Ozzy wilde niet meer eten.

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door Sunnetje »

Mijn Ozzy at al een weekje wat minder goed dan normaal, maar op zich nog niets enorm alarmerends.

Woensdag wilde hij echter ineens helemáál niet meer eten!

We zijn voor onderzoek bij de DA geweest en ze konden zo op 't eerste gezicht niets vinden. Ik kreeg capsules poeder mee tegen de misselijkheid en RC recovery om wat aan te sterken.

Bij thuiskomst ging het al iets beter en heeft ie keurig zijn bakje leeg gegeten. Ik moest wat eten laten staan zei de dierenarts dus dat heb ik gedaan. Bij thuiskomst was al het eten op, erg goed dus.

Donderdag ochtend at ie echter weer ietsje minder, maar hij at tenminste nog wel.
Donderdag avond wilde hij niet meer eten en vond ik hem ook wat sloom. Zijn oogjes stonden nog wel helder, hij had geen verhoging of ondertemperatuur en hij was die ochtend nog op bak geweest.
Ik ben hem wat gaan dwangvoederen en dat leek even goed te gaan, maar na 10 min heeft ie dat weer uitgespuugd.

Mijn eigen dierenarts was helaas niet beschikbaar dus ik heb de vervangende dierenarts gebeld voor advies. Na verhaal te hebben gedaan is besloten om toch nog even te wachten tot de volgende ochtend.
Ozzy heeft de hele avond bij me geslapen (ik had me maar geïnstalleerd op de bank) en ik heb hem elke 3 uur met een spuitje wat water gegeven, dat was nu even belangrijker dan het eten.

Vrijdag ochtend naar mijn eigen dierenarts gegaan, daar heeft hij een infuus met 250ml vocht gekregen en is -met veel pijn en moeite- bloed afgenomen voor onderzoek.

Er werd pancreatitis vermoed (alvleesklier ontsteking) , maar later bleken die waardes gelukkig goed te zijn dus dat kon in principe worden uitgesloten. Wel is er bloed opgestuurd om te laten onderzoeken voor de waardes van de lever, om dat ook uit te kunnen sluiten.
De andere waardes waren verder prima, of heel lichtelijk verhoogd maar dat was te wijten aan stress.

Ze hebben hem daar een dagje en de nacht gehouden ter observatie, hij kreeg pilletjes tegen de misselijkheid en tegen de diarree. Hij wilde daar niet zelf eten dus ze hebben hem gedwangvoederd met RC convalescence support en dat verliep eigenlijk heel goed. Hij heeft alles binnengehouden en hij stribbelde niet echt tegen.

Zojuist heb ik hem weer kunnen ophalen en hij oogt meteen al zoveel beter, heerlijk! Hij heeft nog een keer 250ml vocht gekregen om het weekend een beetje door te kunnen komen en ik heb 3 zakjes convalescence support meegekregen om evt. te kunnen dwangvoederen. Ook heb ik pilletjes tegen de diarree en de misselijkheid en ik mag evt. nog de pilletjes gebruiken om de eetlust op te wekken.

Zojuist heb ik hem lekker los gelaten in de woonkamer, en het eerste wat ie deed was een paar hapjes nemen van de brokjes die daar nog stonden! En toen een grote plas op de bak en toen weer een paar hapjes brok! Wat ben ik blij! :eclap:

Net even een heerlijke knuffelsessie gehad en ik hoorde hem alweer lichtjes spinnen.. Hij is nog steeds niet 100% de oude (hij kletst namelijk nog niet tegen me aan) maar hij lijkt zich al zoveel beter te voelen nu!

Het is even de uitslag afwachten van de leverwaarden, dat zal volgende week worden. Ik hoop zo dat ie slechts een virusje of iets anders onschuldigs had en dat het vanaf nu alleen maar beter zal gaan! <3
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door Cari »

Wat een stress! Ik duim voor je dat het inderdaad iets onschuldigs was en dat hij snel weer helemaal opgeknapt is.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
anouksanne
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2015 17:12
Locatie: Stiens

Re: Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door anouksanne »

En? Hoe waren de leverwaarden? Is Ozzy alweer de oude?
**Kopjes van Chickie en likjes van Abbey**
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door jennli »

Oh mooie Ozzy! Duimen draaien!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door Sunnetje »

anouksanne schreef:En? Hoe waren de leverwaarden? Is Ozzy alweer de oude?
De leverwaarden krijg ik volgende week pas te horen. We hopen Dinsdag al, maar omdat Pasen ertussen zit kan het ook later in de week worden.

Ozzy was vanmiddag wat chagrijnig toen ik hem moest dwangvoeren. Hij wilde zelf niet eten dus dan maar met het spuitje. Hij mopperde wat en hij had liever ook niet dat ik hem aanraakte, maar hij at wel alles op en het is ook binnen gebleven.

Daarna is ie lekker op de bank gaan liggen en daar ligt ie nu al dik 3 uur op te slapen in het zonnetje. Ik heb hem net nog even lekker geaait en inmiddels mag ik hem wel weer gewoon aanraken.

Maar hij is helaas nog lang niet de oude... toen ie vanochtend zelf wat brokjes ging eten, hoopte ik dat ie dit vol zou houden, maar helaas.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door Nina1967 »

Sterkte met Ozzy...hoop dat hij snel weer opknapt en goed gaat eten!!!
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nantastic Coontastic
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 apr 2015 19:00
Locatie: Casa di Coontastic
Contacteer:

Re: Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door Nantastic Coontastic »

Sterkte met Ozzy, inderdaad hopen dat het iets onschuldigs is en hij snel weer opknapt, maar je schrikt toch altijd als het slecht gaat ineens, zeker als ze bijna niet meer willen eten.
Nestor Wolf, True Love Eros, Inanna Aruba, Mystic Crescent, Savage Hunter, Siddhi of Love, Mr. Bojangles, Magic Thunder & Born To Love Pablo
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door Sunnetje »

Vandaag gaat het nog moeizamer.

Hij is nog wat suffig, maar wel gewoon alert. Oogjes zijn ook helder en temperatuur is goed. Maar hij begint nu van angst/stress enorm te kwijlen.

Ik dacht eerst dat het misselijkheid was , maar hij doet het alleen als ik was bij hem probeer te doen.
Wanneer ik wil voederen begint ie ook erg te smakken en grommen en loopt het kwijl er in grote hoeveelheden uit.

Pilletjes en voer krijg ik er zo niet in, het loopt er allemaal meteen weer uit.

Heeft iemand tips?
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door BloemTetsu »

De duimen draaien hier.
Helaas geen tips.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door Nina1967 »

Klinkt toch naar misselijkheid...zodra hij denkt dat je hem gaat voeren....zou even met dienstdoende dierenarts overleggen...knuf aan Ozzy en duim voor jullie
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door Sifra »

Heb je fotoalbum doorgenomen om Ozzie weer even helder op het netvlies te krijgen. Je hoopte begin dit jaar nog wel zo dat het hele stel dit jaar gezond zou blijven... 'k Heb geen tips voor je, maar hoop dat Ozzie gauw weer opknapt.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door Dinky »

Wat een lastig probleem.
Geen tips, wel duimen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door Sunnetje »

Ja, we hadden nog zo afgesproken dat we gezond zouden blijven vanaf nu... maar ja, helaas!

Ozzy lag net lekker te soezen op de strijkplank. Ik ben hem lekker gaan aaien en pas op het moment dat ik bij zijn kinnetje begon te kroelen, begon ie weer met kwijlen en kroop ie ook al snel weg.

Ergens "hoop" ik dat het "gewoon" een ontstoken tand is dan... beter de tandjes laten trekken dan dat er iets met bijv. zijn lever is... zonder tandjes leven is niet ideaal, maar het kan prima.

Mocht ie morgenochtend weer zo kwijlen, dan bel ik de dierenarts voor advies.

Helaas is mijn eigen DA dit weekend niet bereikbaar, dus ik zal dan advies moeten vragen bij een andere dierenarts, dat vind ik wel vervelend.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door Sunnetje »

Ozzy heeft vanochtend zelf wat brokjes gegeten! :grin: Niet veel, maar toch iets en uit zichzelf! :grin: En hij heeft uit zichzelf ook wat gedronken. ^^

Ik heb hem nog wel wat moeten dwangvoeren met wat vergruisde pilletjes, maar ik vind dit toch wel voorzichtig een vooruitgang! :edance:
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Nantastic Coontastic
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 apr 2015 19:00
Locatie: Casa di Coontastic
Contacteer:

Re: Ozzy wilde niet meer eten.

Bericht door Nantastic Coontastic »

Wat een geweldig begin van de dag voor je Sunnetje! En nu hopen dat dit een begin is van elke keer een beetje meer, het is in ieder geval een goed teken dat hij uit zichzelf al iets heeft gegeten en gedronken :D
Nestor Wolf, True Love Eros, Inanna Aruba, Mystic Crescent, Savage Hunter, Siddhi of Love, Mr. Bojangles, Magic Thunder & Born To Love Pablo
Plaats reactie