Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet goed

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door Sifra »

Hoe is het gebit gecontroleerd? Alleen op zicht of ook door aantrillen of röntgenfoto's? Met alleen kijken kun je niet vaststellen of er bijv. een probleem is met de tandwortels.
Het ziektebeeld lijkt nog steeds op dat van mijn Pluis. Mijn da heeft indertijd eerst gedacht aan pancreatitis, maar dat kwam niet uit het bloedbeeld. Later wees het bloedbeeld in de richting van AIHA, een auto-immuunziekte. Ik ben wel heel benieuwd wat er uit het bloedonderzoek van je kat komt.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door Anne »

Hoe gaat het ondertussen? Hopelijk wat beter?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
NickA
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2014 08:45

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door NickA »

Eventjes een update...
De bloeduitslagen zijn uitstekend; hij zei dat het heel goeie resultaten waren voor een kat van die leeftijd. Dus ik was natuurlijk heel blij. :-)

De dag na scheren en nieuwe spuitjes is ze beter geworden en zit er weer meer leven in.
Maar ze eet nog steeds 'raar'; ze eet haar brokjes stuk per stuk en traag en ze kwijlt nog af en toe.

Maar hij ziet niks aan haar gebit; ik ook niet; haar adem ruikt niet ofzo; ze jankt niet... niks...
Ik heb haar al paar keer wat non-harde voeding gegeven en dat likt ze dan aardig op.
Ze ziet er wel vies uit met die bruine vlekken door slijm maar ze verzorgt zichzelf wel nog goed.
Ik ga haar een keer wassen zodat ze keer weer wat meer proper eruit ziet en zal haar een keer deugd doen.
NickA
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2014 08:45

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door NickA »

Ze begint meer te kwijlen en is vermagerd; hij heeft nog een keer gevoeld aan haar buik en voelt wat knobbeltjes rond haar darmen/maag.
Ik heb zo het gevoel dat het misschien haar laatste maanden zullen zijn; ze eet nog wat en is nog lief/spinnen... dus ik ben nog blij en het is niet alsof ze pijn heeft ook.
Enkel veel minder eten, veel kwijlen en haar niet goed meer verzorgen; veel knopen in haar pels. :-(
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door Catfish »

Ach nee toch....... Ik hoop dat ze nog even in redelijke gezondheid bij je kan blijven!
Houd er wel rekening mee dat katten niet snel zullen laten zien dat ze pijn hebben.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Missierissie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 feb 2014 22:02

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door Missierissie »

Ik duim nog steeds. Katten zijn heel hard voor zichzelf heb ik gemerkt met mijn overleden kat... Ik hoop dat dit niet bij jou gebeurd.
May The Eye Be With You
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door Dinky »

Spijtig dat ze toch achteruit lijkt te gaan ondanks de goede bloeduitslagen :(
Inderdaad heel goed in de gaten houden
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
NickA
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2014 08:45

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door NickA »

Ik hoop dat we haar nog lang kunnen houden; ze is zo lief en zacht en je hebt tenslotte een band met dat beestje; van 13j. Iedere dag volg ik op en probeer ik dat ze iets binnen heeft van eten; gisteren eens bij mij laten slapen. Ze heeft er deugd van gehad; en ik ook.
NickA
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2014 08:45

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door NickA »

Deze week kwijlde ZE nog meer, ik ben naar andere dierenarts geweest en toen hij haar mondje Open deed kreeg ik krop in mijn keel.
haar tongetje is aan de rechter kant ontstoken en er zit een scheur in tot de helft. Hij voelt ook aan de basis van haar tong dat er iets hard zit. Dus waarschijnlijk tumor. :-(
heb nu antibiotica en pijnstillers en binnen 14d terug om te zien hoe ver het staat en wat de verdere stappen zijn.
hij heeft wat uitgelegd wat er allemaal kan zijn en wat moet gebeuren in de verschillende gevallen.
ik voel ME er nu toch niet goed van, ocharme dat beestje. :-(
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door Kattebeest »

Hoe is het mogelijk dat deze da de oorzaak ziet en de vorige niet :-( ?
Je bent nu wel in goede handen, duim dat het goed afloopt.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
NickA
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2014 08:45

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door NickA »

Wel ik moet wel de andere wat verdedigen in die zin dat het dan allemaal nog mooi roze was, niks aan.
ik was erbij toen hij het bekeken heeft.
is maar gedurende de voorbije week dat het sterk achteruit gegaan is en doorgebroken.
ik hoop dat het een ontsteking is en dat haar tongetje weer kan vlot genezen, maar ik vrees ervoor.
binnen 14d meer nieuws.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door Catfish »

Ik hoop dat het alsnog goed komt met haar.........
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door nellebel »

Ook hier draaien de duimen voor haar. Raar dat er uit het bloed geen ontsteking waardes kwamen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door castratenkoor »

Klinkt als wat mijn Guus* had, ook kapotte tong en geen ontstekingswaarden. Ik zou longfoto's laten maken als ik jou was. Dan weet je tenminste zeker of het daar wel of niet vandaan komt en of er wel of niet reden is tot doorgaan. Bij Guus* bleek het longkanker met uitzaaiing naar keel en mondholte te zijn. Guus was 14 dus vergelijkbaar met jouw poes.

Sterkte en beterschap. Ik hoop dat het voor jou en de poes beter afloopt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
NickA
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2014 08:45

Re: Slijm (wat bruinachtig) aan mond en verzorgt zicht niet

Bericht door NickA »

Veel kans dat het dat is ja. :-/
De dierenarts zei ook dat het kon uitgezaaid zijn naar longen enzo; maar dat dat de volgende stap was nadat we eerst gekeken hebben wat de antibiotica doet na 14d.
Ik denk als het niet betert binnen 14d; ik haar zal laten inslapen. Misschien nog weekje om afscheid te nemen met de familie.

Ik kan het niet aanzien; haar snoet/pootjes/borst is heel vuil van al dat kwijlen en kleeft.
Ik heb haar gisteren nog wat afgewassen/gekamd maar veel heeft dat niet geholpen.
Ze weent veel achter eten; dus das wel goed maar je ziet dat ze er serieus last van heeft.
Zot hoe ze het zelfs kan met een tong dat half gescheurd is. :'-(

Ik wil haar gewoon niet zien lijden; ze was zoeen mooie poes, zo zacht en nu ziet ze er niet meer uit.
Morgen zal de pijnstiller uitgewerkt zijn en moet ik via de mond vloeibaar medicijn toevoegen dus dat zal ze ook niet bepaald leuk gaan vinden. :-(
Plaats reactie