Verstopping

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Anonymous

Verstopping

Bericht door Anonymous »

Hallo Allemaal,

Wij hebben een klein probleempje, Binky die altijd al last heeft van verstopping kan vandaag echt niet hij heeft het zelf heel zwaar, en heel veel last.
Ik geef hem al om de dag olijfolie maar dat helpt nu ook niet echt.
Er komt wel een draat uit zijn kontje wat we hebben geprobeert weg te halen, maar het draat zit ook vast, en meneer gilt van de pijn.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en anders moeten we morgen maar de Da bellen.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

geef hem vandaag alleen maar blikvoer dan wordt het veel zachter en gaat het misschien makkelijker.
En ik denk dat ik zelf toch vandaag al naar de dierenarts zou gaan, vind het toch wel heel zielig dat hij er zoveel last van heeft. Misschien dat de da wel iets heeft waardoor het soepeler gaat?
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Shaz schreef:geef hem vandaag alleen maar blikvoer dan wordt het veel zachter en gaat het misschien makkelijker.
En ik denk dat ik zelf toch vandaag al naar de dierenarts zou gaan, vind het toch wel heel zielig dat hij er zoveel last van heeft. Misschien dat de da wel iets heeft waardoor het soepeler gaat?
Dank je Shaz ik ga het meteen even overleggen.
Ik heb het net overlegt we gaan morgen de DA bellen en vandaag krijgt ie alleen blik.

ik hoop dat iemand anders nog iets weet.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik zou ook maar vandaag naar de dierenarts gaan. Je zegt dat er een soort van draad uit zn kontje komt en dat jullie die er niet uitkrijgen; dat lijkt me niet echt lekker voor Binky, zeker niet als het ook nog pijn doet.

Veel beterschap voor Binky en succes!

Groetjes, muis
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Het lijkt erop dat hij iets onverteerbaars heeft gepikt. Misschien een stukje rollade waar nog draad aanzat? Dit KAN namelijk heel erg verstoppend zijn. Zeker als het zo'n soort elastiek draad is.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Muis schreef:Ik zou ook maar vandaag naar de dierenarts gaan. Je zegt dat er een soort van draad uit zn kontje komt en dat jullie die er niet uitkrijgen; dat lijkt me niet echt lekker voor Binky, zeker niet als het ook nog pijn doet.

Bedankt Muis.
Hij is ondertussen weer naar de bak geweest het draadje is weg, bij Binky weetje het maar nooit hij heeft er ook minder last van maar we bellen morgen voor de zekerheid als hij er nog last van heeft de DA.

Bedankt voor jullie Advies.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Even voor de duidelijkheid,
Binky eet heel vaak gras en zit daar door vaak vast.
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Hoi!

Mijn DA vertelde mij een keer dat je dan evt. iets laxerends kan geven. Bijv. gewone melk :???: .

Ikzelf weet niet of dat zo ideaal is, want misschien krijgt de kat dan wel erg last van zijn maag en diaree. Maar goed dan is het er wel ff op een natuurlijke weg uit.

Succes!

groetjes Babiche
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Binky heeft er nueen stuk minder last van, maar toch bel ik morgenochtend even naar de Da, hij heeft in iedergeval veel minder pijn en we kunnne weer aan zijn buikje zitten zonder dat ie boos wordt.
ik hou jullie op de hoogte.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hallo allemaal,

vanochtend heb ik de DA gebeld en ik kreeg die gene die de telefoon daar op neemt, zei vertelde mij dat ik volgende week maar weer moest bellen want dan was de DA zelf weer aanwezig, ik zei sorry hoor maar zou jij het lekker vinden om met een verstopping nog een week door te lopen?

Nee zei ze maar meestal gaat zoiets bij een kat vanzelf over, ja he ehe echt geen dieren vriend dus he en dat moet daar werken.
jeetje.
Nou ik bel dus mooi deze week nog een keertje in de hoop dat ik een ander aan de telefoon krijg.

Met Binky gaat het nu wel een stuk beter na jullie tips gelukkig, alleen lust hij geen melk, dus heb ik hem maar een eetlepel olie gegeven dat hielp wel moet ik zeggen.
Ja op z'n moment doe je rare dingen. :wink:

Zodra ik de DA gesproken heb geef ik het weer door.

Nogmaals bedankt voor jullie medeleven.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Verstopping is meestal het gevolg van het eten van iets verkeerds, vb kattegrid.
Een goeie dierenarts kan voelen waar de verstopping zit, in de ingewanden of in de darmen.
In principe zou ik zeggen;NIET trekken aan iets wat uit de poeperd hangt!
Het kan verwikkeld zitten om de darmwand en eraan trekken kan die tere wand beschadigen!
Bij verstopping in de darmen geeft de dierenarts meestal vloeibare paraffine.
Zit de verstopping in de ingewanden, dan vaak isogel.
PS bij langharige katten komen verstoppingen vaker voor door hun haarballen
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hallo Allemaal,

Nou we zijn afgelopen vrijdag met Binky naar de DA geweest.

Binky zat maandag avond laat weer helemaal verstopt zo erg dat we het er uit moesten trekken ja echt zielig, hij schreeuwde moord en brand maar hij was na afloop erg gelukkig dat we hem haaden geholpen, op woensdag hed Binky nog last van zijn kontje en deed het poepen hem nog erg zeer, ik heb toen meteen de DA gebeld en daar konden we vrijdag avond langs komen met hem, de Da heeft Binky meteen op dieet gezet ja er moet een kilo of 2 af hij is namelijk 7 kilo een beetje te zwaar dus we zijn erg druk om Binky te laten afvallen dit valt al niet echt mee aan gezien we hier nog onze kleine Barney van 8 maanden hebben en die nog er mager is en die juist extra eten nodig heeft het is hier de geheldag een gesleep met etensbakjes als Binky buiten is geef ik Barney snel iets extra's maar dat vind ik dan ook weer zielig voor Binky stel dat ie dat ziet of net even naar binnen kijkt.

We hebben nu ook een laxeermiddel mee gekregen om Binky beter te laten door smeren zo noemde de DA het. De DA dacht dat er wel eens haarballen is zijn drampjes konden zitten, het zou kunnen hij spugt nooit haarballen uit.

Maar nou zitten mijn vriend en ik net samen op de bank even overleggen over hoe we nu verder dit moeten aanpakken, Wij hebben namelijk nog steeds het gevoel dat omdat hij niet goed kan poepen en omdat er waarschijnlijk haarballen in de weg zitten hij daarom zo dik is geworden?
Omdat hij niet te veel eten krijgt en zo als ik lees jullie katten ongeveer het zelfde krijgen dacht ik zou Binky aanleg hebben om dik te worden?
Het is wel een vrij grote kater en zat als kitten al snel op gewicht en aangezien Barney het zelde krijgt als Binky en die zo mager blijft vroegen wij ons dat af.

Ik hoop dat een van jullie er ervaring mee heeft en dat met ons wilt delen.
En wat wij zouden kunnen doen om Barney nog beter bij te voeden.


Ze krijgen nu brokken van RC fit 32 en een klein beetje variatie brokken van het huismerk van de dierenwinkel.

Barney krijgt af en toe een klein beetje vlees van Gourmet omdat ie dat zo lekker vind en hij nogal veel trek heeft gedurende dag Bij Binky zijn we daar van afgestapt.
Omdat ie moet afvallen, de brokken staan er smorgen ongeveer 2 uurtjes en savonds ongeveer 3 uurtjes.

Wat we wel hebben ondekt is dat als Binky buiten is er van die lieve mensen zijn die Binky lekker extra lopen te voeren bet brokjes en katten snoepjes nou ben ik het hier niet helemaal mee eens dus heb ik in ieder geval al tegen mijn buurman gezet dat ie er mee op moet houden om Binky snoepjes en brokken te geven, die doet dat nu en houd het in de gaten voor me, en er is er nog een die dat doet maar ja waar woont deze mevrouw ene wie is het ik ken er niet en hoe moet je het zo iemand brengen? dat vraag ik me ook af.


Nou dit is weer even een klein verhaaltje van hoe gaat het met Binky
Ik hou jullie op de hoogte of het laxeermiddel zijn werking goed doet.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Hey Isabelle.
Wat erg als ie zoveel verstopt zit :???:. Maar ik had na die ene telefoon al snel een andere da gebeld. Wat een uitleg gaf die zeg :roll:. Maar als mijn da niet aanwezig is, ben ik snel geneigd om even snel een andere te bellen als het om een vraagje gaat. Je kan achteraf toch terecht bij je vaste da.
Van eten geven verschilt wel veel bij de meeste. ik heb soms de indruk dat ik teveel geef, maar Goya is het gewoon.Hier krijgt hij doorlopend brokjes en 's morgens en 's avonds krijgt hij telkens 1 zakje vlees van 100 gram. Je ziet het snel aan je kat als je teveel geeft. Katten eten niet zoals honden. Zij stoppen als ze genoeg hebben :lol:.
Succes nog hoor ;-)
Hopelijk snel beterschap voor binky!
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Even een update,

Binky zit continu bij zijn brokken bakjes en te vragen of hij nog iets mag ik probeer het te negeren maar ik vind het wel heel zielig, hij heeft net zitten poepen ziet er nog steeds erg hard uit dus nog even door gaan met die pasta, dit zijn Binky woorden : moet ik weer die vieze pasta bah en ik wil brokjes vrouwtje toe geef me brokjes.

Helaas kan ik dat niet geven en vind ik dat echt heel erg zielig.

Angie bedankt voor je reactie ik ga toch denk ik even de DA bellen om te vragen of ik de brokjes niet gewoon kan laten staan, ik denk dat dit voor Binky in een keer teveel is, gek he hoe je dat bij je dier kan aanvoelen,
Het voelt bij mij in ieder geval niet goed om hem alleen maar 2 keer per dag een handje brokjes te geven.
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben benieuwd hoe het met jouw Binky gaat.?

Morgen ga ik zelf met mijn kat naar de dierenarts, hij heeft zeer regelmatig verstoppingen.Het lijkt wel steen wat eruit gehaald wordt.
Qua voer heb ik alles al geprobeerd merkvoer, supermarktvoer en blik maar niets helpt ook de olie niet.
Helaas helpen de medicijnen ook niet, en een klysma is vaak te laat.
Gesloten