Toch ook met Ed naar de DA

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

p.s Erik; benieuwd naar jouw voorgevoel..? ;-)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door ErikPhilippus »

Dena16 schreef:p.s Erik; benieuwd naar jouw voorgevoel..?
Ik bedoel dat ook Ed die sterke vanillegeur van Zymoral waarschijnlijk niet te pruimen zal vinden, zeker als je het over brokjes zou strooien. Maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, dus wie weet?

Je bedoelt Creon, dat kan je ook aan katten geven. Dat is er in capsules en pilletjes - die in z'n geheel moeten worden doorgeslikt, anders komen de enzymen vroegtijdig vrij. Zou even overleggen met DA/apotheker wat het beste is.

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

Oh nee dat gaat Ed zeker niet uit zichzelf eten, maar wellicht kan ik het beetje mengen met de maagzuurremmer die hij nu krijgt en in een spuitje toedienen. Heb jij Creon aan Dalí gegeven toendertijd?
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door ErikPhilippus »

Zymoral mengen met maagzuurremmer - geen idee of dat kan, of de enzymen in Zymoral goed actief blijven in dat mengsel. Een alternatief is misschien Lypex, dat zijn capsules - ik weet niet of je die bij Ed zonder al teveel problemen naar binnen krijgt....

Nee, ik heb Dalí geen Creon gegeven destijds, heb je gefocussed op z'n nieren.

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

Lypex kost € 92.25 voor 60 capsules! Tjeez! :shock:

Ik kan Zymoral misschien eerst proberen apart te geven met een spuitje. Arme Ed is inmiddels gewend ong 6 spuiten in zijn bekje geduwd te krijgen per dag..(psyllium, probiotica, diarsanyl, Nexium enz...)
Maandag even overleggen met dierenarts.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door ErikPhilippus »

Poeh! Da's geen kattenpis.... Zou je er met 60 capsules zijn?

Misschien is het mogelijk om medicijnen bij elkaar te doen in een kleine lege capsule? Of zijn spuitjes toch gemakkelijk te geven? Lastige situatie - overleg inderdaad maar met de DA maandag.
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

Net terug van de dierenarts met een pot Zymoral :esick: en een kuur Metrobactin voor 5 dgn.
De Zymoral net in een spuitje samen met maagzuurremmer toegediend ( wat een goor spul zeg) en de 1e tablet Metrobactin zit er ook in. Arme Ed....
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door ErikPhilippus »

Inderdaad, arme Ed :-( - hopelijk heeft hij er niet al teveel last van.
Zet 'm op, Ed!
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

Dat gaan we dus niet doen..Tot nu toe liet Ed alles toe maar dit wordt hem net te veel.
Ik ga eerst de AB kuur doen en daarna beginnen met Zymoral of Creon. Ed is de spuitjes met medicijnen helemaal beu. En na gisteren voor de 2e keer Zymoral in zijn bekje gespoten te hebben, sprintte hij na een kwartier naar de bak..Het spoot eruit en hij was er kotsmisselijk van
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

Zorgen om Ed..hij geeft over sinds gisteren. ook nog steeds diarree. Dat zou al lang minder moeten worden met Metrobactin. Heb er een slecht buikgevoel bij...
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Niet langer twijfelen lijkt mij. Dan de onderzoeken die niet leuk zijn voor Ed, maar nodig zijn om te weten waar jij en Ed aan toe zijn.

Sterkte en een knuffel voor Ed!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door ErikPhilippus »

Dat overgeven is waarschijnlijk een bijwerking van Metrobactin. En had de DA aangegeven dat na een paar dagen AB de diaree minder zou moeten worden? (want dat kan ik me niet zo goed voorstellen...)

Arme Ed :-(
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

Ik hoop ook dat het een bijwerking is. Ja de dierenarts dacht dat de diarree na een paar dagen over zou moeten zijn, heb nu AB voor 5 dgn extra gekregen. Dat wil ik nog afwachten en dan verder onderzoek.
Ik merk aan mezelf dat ik naar oorzaken zoek van zijn misselijkheid ( kan natuurlijk door Metrobactin komen) maar begin er een onbestemd vervelend gevoel bij te krijgen. Het duurt me allemaal te lang. Ed zou na alles wat we tot nu toe geprobeerd hebben zich eigenlijk al lang beter moeten voelen, tenzij er meer aan de hand is... :-(
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door ErikPhilippus »

Ik kan me je ongerustheid levendig voorstellen, zou ik ook hebben. Anderzijds, als hij een ernstige ziekte onder de leden zou hebben, dan zou je dat toch ook wel moeten zien/merken aan Ed. Maar het zou wel schelen als je daar zekerheid over zou hebben. En bedenk ook dat zo'n dunnen darm ontsteking (of wat het dan ook is) heel hardnekkig zijn - maar niet levensbedreigend.

Ik heb toch echt wel een vermoeden dat het overgeven met die Metrobactin te maken heeft (is een beschreven bijverschijnsel). En ik kan me ook niet zo goed voorstellen als het AB het grootste deel van de darmflora heeft platgelegd, dat de diaree zo snel over zou zijn. Want die diaree ontstaat juist doordat de dunne darm bacteriën hun werk niet goed (kunnen) doen, en er een hoop onverteerd voedsel de dikke darm ingaat. Geef je nu al probiotica, of pas na afloop van de kuur?

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

Ik geef nu ook al probiotica, waarschijnlijk helpt dat weinig tijdens de kuur maar baat het niet dan schaadt het niet.
Dank voor je geruststellende woorden Erik. Had ik even nodig..
Heb net wat koolvis gekookt en dit met wat kookvocht door zijn hypo-allergene brokjes gedaan. Ik weet het ; compleet tegen advies van DA in, omdat ik even niets anders mocht geven, maar Ed was er zo blij mee. Al 6 weken niets anders dan die vieze hypo-allergene brokken en als dat nu al voor verbetering gezorgd had, maar zelfs dat niet. Dus even gezondigd en hij lijkt nu minder misselijk. ALthans niet meer overgegeven en even geen oprispingen meer.
Plaats reactie