Pica?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pica?

Bericht door Sifra »

Ja, pas maar op. Hij begint met pijlpunten en eindigt als degenslikker. ;-)
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Pica?

Bericht door Anne87 »

Als hij doortraint kan ik dit jaar op koninginnedag geld verdienen met hem als act!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pica?

Bericht door Adriana »

waar ook al weer?? ga sparen voor retourtje regio Wageningen en dat wil ik zien.. :lol:
idee voor mini-meet tegen die tijd in het oosten des lands?

intussen hier de nodige gemolde boeketten en gestript kerstboompje :pdtnewy: en paastakken (wilg) zijn ook heel erg leuk.
maar is dat nou pica? :look: ik schaar dat onder bezigheidstherapie en ondernemende, nieuwsgierige katzels. die in plaats van hun eten bij elkaar te scharrelen andere hobby hebben gevonden..

ze willen hier altijd wel weten hoe iets in elkaar zit, ik bedoel hoe het te slopen is.
Bolle begint, Maks helpt en Enzo kijkt toe.

vooral s winters als er buiten op het balkon weinig te beleven is. daar jagen ze op pissebedden en mieren en aaien hommels (heb overwinterend hommelnest in de spouw) en blaffen terug naar de vleermuisjes in de herfst. en graven een plantenbak, liefst met viooltjes uit!
nu in de winter is het maar een dooie boel en moeten ze zich binnenshuis vermaken/behelpen met zilvervisjes (bijna uitgeroeid) en af en toe een spin.. :pdtpauk:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pica?

Bericht door Dinky »

Denk dat elke kat inderdaad wel een bepaalde mate van vreemde dingen eten heeft. Hier wordt ook regelmatig de grond afgesnuffeld als een hond :lol:

Echter klinkt het alsof het bij Noodle wel wat extremer is dan 'normaal' dus inderdaad maar goed in de gaten houden wat hij uit (kan) spoken.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Pica?

Bericht door Anne87 »

Adriana, je bent altijd welkom om de NoBo's hier te komen vereren met een bezoekje hoor!

Elke kat heeft wel zijn dingetjes ja, maar Noodle, ik weet het niet. Net ook weer plastic gevonden wat hij aan het opeten was. Had hij van een zakje (mensen)snoepjes afgerukt in de keuken... Volgens mij heeft hij ook wat ingeslikt. Plukken haar na een knokpartijtje eet hij ook op, en dus blijkbaar ook graag stenen, als hij het weg zou krijgen. Ik ben blij dat hij niet vrij buiten loopt. Nu heb ik er nog zicht op.

Jagen op beestjes gebeurt hier natuurlijk ook. Hartstikke spannend! En ik vind het wel zo fijn als ik de enge spinnen niet zelf hoef weg te halen. :lol: Maar dat beschouw ik meer als jachtinstinct dan als pica. Het eten van stenen, plastic, en noem maar op, vind ik wel wat ongezonder.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pica?

Bericht door Adriana »

hier eten ze uiennetjes, plastic zakken, plastic verpakking, tasjes, soms wol/kattenhaar, plakband (scheuren ze van de doos af) ............... als ze de kans krijgen..

ik heb een paar soorten glibberpasta en lactulose in huis om eventueel eruit te laten glibberen als ik iets vermoed en verder gaat gelijk het plakband van alle dozen af (Zplus-plakband jammie..!), de uien uit de netjes en zo min mogelijk plastic losslingerend. maar dat is nooit helemaal te vermijden en voordeel: je hoort het onmiddellijk als ze plastic aan het mollen zijn.

Carnibest had voorheen kauwstaafjes van lam voor kleine hondjes en die waren hier niet aan te slepen maar men heeft ander type en dat werkt niet meer.
ik heb nu een krans van verse berkentakken op de grond voor de knaagbehoefte en ga ook maar weer op zoek naar knaagstaafjes..
de broertjes lusten geen vlees in geen enkele vorm van geen enkel dier..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie