Miko aan de spetterij

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RenX
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 jan 2016 15:50

Miko aan de spetterij

Bericht door RenX »

Beste leden,

Onze 13-14 weken oude Miko is al een aantal dagen aan de spetterij.
Ze kregen van ons royal canin en zijn nu aan het proberen met Wiskas.
Maar met de Royal Canin brokjes had hij er al last van.

Tussen de dagen door dat hij er last van had is het 1 keer goed geweest en 1 keertje met een klein beetje bloed in de ontlasting.
Daarna geen bloed meer gezien.

Ik heb gelezen dat het ook kan komen door een wormen kuur die we circa een week geleden gegeven hebben.

Voor de rest oogt hij niet ziek, hij glanst goed, is veel in beweging en heel erg ondeugend.
Onze andere kat, poes Lieka, heeft nergens last.

Elke keer stinkt het ook gewoon naar baby kak.

Ze krijgen Sochtends en savonds allebij een half zakje nat voer.
Voor de rest hebben ze brokjes van Whiskas.

Alvast bedankt, Xander
Cerna

Re: Miko aan de spetterij

Bericht door Cerna »

Vooral bij een kitten kan diarree al heel snel tot uitdroging leiden dus ik wil je adviseren om een bezoekje aan de dierenarts te brengen. Het kan met de verandering van voer te maken hebben, maar voor hetzelfde geld is er meer aan de hand.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Miko aan de spetterij

Bericht door Anne »

Je zou een sensible kattenbrok kunnen proberen. Dan zou je toch binnen een paar dagen al resultaat moeten zien. Whiskas veroorzaakt wel vaker voor diarree of stinkende ontlasting
Hou in ieder geval in de gaten of Miko niet uitdroogt, je kan met lege spuitjes water in zijn bek gieten mocht hij niet genoeg vocht binnen krijgen
Ik zou zowiezo niet te lang wachten met een da bezoek
Beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Miko aan de spetterij

Bericht door Kimm »

Ik heb geen tijd om uitgebreid te reageren maar ben aan het werk. Maar hoe lang is het aan de gang? En heeft de ander er ook last van? Want dan moet je het inderdaad even laten controleren. Zou het Giardia kunnen zijn.
Is het ook slijmerig? Sorry heel vies om zo te zeggen maar weet niet hoe anders. Hoop voor je dat t dat niet is
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
RenX
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 jan 2016 15:50

Re: Miko aan de spetterij

Bericht door RenX »

Nu sinds het weekend. Wij zijn maandag pas over gestapt op whiskas.
De ene keer is het alleen diaree,
Het is 1 keer voorgekomen dat er een spetter bloed bij zat.
Dan is het weer zoals het hoort.
Gister was het weer slap.
Vandaag leek het er al weer wat beter uit te zien.

Die andere heeft er geen last van.

Ik moet wel er bij zeggen dat hij alles eet wat hij kan vinden. Als je bijvoorbeeld even naar de wc moet, zit hij al van je bord te eten.
Dit kan dus van alles zijn wat een mens eet.
Wat absoluut van ons niet mag.
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Miko aan de spetterij

Bericht door Kimm »

Oohh okee dan zal het vast geen Giardia zijn en heeft hij misschien toch iets verkeerds gegeten. Moes wil ook echt alles eten, dus kan ook niks laten staan. Maar dat doe ik dan ook niet. Ik was zelfs alles af van pannen ed en dan eet ik in de woonkamer, waar hij niet bij mag
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
RenX
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 jan 2016 15:50

Re: Miko aan de spetterij

Bericht door RenX »

Ja hij is op het moment in een vervelende bui ., maakt niet uit wat het is.
Van de week hadden we een potje creme fresh laten staan op het aanrecht, die had hij al te pakken gehad.
Stom van ons ook, maar je verwacht het niet.
Hij mag zeker niet op het aanrecht, maar het interesseert hem niet, als je hem er af hebt gehaald zit ie er weer op zodra jij je rug gekeerd hebt.

Het genieten van een zak chips achter de televisie op de bank is bijna niet te doen.
Bij elk geritsel zit hij met zijn pan in de zak chips

Tijdens het bakken van koekjes van de week zat hij met zijn tong in de geboterde schaal toen we heel even druk waren met het maken van de koekjes.

Het is natuurlijk nog een kitten, en moeten wij hier denk beter rekening mee houden.
Lieka daar in tegen trekt over het algemaan haast dr snuit niet op vooor ons eten.
Laatst gewijzigd door RenX op 25 feb 2016 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RenX
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 jan 2016 15:50

Re: Miko aan de spetterij

Bericht door RenX »

Wij houden het wel even in de gaten, vanmiddag leek het er al wat beter uit te zien in de bak.
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Miko aan de spetterij

Bericht door Kimm »

Ik herken het hoor, Moesje is precies hetzelfde. Hij maakt de kastjes open om in de prullenbak te komen. Gister hoorde ik gestommel uit een kastje.. Zat hij in de ovenschalen..
Ik probeer nu elke keer met koken of iets de barkruk een metertje ofzo van het aanrecht af te zetten. Daar mag hij op, niet op het aanrecht. Na een paar keer corrigeren gaat het nu al meestal heel goed.
Maar onbewaakt eten achter laten of chips op de bank eten of pudding of net wat gaat hier ook niet.

Mila boeit het ook niet zo, kan wel even komen kijken maar als ik haar een keer een klein beetje aan de kant duw dan gaat ze gewoon op schoot liggen. Moes zou ik volgens mij nog van mij af kunnen gooien (ben maar niet bang doe ik niet) en zou binnen 1 seconde weer bovenop mijn hoofd staan om bij het eten te kunnen.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Dorien66

Re: Miko aan de spetterij

Bericht door Dorien66 »

RenX schreef:Hij mag zeker niet op het aanrecht, maar het interesseert hem niet, als je hem er af hebt gehaald zit ie er weer op zodra jij je rug gekeerd hebt.
Heel stug en beslist iedere keer 'nee' zeggen en eraf tillen en op de grond zetten. Niet boos worden, heeft geen zin. Het kan lang duren, maar op een dag bedenkt hij waarschijnlijk wel dat het zinloos is om op het aanrecht te springen (als jij in de buurt bent :lol:
Zo ging het hier ook met de heren, de eerste maanden elke keer weer zo aangepakt en uiteindelijk kwam alleen Abel nog op het aanrecht als wij het niet zagen. Hoefde ik alleen nog maar te zorgen dat ik niks eetbaars liet staan ;-)
Gebruikersavatar
RenX
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 jan 2016 15:50

Re: Miko aan de spetterij

Bericht door RenX »

We zijn weer wat weken verder.
Dieren arts in , dieren arts uit, bank rekening in het rood.
Ook Lieka onze andere poes had er last van.
Miko laten testen op |Giardia, deze tekst bleek negatief.
Op advies van de DA de poezies pillen gegeven voor de darmen en de poezies koolvis gegeven als lichtverteerbaar voer.
Na 3 dagen gestopt te zijn met die pillen gaat het nu eigenlijk goed.
Ze hebben beide geen diarree meer, heel af en toe is het nog wat slap, maar het gaat steeds beter.
We blijven ze nog wel af en toe koolvis geven, want ze vinden dit lekker.

In middels zijn ze allebei ook geholpen.
Plaats reactie