Kitten met zachte ontlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Jipippa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2014 23:15

Kitten met zachte ontlasting

Bericht door Jipippa »

Begin deze week heb ik een snoes van een kitten gekregen! Ze is erg lief en is al erg gehecht aan mij en mijn vriend vooral! Ze gaat al erg goed op de kattenbak na wat ongelukjes in het begin (ze komt van een landelijk huis waar ze veel buiten in de tuin kon zijn en dus ook overal mocht plassen en poepen). Het enige probleem is dat ze steeds zodanig zachte ontlasting heeft en ook iets te laag op haar pootjes gaat zitten tijdens het poepen dat iedere keer na een grote beurt haar gehele achterkantje onder haar eigen uitwerpselen zit. Ik ben zelf hele dagen thuis, dus aan gezelligheid geen gebrek, ik ben alleen zwanger en kan dus niet zonder risico iedere keer haar kont ontdoen van poep. En moet haar dan dus noodgedwongen in de gang houden tot mijn vriend thuis komt en vervolgens haar ondergesmeerde mandje en haarzelf kan schoon maken. Ik kon pas maandag bij de dieren arts terecht en ben dus opzoek naar een eventuele huistuinkeuken tip om of de ontlasting te reguleren of om op een veilige manier zelf m'n lieve poes kan schoon maken!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten met zachte ontlasting

Bericht door nellebel »

heb je huishoudhandschoenen? want daarmee kun jij haar zelf ook al schoonmaken. niet fijn als ze de hele dag met een poepkont moet zitten. wat voor voer krijgt ze? en wat voor voer kreeg ze op haar oude plekje? vaak zijn katten erg gevoelig voor plotseling veranderen van voedsel. verder kan ze ook wat last van de darmpjes hebben door de stress (ook leuke stress) van de verhuizing. had ze op het vorige adres wel goede ontlasting?
hoe oud is ze en heeft ze al haar entingen en ontworming gehad? ook van een enting kunnen ze een weekje ziek zijn en darmklachtjes krijgen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie