Verstopping

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

rooie schreef:Ik ben benieuwd hoe het met jouw Binky gaat.?

Morgen ga ik zelf met mijn kat naar de dierenarts, hij heeft zeer regelmatig verstoppingen.Het lijkt wel steen wat eruit gehaald wordt.
Qua voer heb ik alles al geprobeerd merkvoer, supermarktvoer en blik maar niets helpt ook de olie niet.
Helaas helpen de medicijnen ook niet, en een klysma is vaak te laat.
Even een update over Binky,

Binky heeft nu een pasta wat haarballen door hun ontlasting laat verdwijnen ( gehaald bij de dierenspeciaalzaak) en Van stella heeft ie ook een produckt wat er tegen helpt, ik moet zeggen sinds dat we dat elke dag aan hem geven met de regelmaat van de klok dus kan meneer goed naar de kattenbak, we vinden elke dag weer haren in zijn ontlastig en zolang dat is maken wij ons weinig zorgen.

Ook zijn wij erachter gekomen dat Binky veel bij voeding kreeg van verschillende buren, ik heb deze mensen dan ook vriendelijk gevraagt dat niet meer te doen.

De Laxeermiddel die hij van de Dierenarst heeft gehad werkte helaas niet meneer weigerde dat in te nemen, dus kwamen wij al snel met de conclusie dit werkt niet, zo zijn we verder gaan zoeken en zijn dus over die pasta goed te spreken.

Het is wel zo dat Binky nu al meer dan een kilo kwijt is en dat help ook wel een beetje, hij moest ook op dieet. Hij krijgt nu 50 gram RC 25 gram variatie brokenjes van het huismerk van de dierenspeciaalzaak en 25 gram Gourmet vlees, dat is bij elkaar 100 gram per dag en dat lijkt mij wel genoeg, ze vragen niet om meer. Ook krijgen ze om de dag een lekker snoepje. Zo als het nu gaat gaat het dus goed.

Wij druven nog niet echt te juigen hier maar als hij het zo volhoud dan gaan we toch een feestje vieren.

Ik hoop voor je dat je er wat aan hebt.

Ik ben eigenlijk wel bang dat dit onbekend terein is voor veel Dierenartsen aangezien ze niet weten wat te doen op dit soort momenten.
Ik heb nog wel bij een paar dierenartsen na vraag gedaan maar die gaven allemaal het zelfde advies.

Hou jij mij ook op de hoogte hoe het met jou kat gaat ik ben benieuwd, misschien komen we samen er wel uit.
Gast

Bericht door Gast »

Het verhaal van mijn kat is,

Hij heeft al een zeer lange periode last van verstoppingen, zijn darmen ontrekken al het vocht uit zijn ontlasting.

Ben net terug van de dierenarts en deze haalt nu zijn darmen weer leeg, ik ga het nog een keer proberen met nog een ander soort voer( derde soort van Hills) en weer een laxeermiddel.

Ik heb een goed gesprek gehad met deze dierenartsen omdat mijn vertrouwen weg is/was bij de artsen in deze regio mede door deze kat en mijn vorige hond en de pup.

Zoals je al schrijft is het volgens mij ook onbekend terrein en steeds leeghalen was het enige wat er gedaan kon worden.

Eventueel is er een operatie mogelijk voor mijn kat waarbij ze de dikke darm verwijderen of dit zou slagen is de vraag?
Hij zou dan wel onzindelijk worden.

Of ik deze operatie moet laten doen weet ik eerlijk gezegd ook niet?
Vanavond kan ik hem halen.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Jeetje een operatie nee ik denk dat ik dat niet zou doen.
Heb je Royal canin al geprobeert en dan de Fit 32, daar ben ik op overgestapt omdat Binky te dik werd.

Ik heb nog wel vertrouwen in de dierenartsen maar ik denk omdat dit vrij onbekend is dat zij niet weten wat ze moeten doen.

Onze Binky heeft dit al van kittens af aan. Ja het is en blijft ons zorgen kindje.

Vraag ook even bij Stella na wat je hem kan geven.

Ik hoop dat ie vanavond weer wat opgeknapt is.

Als je bij het topic haarballen kijkt daar staat het merk wat ik gebruik voor Binky
Gast

Bericht door Gast »

Hij moet een nachtje blijven, ze hebben hem nu 3 keer gelaxeerd en nog is hij niet leeg, hij heeft wat voeding door zijn neus gehad.

Ik zal Stella een pb-tje sturen.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Aah wat erg rooie. Hopelijk kun je hem morgen snel gaan halen.

Goya heeft er nog geen last van gehad, maar ik kan me voorstellen dat het voor dat katje wel erg pijnlijk kan zijn.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb hem net gehaald, hij was ook wat aan de magere kant dat is hij altijd wel slank geweest maar als ik me niet vergis woog hij 3 kilo en 4 ons.
Hij is 4 keer gelaxeerd en heeft 20cm slang binnen gehad.
Het voer dat ik nu heb is van Hills en dan de W/D versie maar in blikvoer ik wil geen brok meer hebben.
Tevens heb ik Tractonorm (laxeermiddel) dit 2 keer per dag 2,5 ML indien nodig veel meer.

Hij was blij dat ie naar huis mocht en heeft zich gelukkig wel gedragen, ze vonden hem erg lief.

Wat betreft het vertrouwen, ik ben zeer goed geholpen en ben blij dat ik gisteren ook een goed gesprek heb gehad met de arts hierover, hoewel ik bij deze kliniek nooit problemen heb gehad.
Gast

Bericht door Gast »

Ik wilde jullie nog even laten weten hoe het met Kees is afgelopen.

Hij is gisteren ingeslapen! Hij is bij mijn ouders ingeslapen mede doordat hij dan in de tuin begraven kon worden.
Het inslapen zelf is ook goed gegaan, ik was er zelf niet bij en had mijn ouders instructies gegeven omdat Kees niet altijd een lieverdje is, maar mijn ouder hebben het goed opgelost, op de keukentafel met een bakje voer en een bakje melk(hij was erg gefixeerd op eten) terwijl hij aan het eten was heeft hij de verdoving gekregen en is zo in slaap gevallen, niet lang daarna heeft hij de andere spuit gekregen.

Zelf heb ik vrede met dit besluit, na een lange periode aanmodderen en zoektochten naar de oplossing, ook was Kees veranderd in zijn gedrag.

Bedankt voor jullie adviezen.

Stella bedankt voor het toesturen en dat ik het kon proberen.
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Hallo,

Gisteren deed mijn kattin Summer raar, ze wou niet eten en als ze op haar kattebak ging, dan duwde ze maar er komt niks anders uit dan wat slijm, ze gedroeg zich raar dus ben ik naar de DA geweest, hij denkt dat ze blaasproblemen heeft en heeft haar een spuit antibiotica gegeven. Toen ik terug thuis was, is ze naar boven gelopen en heeft daar de rest van de ochtend, middag en avond in mijn bed gelegen, ze draait haar soms, likt aan haar poep, en gaat terug liggen, ze wil niet eten, niet drinken,... savonds heb ik haar dan beneden gelegd en deze morgen lag ze er nog, heb haar bij haar eetbakje gezet, ze wil nog steeds nie eten of drinken, weet iemand wat ze heeft? Want blijkbaar is de DA verkeerd! Ik denk dat ze verstopt is ofzo?
Ik zit hier heel fel mee in
Wat is er toch mis met haar???
Ik vraag mij wel af of dit verstopping is want ze wil niet eten en slaapt enkel!
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Blauwzwart.

Ik zou als ik jou was toch maar meteen terug gaan naar de DA. Desnoods naar een andere.

Drinkt ze wel?
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

@Loontje

Mijn mama is jusit bij haar geweest en heeft melk in haar bekje gespoten omdat ze ook nie wil drinken.
Zo heeft ze toch wat vocht binnen.
Wat moet er eingelijk gebeuren als een kat verstopt is?
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik denk dat alleen de dierenarts daarbij kan helpen :geenidee:

Als het al om een verstopping gaat.

Heeft ze koorts? Zijn haar oortjes erg warm?

Pas op voor uitdroging. Dit kun je checken door haar vel omhoog te trekken. Als het meteen terugschiet is het goed. Als het blijft staan, is ze aan het uitdrogen.

Ik vind dit toch wel een beetje eng klinken hoor.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

ik ben gisteren direct naar de DA geweest, maar hij heeft haar niet goed behandeld!!!
Ze had toen geen koorts en haar oortjes voelen koud aan (heel koud vind ik)
Pff dit is echt niet leuk, ik was juist van plan dit weekend een nieuw kitten bij te nemen als kameraadje voor haar en nu is ze ziek :cry:
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Bel de dierenarts anders even ;-)

Dat vinden ze helemaal niet erg.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Hallo iedereen,

ben gisteren terug bij DA geweest, Summer heeft een dikke darmontsteking (en dus geen verstopping) de DA heeft haar pilletjes gegeven. Gisteravond heeft ze overgegeven maar heeft ze een beetje yoghurt gegeten ( de DA had mij gezegd dat dit goed is voor haar darmen en gelukkig wilde ze dat wel eten, ze is namelijk gek van yoghurt)
Deze morgen was ze al veel beter!!! :-P ze stond mij op te wachten aan de livingdeur, ik heb haar pillekes gegeven, ze heeft zelf gedronken (ze wil wel nog geen vlees eten) maar ze liep al rond! Ben kei gelukkig!!!!!!!!!
Ik was ook op zoek naar een nieuw kitten, de DA heeft mij een adres gegeven en ben gaan zien, zaterdag mag ik om mij nieuwe kitten maar dat verhaal vertel ik wel op "aanschaf"!
Ben kei blij dat Summer beter is!
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hartstikke fijn om te horen, Blauwzwart! :grin:

Een dikke darmontsteking is erg naar voor ze. Ik heb zelfs gelezen dat als je te lang wacht met een dierenartsbezoek, het een chronisch probleem kan worden. Gelukkig was je er dus op tijd bij ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gesloten