Kater laat scheten en poept vaak

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
desneeuwman80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2014 00:12

Kater laat scheten en poept vaak

Bericht door desneeuwman80 »

Hallo forumleden,

Ik heb even een vraagje over onze kater Pim. Pim (6mnd) laat best vaak scheten op een dag. Daarnaast poept hij ongeveer 3x per dag en voordat hij gaat poepen miauwt hij erbij.
Bij zijn drolletjes is niets raar te zien,ze hebben wel altijd een klontvormig uiterlijk! (En ze stinken heel erg!):)
Verder krijgt hij kitten brokjes van Felix.
Ander eten maakt ook geen verschil volgens mij.
Ik hoop dat iemand weet of wij ons voor niks zorgen maken.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kater laat scheten en poept vaak

Bericht door ayla »

Hoi,
Ik zou kwalitatief beter voer geven. Mijn ervaring met Felix is dat poep er erg van stinkt. Zoek eens via de zoek functie rechtsboven op topics over voer of ontlasting.
Er is wel degelijk verband tussen voer en ontlasting.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kater laat scheten en poept vaak

Bericht door mittenslief »

hoe bedoel je klontvormig?? is het sappig of gewoon een sigaar?
inderdaad van Felix gaan ze wel stinken, kan ook nog zijn dat je een x moet ontwormen als
je dat al een tijdje niet gedaan hebt
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
desneeuwman80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2014 00:12

Re: Kater laat scheten en poept vaak

Bericht door desneeuwman80 »

mittenslief schreef:hoe bedoel je klontvormig?? is het sappig of gewoon een sigaar?
inderdaad van Felix gaan ze wel stinken, kan ook nog zijn dat je een x moet ontwormen als
je dat al een tijdje niet gedaan hebt
de poep zit soms aan elkaar geplakt zodat het meer één geheel is.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kater laat scheten en poept vaak

Bericht door eveline1982 »

Word hij wel regelmatig ontwormt? Als dat netjes gebeurd zou je een ontlastingonderzoek op parasieten kunnen laten uitvoeren.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
desneeuwman80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2014 00:12

Re: Kater laat scheten en poept vaak

Bericht door desneeuwman80 »

eveline1982 schreef:Word hij wel regelmatig ontwormt? Als dat netjes gebeurd zou je een ontlastingonderzoek op parasieten kunnen laten uitvoeren.
we hebben Pim pas 3 weken en volgens mij is die 4 maanden geleden ontwormd in het asiel. ik ga morgen maar direct de dierenarts bellen om te ontwormen.
Qua voor stap ik toch maar over op Royal Canin Kitten.
Misschien helpt het!?
desneeuwman80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2014 00:12

Re: Kater laat scheten en poept vaak

Bericht door desneeuwman80 »

Voor=voer :-)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kater laat scheten en poept vaak

Bericht door Catfish »

Ik zou zeker op ander voer over gaan. Felix=prut in mijn ogen. Ze gaan er inderdaad veel en stinkt van poepen. Ik zou dat eerst eens proberen, en het asiel bellen of hij daar inderdaad ontwormd is. Te veel is ook niet goed.

Royal Canin is prima voer, zelf geef ik Sanabelle, maar zo heeft iedereen zijn of haar favorieten.

Off topic vraagje, is Pim jullie enige kat? Tik voor de lol eens solokitten in het zoekvak rechtsboven.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Kater laat scheten en poept vaak

Bericht door G+S »

Ons katertje heeft in het begin ook veel scheten gelaten omdat hij aan al het nieuwe moest wennen! ( geen rare, stinkende ontlasting daar in tegen)
Onze garfield gaat vaak "scheten"
Als hij wat stressig is!
Na/tijdens een bezoekje aan de dierenarts en met oud en nieuw bijvoorbeeld

De stinkende, vreemde ontlasting zou inderdaad aan het minder goede kwaliteit van het voer kunnen liggen! Ik geef zelf Royal canin verschillende varianten brokjes 2x per dag en 1x per dag natvoer meestal.

Het zou ook nog aan het ontwormen kunnen liggen. Je zegt dat hij 6 maanden oud is en voor het laatst 4 maanden geleden ontwormt? Ik zou dat even goed navragen want tot de 6 maanden zouden ze (om eventuele wormen die ze meenemen uit het nest goed te bestrijden) iedere maand ontwormd moeten worden.
Maar dat moet je, voor je ontwormingspilletjes toe gaat dienen, eerst even goed navragen bij het asiel waar je hem vandaan hebt! :)

Succes!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
desneeuwman80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2014 00:12

Re: Kater laat scheten en poept vaak

Bericht door desneeuwman80 »

G+S schreef:Ons katertje heeft in het begin ook veel scheten gelaten omdat hij aan al het nieuwe moest wennen! ( geen rare, stinkende ontlasting daar in tegen)
Onze garfield gaat vaak "scheten"
Als hij wat stressig is!
Na/tijdens een bezoekje aan de dierenarts en met oud en nieuw bijvoorbeeld

De stinkende, vreemde ontlasting zou inderdaad aan het minder goede kwaliteit van het voer kunnen liggen! Ik geef zelf Royal canin verschillende varianten brokjes 2x per dag en 1x per dag natvoer meestal.

Het zou ook nog aan het ontwormen kunnen liggen. Je zegt dat hij 6 maanden oud is en voor het laatst 4 maanden geleden ontwormt? Ik zou dat even goed navragen want tot de 6 maanden zouden ze (om eventuele wormen die ze meenemen uit het nest goed te bestrijden) iedere maand ontwormd moeten worden.
Maar dat moet je, voor je ontwormingspilletjes toe gaat dienen, eerst even goed navragen bij het asiel waar je hem vandaan hebt! :)

Succes!
bedankt ga het vandaag gelijk doen!
Iedereen bedankt voor de reacties!!
desneeuwman80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2014 00:12

Re: Kater laat scheten en poept vaak

Bericht door desneeuwman80 »

Mag slotje op.
Plaats reactie