diarree na Giardia

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Katharos
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2014 11:38

diarree na Giardia

Bericht door Katharos »

Sinds april heb ik er een kat bij. Deze kwam uit Rusland en is tussendoor kort bij een fokker geweest.Toen Mikai enkele weken bij mij was, kreeg hij heftige diarree. Uiteindelijk bleek dit de Giardiaparasiet te zijn.Hij heeft toen een kuur gehad van 2x 5 dagen Metronidazol en Panacur. Mijn andere 4 katten hebben 2x 3 dagen Panacur gehad uit voorzorg. Begin juli is er van alle 5 3 dagen ontlasting opgevangen en naar lab gestuurd. Gelukkig bleek toen dat allen schoon waren.Ik ben nu 3 1/2 maand verder en nog steeds heeft Mikai diarree. Lichtbruin, soms spuit het eruit en soms een heel dunne drol. Op advies van dierenarts sinds 3 weken begonnen met Hill's Z/D, ivm verdenking van voedselallergie..Ik gaf voorheen mijn katten zoveel mogelijk graanvrijvoer, of voer met laag KH%. De diarree is nu na 3 weken nog hetzelfde, en ook mijn andere katten hebben nu de lichtbruine dunne ontlasting.
Zijn er mensen die bekend zijn met aanhoudende diarree na Giardia? Wat is jullie ervaring en welke acties hebben jullie genomen?
Ik hoor graag jullie ervaringen, tips en adviezen.
Bvd, Karin
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: diarree na Giardia

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Zoolac propaste is een probiotica die de darmflora in balans brengt. Geen ervaring met jouw verhaal, maar wel heel goede ervaring met Zoolac propaste bij dunne ontlasting kat.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Katharos
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2014 11:38

Re: diarree na Giardia

Bericht door Katharos »

Nemen ze de pasta gemakkelijk over het eten? Mijn katten zijn zo kieskeurig....als ze iets ruiken wat vreemd is, nemen ze het niet. En na het Giardia debacle is iets in hun mond geven een enorm gevecht. Ze waren volledig het vertrouwen in mij kwijt en dit begint net weer wat te verbeteren. Dus iets dwingend in hun bek, doe ik voorlopig even niet. Bedankt voor je reactie
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: diarree na Giardia

Bericht door Kimm »

Precies die ervaring gehad, dat de diarree aanhield na giardia. Zoolac propaste heeft toen ook voor mij als wondermiddel gewerkt!! En ze vonden het ook nog eens heel lekker!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: diarree na Giardia

Bericht door Yo16Ka16No11 »

1 van mijn katten likt het van mijn vingers....zo lekker vindt hij het. Die krijgt het als ondersteuning omdat hij een ouwe baas is van 16,5. De andere kat heeft veel gezondheidsproblemen ook 16,5, wordt 3x per dag bijgevoerd met kalium erdoor, krijgt 3 soorten medicijnen en 3x per dag de pasta vanwege darmproblemen. Hij laat alles toe, vindt het weliswaar niet altijd een leuke happening...maar weet dat het moet. Ik maak er bij hem een speciaal moment van met een kalme doch duidelijke benadering. Mijn kleine meisje van 11+ heeft het nog niet nodig.

Ik denk dat je bij jouw kat moet kijken wat de beste benadering is...en wie weet vindt hij/zij het wel heerlijk.

Succes en hoop dat het snel beter gaat
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plaats reactie