3 Keer overgeven binnen 10 uur?!

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michellecw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2013 22:02

3 Keer overgeven binnen 10 uur?!

Bericht door michellecw »

Hoi allemaal,

Sinds een week geeft onze kitten van nu een half jaar iedere dag wel een keertje over. Gisteren deed hij het zelfs drie keer binnen tien uur. Mijn vriend is met hem naar de dierenarts geweest, en deze deed er eigenlijk een beetje laconiek over; het zal wel aan ander voer liggen, even een keertje extra ontwormen, spuitje tegen de misselijkheid en weer naar huis. Misschien helpt dat in andere gevallen, maar Pelle gaat net zo hard door met overgeven, en ik maak me ongerust. Hebben jullie énig idee waar het overgeven aan zou kunnen liggen, of wat ik moet doen om de situatie te veranderen? Hij eet op dit moment nog steeds Royal Canin kittenvoer, met 's middags een half zakje natvoer, en gaat keurig op de kattenbak, al heeft hij wel continu last van dunne ontlasting..


Ik hoop dat een van jullie enig idee heeft!
Groetjes van Michelle, *Pelle & Junior*
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: 3 Keer overgeven binnen 10 uur?!

Bericht door mittenslief »

door het spuitje van de misselijkheid mogen ze eigenlijk niet doorheen kotsen...zal gekookte kip gaan geven...en lichtverteerbare brok zoals RC Intestinal....heeft hij dus al lange tijd dunne ontlasting?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: 3 Keer overgeven binnen 10 uur?!

Bericht door Chiquita98 »

Zeker goed uitkijken bij een kitten. Overgeven en dunne ontlasting kunnen snel fataal worden bij een kitten door uitdroging. Bij blijvende symptomen weer naar de da zou ik zeggen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
michellecw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2013 22:02

Re: 3 Keer overgeven binnen 10 uur?!

Bericht door michellecw »

Ja al best een hele poos dunne ontlasting, dierenarts schuift dat steeds op andere brokken, maar je zou zeggen dat hij daar naar een paar dagen ook weer aan gewend is. Heb al besloten dat ik morgen gewoon weer met hem naar de dierenarts ga, het is echt heel sneu om te zien namelijk.
Groetjes van Michelle, *Pelle & Junior*
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 3 Keer overgeven binnen 10 uur?!

Bericht door eveline1982 »

Zou een ontlastingtest laten doen, wellicht is het een parasiet en die krijg je niet weg met een normele wormenkuur.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie