prednoral uitgespuugd ??opnieuw geven??

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spookie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2014 21:19

prednoral uitgespuugd ??opnieuw geven??

Bericht door Spookie »

1 goedenavond ! hoewel het met de poes een stuk minder gaat :-( hij geeft steeds over maar komt alleen schuim uit ,nu wil hij ook niets meer eten .heb net zijn favoriet bereid gekookte koolvis maar eerst heel enthousiast en na 2 hapjes snel weer in hoekje zielig zitten kijken .nu heb ik prednoral gekregen tegen de misselijkheid 5 mg (vanmiddag gegeven)maar na 5 minuten begon ze alweer te spugen ik zag het pilletje er niet tussen zitten moet ik het dan opnieuw geven of is het wel opgenomen in 5 minuten in ieder geval is ze er niet van opgeknapt en blijft misselijk zit nu dus heel erg te twijfelen om nog 1 te geven of een halve...morgenochtend iederzo gelijk naar de DA .want ze drinkt ook niet alleen met die vis bereiden kwam er wat leven in maar na 2 hapjes was dat snel verdwenen normaal is het hele blok vis spontaan verdwenen :lol:
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: prednoral uitgespuugd ??opnieuw geven??

Bericht door Kattebeest »

Wat heeft je poes (kater of poes?) precies?
Wat heeft de dierenarts gezegd en waarom heb je prednoral meegekregen? Is nogal heftig spul meen ik.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Spookie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2014 21:19

Re: prednoral uitgespuugd ??opnieuw geven??

Bericht door Spookie »

dat is niet geheel duidelijk ,het is wel eens vaker voorgekomen en grondige onderzoeken met opname leverden weinig op,wel eet ze altijd vreemde voorwerpenen is 1 keer opgesneden zelfs vanwege het eten van een stuk bindtouw .maar meestal met prednoral kwam ze er weer bovenop en dan pakt ze het zelf weer op uiteindelijk.ik wacht toch maar met de prednoral tot morgenochtend zelf dokteren is ook maar niks zal de vraag wel voorleggen morgenochtend of het uitmaakt dat ze spuugt 5 minuten na inname prednoral en of dit de werking beinvloed .ik hoop maar op een rustige nacht :epray:
Cerna

Re: prednoral uitgespuugd ??opnieuw geven??

Bericht door Cerna »

Wanneer de kat na 5 minuten alweer spuugt dan is de pil misschien wel opgelost, maar nog niet opgenomen door het lichaam en zal dus niets doen.
Wanneer ze steeds maar spuugt heeft het ook geen zin om een pil te geven, dan kun je beter wachten totdat de maag tot rust is gekomen en bijv. 2 uur na het laatste spugen alsnog een pilletje geven (ik geef altijd Emeprid en ben er erg enthousiast over).

Vis bij een spugende maag zou ik niet doen. Dat is veel te zwaar (ik had een kat die zelfs na een flintertje vis al begon te spugen). Je kunt dan beter een klein beetje gekookte kip geven en dan een uurtje na het pilletje.
En zorg dat ze goed drinkt want vooral bij dit warme weer ligt uitdroging op de loer.
Dus wanneer ze niet zelf drinkt, moet je haar met een pipetje of spuitje (verkrijgbaar bij de dierenarts) om de 2 uur wat geven.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: prednoral uitgespuugd ??opnieuw geven??

Bericht door Dinky »

Wanneer ze zo blijft overgeven schiet een pil natuurlijk niet op. Wanneer je dan toch bij de DA bent kan je, denk ik, beter om een injectie met anti-misselijkheidsmiddel vragen?

Omdat je aangeeft dat ze het vaker doet en het dan met prednoral overgaat, lees je vooral ook in over de risico's van prednoral/prednison. Je loopt dan bijvoorbeeld risico op suikerziekte.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Spookie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2014 21:19

Re: prednoral uitgespuugd ??opnieuw geven??

Bericht door Spookie »

Dat klopt inderdaad als het even kan wel zuinig aan met de Prednoral ,maar het gaat weer stukken beter wat heet uitstekend eet goed weinig last nog van misselijkheid geef nu ook Laxaplast voor de zekerheid.En afbouwen Prednison,van eerst hele toen een halve nu nog een kwartje.Met de maag dus beter maar ze heeft nog wat andere ouderdomskwaaltjes :-(
Plaats reactie