Kitten 12 weken bloed bij ontlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Floem
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2014 10:43

Kitten 12 weken bloed bij ontlasting

Bericht door Floem »

Hallo allemaal,

onze kitten van 12 weken is nu 6 weken bij ons. Hij groeit goed en speelt leuk met onze andere kitten van 22 weken.

Nu hebben wij sinds een paar weken een kattenbak met luikje, dit luikje heb ik er voor de jongste kitten tijdelijk uitgelaten omdat het luikje nog te zwaar/groot was om open te duwen. Gisteravond heb ik besloten het luikje er in te zetten.

Toen ik vanmorgen beneden kwam had de jongste kitten naast de bak gepoept, diarree met slijm en wat bloed. Dit heeft hij al eens eerder gehad toen hij niet naar de wc kon omdat de deur dicht was, ook toen zat er slijm en bloed bij. De kitten is volgens het gebruikelijke schema ontwormd (vorige week nog) en vertoont verder geen klachten.

Kan de oorzaak van de diarree met slijm en bloed zijn dat de kitten de hele nacht zijn ontlasting heeft moeten ophouden, en er daarom wat bloed bij zat? Of is dit een verschijnsel van wormen?

Groetjes en alvast bedankt!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten 12 weken bloed bij ontlasting

Bericht door castratenkoor »

Ik zou kitten en wat ontlasting mee nemen naar de dierenarts voor uitgebreid onderzoek. Hij kan b.v. Giardia hebben. Volgens mij moet je dan ontlasting van een aantal dagen inleveren, maar dat kan de dierenarts je vast wel uitleggen.

Daar zal hij dan een kuur voor nodig hebben - dat gaat niet over met ontwormen.
En je moet een periode alles ontsmetten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie