zweling op zijn lip.

Ik hoop dat ze niet achteruit gaan in weekend, dan maandag maar bellen en sowieso Beau laten onderzoeken. Kumal eet nog steeds niet, Frummel wel beetje, dus Kumal krijgt beetje dwangvoering. Vind hij echt leuk..not

Maar elke kat die niet gelijk eet wordt nauwlettend in de gaten gehouden.

Verstuurd vanaf mijn B3-A20 met Tapatalk
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Hummel gaat vooruit. Ze is nu 2 dagen medicijnloos, krijgt nog steeds speciaalvoer. De poep lijkt vorm te krijgen, maar is nog wel dun. Ik heb daarom via via Zoolac besteld.
Hoop dat die helpt :epray:
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Ik heb te vroeg gejuigd :( .

De 2e voerronde zette ik Hummel haar brokken neer. Mijn zoontje wilde niet op bed en was heel boos dus Hummel durfde eigenlijk niet te eten. Heb haar en zoontje gekalmeerd en toen ging ze eten.

Ik breng zoonlief op bed en ga terug kijken bij Hummel. Heeft ze haar bakje begraven en nauwelijks wat gegeten. Heb haar kattenbakje uitgeschept en daar zat hele waterige poep in en waarschijnlijk heeft ze de brokken van vanmorgen daar uitgespuugd, want dat lag er ook in. En ze heeft haar vacht opgezet, dus ze voelt zich niet lekker

Met de dierenarts gebeld en temp genomen van Hummel. Die was 39°. Ze wilde haar eigenlijk zien, maar ik gaf zoveel info dat we nu eerst hypoallergeen voer proberen, wordt het niet beter over de kerst, willen ze haar starten op prednoral.

De Zoolac is nog niet binnen en daar wilde ik Hummel op starten zodra die binnen was, maar de DA adviseerde omdat niet gelijk te doen om dingen te elimineren. Haar advies volgen of toch Zoolac ook bij gaan geven?
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Anne »

dat we nu eerst hypoallergeen voer proberen, wordt het niet beter over de kerst, willen ze haar starten op prednoral.
je gaat van het een naar het ander. Van hypoallergeen voeding kun je pas na 6 weken zien of het aanslaat of niet. Zoals ik je al eerder aanraadde, zet haar over op hypoallergene voeding en laat haar darmen tot rust komen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Ja dat zal die ADHD wel zijn.

Ik ga niet op een naar het ander, het voer speelde al even in mijn hoofd. Ik ga ook even uit van wat de DA zegt. Ik moet zoveel adviezen mee laten wegen, dus ja dan loopt mijn hoofd ook vast.

Hummel heeft bij de 3e voerronde haar nieuwe brokjes met smaak opgegeten. Ik ga zo kijken of ze gespuugd heeft. Haar poep was net een slijmerige 'worm' en het stonk.

Maar mijn vraag was dus, Zoolac bij geven met het voer of eerst voer afwachten?
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Vlak voor het weekend ging het slecht met Hummel. Ze at niet meer, spuugde en haar diarree was erger dan ooit.
Vrijdag kwam de Zoolac binnen en ben er gelijk mee gestart. Zaterdag at ze haar hypo brokjes ook al niet meer. Verder wel alert en beweeglijk.

Ik zat echt even met de handen in het haar. Samen met mijn man en co-verzorger overlegd van wat nu? Besloten om haar op de metrobactin te starten, ik had nog 2 pillen dus heb 1 aangebroken. Daarnaast de Zoolac ook doorgegeven en haar op natvoer gezet. Brokjes at ze gewoon niet meer, net alsof ze te hard waren. Ze pakte een brokje en liet hem dan bijna gelijk weer op bord vallen.

Ik had het gister al gezien dat haar poep donkerder was, maar vanavond lag er zowaar een heuse echt drol in haar bak..geen gele of beige drab, gewoon een echt poepje.

1 pil metro is nu op, morgen doen we zonder en ze blijft eerst op blikvoer. De Zoolac geven we ook nog even door.

Als het goed blijft, blijft het goed. Ik ben voor nu even heel blij dat ze een goede poep heeft :edance:
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Poes alweer 2 weken aan de diarree

Bericht door Catlady13 »

Zoals het nu lijkt is Hummel allergisch voor droog voer :?:

Ik heb haar na de kerst ook wat blikvoer bijgegeven omdat ze gewoon niks meer wilde eten. Poep werd mooi.
Heb donderdag beetje kittenbrokjes bij gedaan om haar wat vulling te geven. Gevolg: de poep werd weer zacht, bleef wel bruin, maar textuur gelijk weer slap en ze poepte weer vaker overdag.
Gister weer kittenbrokjes bij voer weggelaten en vandaag maar 1 poep, wel wat een bol, maar steviger.

De Zoolac krijgt ze ook nog 1 keer per dag.

Ik dacht dat het misschien de rijst was in de brokken, maar ze krijgt nu een pate met kip en rijst, dus denk ik niet. Misschien een bestandsdeel in brokken waar ze echt niet over kan?

Kan een kat zo jong al allergisch zijn? En dan ook nog voor droge brokken? Iemand die dit herkent, welk bestandsdeel zou het kunnen zijn?
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Plaats reactie