Verstopping

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Loontje:

da is inderdaad zo! Ik ben iemand die rap naar de DA gaat, ik ben er al een paar keer geweest toen Summer helemaal niks had, ik ben nogal overbezorgd! De DA zegt tegen mij als jij belt is het net of je kat is halfdood en als je dan afkomt heeft ze niks maar het is beter zo zegt hij want er zijn mensen die bellen en zeggen dat hun kat wat ziekjes is, en als ze dan naar DA gaan, is de kat al bijna niet meer te redden!
De DA zei ook dat een dikke darmontsteking traag geneest maar als je er rap bij bent dat niet zo erg is maar wel wa pijnlijk voor de kat, daarom dat ze nie wil eten!
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Kan je een verstopping alleen merken aan het feit dat katten warme oortjes heb (koorst) en uitdrogen?

Of is het ook zo dat wanneer ze een dikke buik hebben er sprake kan zijn van een verstopping?

Sjorske heeft nu een dik buikje maar geen klachten verder, speelt volop, eet goed en drink ook voldoende.
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Uit de recente kittenverhalen heb ik de indruk gekregen dat wel meerdere kittens een dik buikje hebben. Het voer dat ze eten wordt namelijk niet onmiddellijk omgezet in groei. Ik denk dat je 't een beetje kan vergelijken met baby'tjes, die hebben ook altijd een dikke buik, maar dat groeit eruit ;-)

Als Sjors regelmatig op de bak gaat en voor de rest niet lusteloos doet is er geen probleem denk ik.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Onze Spotje heeft ook eens (lichte)darmontsteking gehad. Hij kon dat vooral zien aan haar te lage temp. Ze eten/ verteren dan slecht en dat is slecht voor het kacheltje! Een Synoluxkuur hielp gelukkig al snel! Een verstopping merk je door: jammeren tijdens poepen, harde, zwarte keutels.Of doordat er geen poep komt. De DA kan een verstopping voelen. Meestal krijg je dan vloeibare paraffine mee. En soms pipetjes voor in de achterkant.
Gesloten