2 spugende katten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 2 spugende katten

Bericht door eveline1982 »

Haha ik ken het, ik kan er maar 1 hier wassen en die is dan ook echt niet amused. Toen ik er mee te maken kreeg maakte ik de dames hun kont en poten met een washandje schoon. Je krijgt het wel niet zo schoon als onder de kraan maar alle beetjes helpen :)

Zit de ontlasting tegen het witte aan, of is het wel gewoon bruin?

Als de kip ook niet binnen blijft zou ik maandag toch even de dierenarts bellen, miss hebben ze toch een ontsteking of infectie te pakken....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: 2 spugende katten

Bericht door pinguin »

Zelfs dat gaat die niet toe laten weet ik nu al.

De ontlasting is wel gewoon bruin.

De kip is bij alle 2 binnen gebleven daarna hebben ze hun vaste middag tuk gedaan waar bij snabbel besloot dat mijn schoot een heerlijke plek was voor zijn middag tuk.
Sproet heeft inmiddels ook al een zakje natvoer op maar snabbel heeft na de kip niks meer op. Nu is dat voor snabbel niet zo raar dat die nu niet wil eten die weigert wel vaker.

Merk wel dat ik misschien iets te alert ben op ze :oops: :oops:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: 2 spugende katten

Bericht door pinguin »

Sinds gister middag geen spugende katten meer gehad. Vannacht hebben ze alle 2 bij op bed geslapen. Ontlasting van sproet was nog wel dun maar had al wel een donkerde kleur vergeleken met gisteren.

Alleen eten doen ze alle 2 nog erg slecht. Is dat normaal? Ze hebben vanmorgen wel gekookte kip op maar dat was in mijn ogen niet heel erg veel toch zaten ze vol.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 2 spugende katten

Bericht door eveline1982 »

Klinkt alsof ze weer wat opknappen. Blijf ze in ieder geval vandaag nog gekookte kip geven, morgen kan je kijken of ze weer iets van hun normale voer willen. Blijft dat erin dan kan je het langzaam weer gaan opvoeren. Tis wel normaal dat ze minder eten als normaal, als wij een fikse verkoudheid of griepje te pakken hebben willen we ook erg weinig eten :) . Als je morgen hun normale eten geeft en er word weer gespuugd raad ik toch aan langs de da te gaan. De kans is dan aanwezig dat ze (beide?) iets besmets hebben gegeten en er een infectie aan de maag en of darmen is. Dat heeft mijn hond verleden jaar gehad, op kip deed hij het super maar zodra ik er maar 1 brok bij deed spuugde hij zichzelf leeg, ook had hij veel last van diaree. Bij de da bleken zijn darmen en maag zwaar geinfecteerd!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: 2 spugende katten

Bericht door pinguin »

Ik heb alleen geen kip meer in huis dus ze krijgen straks nog wat koolvis filet.

Brokken staan hier gewoon maar kijken ze niet naar om. Alleen snabbel heeft er van morgen een paar op en heeft die binnen gehouden.

Ik ga het gewoon van dag tot dag bekijken. Maak mij op dit moment het meeste zorgen om sproet mijn kleine vreetzakje. Normaal kon ik hier geen brok laten staan maar nu kijkt die er niet naar om :cry:
Hij drinkt gelukkig nog wel want hij heeft van morgen een flinke plas op de bak gedaan.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 2 spugende katten

Bericht door nellebel »

proet zal misschien nog wat last hebben van zijn buik en daarom nog niet zo uitgebreid eten.
dikke kus voor allebei en hopelijk knappen ze snel op.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: 2 spugende katten

Bericht door pinguin »

Ik hoop het Wendy

Snabbel heeft sinds gisteren nog 3 keer gras gespuugd maar iedere keer begon die er na weer te eten en dat is binnen gebleven.
Sproet had gisteravond nog wel diarree maar is ook weer begonnen aan zijn brokken en die heeft die er ook niet uit gegooid.

Ze slapen nog wel erg veel ook samen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 2 spugende katten

Bericht door nellebel »

ach die 2 zieke "broertjes" zoeken elkaar op. hoop dat ze zich wel weer snel fit voelen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 2 spugende katten

Bericht door Dinky »

Fijn dat er verbetering in lijkt te zitten ;) Hopelijk zet het snel door en huppelen ze weer vrolijk samen rond in huis.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 2 spugende katten

Bericht door eveline1982 »

Fijn dat ze opknappen, ws toch een virusje geweest. Kan nu alleen nog maar beter gaan :) . Erg lief dat ze elkaar zo opzoeken!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: 2 spugende katten

Bericht door pinguin »

Sproet bedelt weer als van ouds :edance: Zijn ontlasting krijgt ook wat meer vorm.

Alleen snabbel loopt de klooien met zijn eten. Nu hoeft dat niks te beteken want dat doet die wel vaker in periodes.

Brokken houden ze binnen en ze zijn weer voorzichtig aan het spelen :edance:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 2 spugende katten

Bericht door nellebel »

goedzo sproet, snel weer bij eten, stel je voor..straks wordt je nog mager. dat kan niet hoor hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: 2 spugende katten

Bericht door BloemTetsu »

Fijn voor jou en Sproet. Houden zo!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 2 spugende katten

Bericht door Dinky »

Fijn dat het alweer zoveel beter gaat :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: 2 spugende katten

Bericht door pinguin »

vanmorgen toch weer spugende katten gehad. Maar bij sproet was het echt een flinke haarbal en bij snabbel weer brok.
Toch vanmorgen even gebeld en ik zit volgens de dierenarts wel op de juiste weg. Hij hoort het momenteel veel bij katten die niet lekker zijn en heel vaak is dan toch de oorzaak haren.
Snabbel vanmorgen gewogen en die is niet afgevallen. Zit nog steeds kwa gewicht goed dat schommeld tussen de de 5.3kg en 5.6kg. En nu was het 5.4kg.

Ze spelen weer vol op en sproet bedelt weer daarom snap ik dat spugen niet.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie