Kitten braakt

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten braakt

Bericht door nellebel »

niet elke DA is op geld uit. die van mij probeert je vaak ook advies te geven via de telefoon, kost niets.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten braakt

Bericht door Dinky »

Ik zou inderdaad erover denken om het kattengras te laten staan, juist omdat ze er gelijk van begon te eten.

Hier een poes die elke dag meerdere keren aan het kattengras zit te knabbelen. Ze heeft alleen nog nooit gebraakt van het gras.
Alarmbellen zouden hier gaan wanneer er aan één stuk door gebraakt wordt of wanneer de kat een zieke indruk maakt (dus loom zijn, slecht eten/drinken).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten braakt

Bericht door Ms Maaike »

Als een kat wil braken (daarom eet ze gras) zit haar duidelijk iets dwars, iets dat er nu nog steeds niet uit is. Dat ze van de kamerplant begint te eten wil alleen maar zeggen dat ze heel graag wil braken. Ik zou het echt geen dag langer aankijken; wat Dinie al zegt, kittens van een half jaar verharen nog niet dus het moet iets anders zijn geweest. Dit is een zaak voor de dierenarts, wacht er niet langer mee alsjeblieft.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
shaartje86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jan 2014 21:18

Re: Kitten braakt

Bericht door shaartje86 »

Wel vreemd als er iets dwars zou zitten, want ze eet nog goed..
Ze is verder ook niet loom ofzo.
shaartje86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jan 2014 21:18

Re: Kitten braakt

Bericht door shaartje86 »

Ik heb gesproken met de dierenartsassistente (de dierenarts zelf was te druk om over dit soort dingen te praten.. ?!) maar omdat ze nog steeds top vitaal is en goed eet/drinkt moet ik toch een paar dagen haarbalpasta proberen. De leeftijd matcht niet echt maar er kunnen misschien toch wat haartjes zitten die de maag irriteren..
Hopelijk wordt het nu beter!
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten braakt

Bericht door Ms Maaike »

Ok, ik hoop dat het werkt. :) De reden waarom ik er zelf niet mee zou wachten is omdat dit al een paar weken aan de gang is, snap je? :) Ontworm je je kat volgens schema?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
shaartje86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jan 2014 21:18

Re: Kitten braakt

Bericht door shaartje86 »

Ms Maaike schreef:Als een kat wil braken (daarom eet ze gras) zit haar duidelijk iets dwars, iets dat er nu nog steeds niet uit is. Dat ze van de kamerplant begint te eten wil alleen maar zeggen dat ze heel graag wil braken. Ik zou het echt geen dag langer aankijken; wat Dinie al zegt, kittens van een half jaar verharen nog niet dus het moet iets anders zijn geweest. Dit is een zaak voor de dierenarts, wacht er niet langer mee alsjeblieft.
Ontwormen doe ik volgens schema, maar heb per ongeluk een maand vergist en dus een maand te vroeg ontwormd. Of dat een probleem is weet ik niet..
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten braakt

Bericht door Ms Maaike »

Ik denk het niet eigenlijk. Ik hoop dat de paar dagen haarbalpasta de oplossing zijn. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie