( Chronische) Pancreatitis/Cholangitis/Triaditis

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Dhyan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 jan 2016 23:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: ( Chronische) Pancreatitis/Cholangitis/Triaditis

Bericht door Dhyan »

Fijn te horen dat het met Diesel prima gaat, wel vervelend dat de waardes zo afwijkend waren, is er iets uit de echo gekomen?
Ik heb destijds ook een echo laten maken, een hele operatie om je kat 25 minuten op zijn rug te houden...pfff.

Het spijt me te lezen dat je Tolmie verloren bent...nog maar kort geleden zelfs... pancreatitis is een ernstige aandoening, mijn dierenarts hamert dat er steeds in bij me, omdat je in het begin niet precies beseft wat het is en wat de gevolgen kunnen zijn.
Heel verdrietig dat het zo kan aflopen..:(

Sterkte met dit verdrietige verlies! X

_____________

Het vermoeden is in mij gerezen dat de klachten van Manou (o.a. cholangitis) te maken kunnen hebben met een erfelijke ziekte in eiwitstapeling. (Amyloidose) De dierenarts vond dat geen vreemde ingeving van me. Het is ook daarna vastgesteld via een haardiagnose(bioresonantie) dat er een verstoring was in eiwitstapeling. Manou is immers een Abessijn en heeft ook al jarenlang PL(patella luxatie) hij verliest veel eiwitten via de urine, maar niets wat duid op nierproblemen. alle bloedwaardes zijn goed gebleken een maand geleden, maar hij eet en drinkt wel meer, plast meer en is en onzindelijk geworden na een blaasinfectie.
Amyloidose is alleen postuum vast te stellen dus we zitten deze rit gewoon nog hopelijk een tijd uit en ondertussen doe ik alles hem op de pootjes te houden. (homeopathie, Bio resonantie, Healings, ursochol en sinds drie dagen ook cholodin)
Hij klaagt meer, spookt meer snachts, brult en loopt vaste patroontjes. Ouderdom gaat ook echt parten spelen en naast alle klachten heeft hij ook nog een soort vreemde katatonische aanvallen
waarvan ze aanvankelijk dachten dat het epilepsie was. Mocht het amyloidose zijn zijn de vooruitzichten niet best, de manier waarop hij kan sterven daaraan is in ieder geval niet eentje die je je dier gunt en kan dan elk moment toeslaan.

Het is een mysterie op pootjes die een verzameling ziektes heeft, en waarvan de dierenartsen niet eens weten hoe en wat precies. Ik dacht dat vorige zomer de laatste maanden waren, maar we zijn alweer een half jaar verder! Op naar nog een zomer hopelijk.

Dank je voor je berichtje ook Ennakee!

liefs,
Dhyan
Manou 14, Noah 13, †Katsu 3
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: ( Chronische) Pancreatitis/Cholangitis/Triaditis

Bericht door lmd »

Bedankt voor je berichtje Dhyan.

Wat een zorg om Manou zeg. Hij treft het enorm met zo'n baasje als jij .
Veel sterkte en een knuffel voor Manou !

Groetjes Lucienne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Josine
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2020 16:18

Re: ( Chronische) Pancreatitis/Cholangitis/Triaditis

Bericht door Josine »

Ik heb een kater met triaditis en ligt nu aantal dagen in de kliniek aan infuus en sonde, het gaat op en neer en vond hem vandaag erg slap.
Is dit iets wat vaker voorkomt bij he5 beloop? Hij is sinds 4 dagen ziek. Ik twijfel om hem thuis verder te gaan verzorgen nadat de echo uit wijst dat er geen sprake is van kanker,

Iemand ervaring en of iets, ik zoek houvast.
Plaats reactie