Guusje opgenomen bij da

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
drie katers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 nov 2013 21:39
Locatie: Tussen Delftzijl en Hoek van Holland
Contacteer:

Guusje opgenomen bij da

Bericht door drie katers »

Gisteren wilde guusje niet eten. Hij is 1.5 jaar oud en wil altijd eten, dus ik hield hem gelijk in de gaten. Hij had ook overgegeven en later die dag heb ik de da gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Gisterenavond zijn we geweest, diagnose keelontsteking.

Omdat Guusje best veel spuugde vroeg ik of het geen verstopping kon zijn, maar volgens de da van gisteren was dat niet zo. Ze had gevoeld en Guus gaf geen pijn aan in zijn buik, wel zijn keel. Dus prik gehad, medicijnen mee en naar huis. Thuis ging hij eten en 2 uur daarna spugen. Dit zelfde herhaalde zich zo gedurende de nacht. Ik moest hem vandaag pilletjes gaan geven, maar na een uur, weer spugen. Hij wilde niet meer eten en drinken, dus ik da gelijk gebeld. Advies was om hem voorlopig geen eten te geven, maar dat na een paar uur langzaam op te bouwen.

Maar Guusje bleef spugen, dus ik heb om kwart voor 11 de da weer gebeld en gezegd dat ik wilde komen. Konden we om 14.45 uur komen. Guusje was toen al een stuk slechter. De da van vandaag voelde zijn buik en Guus gaf duidelijk pijn aan. Er is een foto gemaakt, bloed onderzoek gedaan en op de foto blijkt iets in de darmen te zitten wat er niet hoort.

Inmiddels lag Guus als een vaatdoek op de tafel, erg ziek. Hij moest blijven, kreeg een infuus en iets tegen de misselijkheid. Morgen dan wordt er gelijk weer een nieuwe foto gemaakt om te zien of wat er in zijn darmen zit is verschoven of weg is. Volgens de da zou het zelf moeten passeren omdat het kleiner is dan ontlasting. Zit het er morgen nog, dan wordt Guusje gelijk geopereerd en is hij de eerste op de lijst.

Morgenochtend wordt ik rond 09.00 uur gebeld hoe het gaat en wat er gaat gebeuren. Is dat wat in de darmen zit, niet meer te zien en is guusje opgeknapt mag hij naar huis, anders wordt hij geopereerd.

Ik heb al ruim 23 jaar poezen en nog nooit heeft eentje bij de da moeten logeren. Ik vind het zo erg dat hij zo ziek is en ik mis hem. Maar ik weet dat hij nu in goede handen is en de zorg krijgt die hij nodig heb.

Duimen draaien dat het allemaal meevalt, en Guus gewoon morgen weer naar huis mag.
Groetjes van Ingrid en Guusje, Robin en Freek (24-12-2012)
In gedachten ♥ Boris*(1,5), Sita*(10), Binkie*(14), Kareltje*(2), Mozart*(17), Romy*(19)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Guusje opgenomen bij da

Bericht door Adriana »

ja, kan gebeuren. ben er hier ook doodsbenauwd voor dat ze iets opeten wat niet goed is en dan de darmen blokkeert. neem aan dat de dierenarts probeert het eruit te laten glibberen en gelukkig ben je snel langsgegaan. een darmoperatie is het laatste waar je op zit te wachten en laten we maar hard duimen dat het niet zover komt. gelukkig is hij in goeie handen en wordt hij in de gaten gehouden maar k kan me voorstellen dat je hem vreselijk mist..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Guusje opgenomen bij da

Bericht door flower1980 »

Wat naar.... hopelijk knapt Guusje snel weer op. Heel veel sterkte.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Guusje opgenomen bij da

Bericht door Anne »

Oh ik duim absoluut voor je, ik kan me voorstellen dat je hem erg mist, die arme Guus!
Heel veel sterkte
Hopelijk komt het allemaal gauw weer goed en mag hij gauw naar huis.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
drie katers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 nov 2013 21:39
Locatie: Tussen Delftzijl en Hoek van Holland
Contacteer:

Re: Guusje opgenomen bij da

Bericht door drie katers »

De da heeft gebeld.
Guus doet het beter, hij is alert en had niet gespuugd. Vanmorgen heeft hij wat brokjes gegeten. NU is het afwachten of hij gaat spugen. Doet hij dat wordt hij als nog geopereerd. Ook heeft hij een klysma gekregen om wat er in zijn darmen zit eruit te laten gaan. Dat zit er namelijk nog steeds en zou volgens de da zelf naar buiten moeten. De da zei dat het bij guus minder pijn deed als hij aan die bobbel kwam.

Het is dus nog afwachten, het kan zijn dan hij gaat spugen en dan wordt Guus als nog geopereerd. Maar als het goed blijft gaan mag hij naar huis. Gaat het in het weekend dan slechter moet hij maandag geopereerd worden.

Ik ben al opgelucht dat Guus er beter uitziet en het beter doet, gisteren lag hij er echt zo zielig bij.
Als Guusje gaat spugen wordt ik gelijk gebeld, anders tussen 13.00 en 13.30.
Groetjes van Ingrid en Guusje, Robin en Freek (24-12-2012)
In gedachten ♥ Boris*(1,5), Sita*(10), Binkie*(14), Kareltje*(2), Mozart*(17), Romy*(19)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Guusje opgenomen bij da

Bericht door jennli »

Beterschap! Duimen draaien voor Guusje!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Cerna

Re: Guusje opgenomen bij da

Bericht door Cerna »

Duimen dat het goed gaat komen zonder operatie.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Guusje opgenomen bij da

Bericht door Anne »

Hoe is het nu? Mijn duimen draaien nog steeds
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie